Junitråden!

Vet du, det hjelper mer enn du aner å lese sånt. For jo mer jeg sitter her, jo mer begynner jeg å tenke "er jeg hysterisk? overdriver jeg bare? er jeg overømfintlig og veik? kanskje er jeg så passiv og elendig som han beskriver det?" --- det er vel litt som "gaslighting" - man begynner til slutt å tvile på seg selv og at det er sant det som sies. At det ikke bare er meg som ville grått av situasjonen hjelper meg enormt mye selvtillittsmessig, for det er helt på bånn nå for å være ærlig :Heartpink
Gratulerer med premie forresten i topp 100 mai :D

Då er alt pakka nesten til helgetur :D No skal eg tømma kakeforma og baka ny kake kanskje. Men godt å sitte litt før eg må gå til legetime :)

Kommer på jobb og blir helt usaklig kjefta på. Nå er jeg så psykisk sliten av den forferdelige sjefen min, skal ta en prat med en kollega (ironisk nok er sjefen min han som er arbeidsmiljøsansvarlig). Føler nesten for å gråte. Er så lei, sliten, jeg har en bakgrunn i arbeidslivet som gjør at dette er ekstra sårt.

Så fælt! Har, sjefen din en sjef du kan snakke med?

Takk :Heartred

Jeg fikk vel egentlig kjeft fordi han er misfornøyd med noe jeg har gjort, hvem vet hva. Litt sånn som når damer blir sinte på menn, men ikke sier hvorfor - også eksploderer andre "småting" opp. Jeg fikk kjeft i 10-15 minutter fordi han mente jeg ikke skulle ha pratet med noen, i stedet skulle jeg gjort arbeidet selv. Forsøkte å komme i mellom for å si "hallo, det er ikke slik at jeg snakket med vedkommende" men da ble han enda mer høylytt å ba meg høre på han og ikke avbryte han hele tiden. Når han var ferdig med tiraden så sa jeg at jeg ikke snakket med vedkommende, men at vedkommende kom til meg på grunn av en melding som sjefen min hadde bedt meg om å opprette i går. "Åja, ja okei, da beklager jeg da har jeg misforstått". Og innimellom hadde han skreket til meg om at alle her på jobb ikke alltid er så hyggelige og snakker om meg bak ryggen min fordi jeg ikke gjør nok og han mener at alle spør seg hva jeg overhodet gjør. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke. Han skreik også opp om at jeg hadde hjemmekontor på fredag, og hvorfor jeg ikke var på jobb da siden det skjedde noe uplanlagt på fredag. Altså, hvordan skulle jeg vite hva som kom til å skje på fredag? På torsdag ettermiddag/fredag morgen var alt normalt - også får jeg kjeft for at jeg ble hjemme på hjemmekontor og deretter at noe uplanlagt skjedde. Sukk. Det er så slitsomt. Har veldig dårlig selvtillitt pga en hendelse tidligere, og når jeg sitter her i et fremmed land, i en fremmed jobb jeg ikke er utdannet til - også får jeg høre all denne driten. Det tærer. Veldig :pale Har en konstant følelse av dårlig samvittighet / at jeg ikke er god nok. Typisk dame. Aner ikke hvordan jeg skal få bukt med det, særlig ikke i dette giftige miljøet.

Dette er ikke ok! Sånn skal ikke en sjef oppføre seg!

Nei, kun adm.dir og han er på tur ut fordi vi bytter eiere snart. Så.. jeg er liksom bare svevende i shitstorm. Meh. Men men. Whatever doesnt kill you makes you stronger sier de, jeg leter litt etter sannheten i det :p

Eventuelt så ødelegger det deg til du bare er et skall av ditt gamle jeg. Bare eksisterer.

Javel? :facepalm:

Vedlegg

• Screenshot_20190605-121120.jpg
    Screenshot_20190605-121120.jpg
    22,1 KB · Visninger: 6
Takk :Heartred

Jeg fikk vel egentlig kjeft fordi han er misfornøyd med noe jeg har gjort, hvem vet hva. Litt sånn som når damer blir sinte på menn, men ikke sier hvorfor - også eksploderer andre "småting" opp. Jeg fikk kjeft i 10-15 minutter fordi han mente jeg ikke skulle ha pratet med noen, i stedet skulle jeg gjort arbeidet selv. Forsøkte å komme i mellom for å si "hallo, det er ikke slik at jeg snakket med vedkommende" men da ble han enda mer høylytt å ba meg høre på han og ikke avbryte han hele tiden. Når han var ferdig med tiraden så sa jeg at jeg ikke snakket med vedkommende, men at vedkommende kom til meg på grunn av en melding som sjefen min hadde bedt meg om å opprette i går. "Åja, ja okei, da beklager jeg da har jeg misforstått". Og innimellom hadde han skreket til meg om at alle her på jobb ikke alltid er så hyggelige og snakker om meg bak ryggen min fordi jeg ikke gjør nok og han mener at alle spør seg hva jeg overhodet gjør. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke. Han skreik også opp om at jeg hadde hjemmekontor på fredag, og hvorfor jeg ikke var på jobb da siden det skjedde noe uplanlagt på fredag. Altså, hvordan skulle jeg vite hva som kom til å skje på fredag? På torsdag ettermiddag/fredag morgen var alt normalt - også får jeg kjeft for at jeg ble hjemme på hjemmekontor og deretter at noe uplanlagt skjedde. Sukk. Det er så slitsomt. Har veldig dårlig selvtillitt pga en hendelse tidligere, og når jeg sitter her i et fremmed land, i en fremmed jobb jeg ikke er utdannet til - også får jeg høre all denne driten. Det tærer. Veldig :pale Har en konstant følelse av dårlig samvittighet / at jeg ikke er god nok. Typisk dame. Aner ikke hvordan jeg skal få bukt med det, særlig ikke i dette giftige miljøet.
Det var da virkelig ingen måte å oppføre seg på ovenfor en ansatt :eek: jeg har lederansvar på jobben min, og hadde aldri kunnet finne på å oppføre meg på den måten, uavhengig av hva den ansatte måtte ha gjort eller ikke. Makan til uakseptabel oppførsel!
Ikke la en tufs av en sjef ødelegge humøret ditt, selv om det er vanskelig å la det være :Heartred

Ei jeg kjenner er på overtid nå. Jeg har ikke hørt fra henne på et par dager, men vanligvis oppdaterer hun både her og der flere ganger om dagen. Jeg håper at hun er stille fordi hun har født og vil fokusere på babyen, og at alt er bra. Jeg vil ikke si noe heller, for hun oppdaterer jo når hun er klar. Det er bare så uvant med stillhet. Hun var ikke slik sist gang.
Håper alt er bra:)

Takk.

Jeg har ikke lyst på det møtet med kommunen alene fra korpset, men må muligens det. Resten går nok. Må bare ikke glemme det regnskapet, og klare å få klart nok frem våre behov og krav på det møtet, søren. Der trenger jeg Musemor sin tøffe styrke som møter advoktater og vil ha det på sin måte mens jeg bare vil grave meg ned for dette. Selvtillit eier jeg jo ca ikke.
Det fikser du bra:) jeg heier på deg!

Back
Topp