Kål og amming

Regiakakao

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Tipper det har vært lignende tråder oppe før, men prøver for det. Jeg spiste kål til middagen i seks-tiden og ammet i 19-20. I nitiden våknet lille brått med hysteriske hyl og en del luft. Jeg aner en sammenheng. Men problemet er at hun sovner så og si bare på puppen. Noen som vet hvor lang tid det vil ta før det hun reagerer på er ute av melken? Og er det slik at det er i melken som har vært i puppen en stund eller fortsetter det å være i melken som blir produsert i et gitt tidsrom?

Jeg finner ingen konkrete svar på nett, men er det noen med noen erfaringer på dette? Kvier meg for å amme henne igjen for da vil jo sikkert bare det samme skje igjen.
 
Jeg spiste blomkål til middag en ettermiddag mens småen var liten. Ammet etter middagen, flere ganger. Så ble han urolig, bæsjet mye, ammet mye, småen ble mer og mer urolig, gråt mye og fikk etterhvert en form for diare, og ville ha puppen etterpå for det var jo kosen hans og. Trur vi var oppe i 6 heftige skitbleier og mye amming. Skjønte ikke bæret. Tenkte ikke engang over at blomkål var en kål. Snakket med en trivelig dame på legevakten som rådet meg til å bruke litt flaske hvis jeg hadde og så pumpe og kaste til neste morgen. Torde vel amme igjen i sekstiden på morgenen og da var det greit igjen. Det eneste han reagerte på av alt jeg spiste var kål
 
Sannsynligvis tilfeldig :) 1 time er uansett veldig kort tid, så ville nok vært noe magisk med kroppen din om hun reagerte på kålen du spiste :) Husk at maten du spiser skal ned i magen, så bearbeides i tynntarmen, deretter tas opp i blodet og så fraktes ut i puppene og til melka, og så drikkes av baby.
 
Back
Topp