Junitråden!

Hun sitter stille, men begynner å prate om akt og ingenting og mangler impulskontroll på en del ting etc. Ting ble mye bedre da hun begynte på skolen, men hun skal uansett få ppt fra høsten.
Frøkna min som også er 7 år er også veldig umoden, og ligger etter i det meste på skolen :(

Tja, han regner med å kanskje kunne fra på ferie neste helg-ish, men med pc og jobbe en del mer enn jeg finner helt forenelig med ferie hos hans foreldre men jeg må legge tilrette for at ungene får besøke besteforeldre så jeg gjør det jeg klarer.

Han kommer til å treffe veggen om han fortsetter i et slikt tempo :eek:

Håper hun får god tilrettelegging, det har hun krav på. Så vil det oftest gå seg til med alderen ❤️
Nja..
Vært innom PPT, og de har prøvd, men de skjønner henne ikke helt.
Hun klarer det meste her hjemme, men ingenting på skolen.
Hun strever med matte, hun får i lekse å telle til 10, hun kunne regne når hun var 5, leser fint hjemme, men får bare enkeltord å lese i de lette elksene siden hun ikke klarer å lese på skolen - Problemet er at hun ikke klarer å konsentrere seg på skolen.
Jeg har ikke vært i timene så jeg kan ikke si hvorfor

Frøkna min som også er 7 år er også veldig umoden, og ligger etter i det meste på skolen :(

Har hun blitt utredet? Det er tungt når det blir sånn, man vil jo så gjerne at ungene skal holde tritt. Samtidig må de få ta ting i sitt tempo så lenge det ikke er snakk om diagnoser. Og uansett skal de bli sett og fulgt opp. Min eldste fikk ingen diagnose enda, men blir likevel fulgt opp for de utfordringene hun har.

Har hun blitt utredet? Det er tungt når det blir sånn, man vil jo så gjerne at ungene skal holde tritt. Samtidig må de få ta ting i sitt tempo så lenge det ikke er snakk om diagnoser. Og uansett skal de bli sett og fulgt opp. Min eldste fikk ingen diagnose enda, men blir likevel fulgt opp for de utfordringene hun har.
Ja, ingen diagnose, men misstenker dysleksi, men det får de ikke testet for ordentlig enda og mener hun har dårlig korttidshukommelse.
Jeg mener bare hun ikke klarer å konsentrere seg på skolen

Han kommer til å treffe veggen om han fortsetter i et slikt tempo :eek:
Det kan du si, men i en del stillinger er det desverre sånn. Lederansvar innebærer at ingen andre kan settes til å gjøre jobben. Men ja, der er litt vel heftig

Nja..
Vært innom PPT, og de har prøvd, men de skjønner henne ikke helt.
Hun klarer det meste her hjemme, men ingenting på skolen.
Hun strever med matte, hun får i lekse å telle til 10, hun kunne regne når hun var 5, leser fint hjemme, men får bare enkeltord å lese i de lette elksene siden hun ikke klarer å lese på skolen - Problemet er at hun ikke klarer å konsentrere seg på skolen.
Jeg har ikke vært i timene så jeg kan ikke si hvorfor

Hun har ikke noe angst da?

Nei. Jeg kommer meg heldigvis inn på banken på mobilen, men får ikke betalt regninger som ikke er avtalegiro eller efaktura (hva er forresten forskjellen?) Må lete i morgen!

Avtalegiro trekkes automatisk mens eFaktura må bekreftes tror jeg? Nei jeg jeg sannelig ikke :P

Du får lete ja. Jeg vet ikke hvor min er heller, bruker den aldri ettersom jeg har det på mobil..

Nei. Jeg kommer meg heldigvis inn på banken på mobilen, men får ikke betalt regninger som ikke er avtalegiro eller efaktura (hva er forresten forskjellen?) Må lete i morgen!
Avtalegiro blir trukket automatisk, efaktura får du på nettbanken og må godkjenne før den blir betalt. Trooor jeg :)

Back
Topp