Ja, tidvis tenker jeg at vi bor feil sted. Men det er folka og tilknytningen da. Vi har røska familien opp med rota og flyttet en gang. Det angrer jeg ikke på. Men vær og klima fikk ikke høy prioritetLitt annerledes temp der ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, tidvis tenker jeg at vi bor feil sted. Men det er folka og tilknytningen da. Vi har røska familien opp med rota og flyttet en gang. Det angrer jeg ikke på. Men vær og klima fikk ikke høy prioritetLitt annerledes temp der ja
Hva ble det til da?Basseng bestilt , gleder meg! Neste blir robot til å støvsuge bunnen og en varmepumpe , men det må vente litt.
Skjønner at det er mye som skjer (uten å vite helt hva som skjer) men du får ha lykke til med alt som må gjøres i alle fall.Her var det egentlig veldig travelt men ikke pga kengubsrnet , var jeg som hadde drøss av planer, nå har jeg vel kun en igjen å det er første helga i juli, men mulig den helgen også ryker. Er mye som skjer utenom og mye forberedelser til en sak så nok å gjøre ..
Forstår det. Jobber selv 75% turnus, men med små barn og alt som følger med så er det det som passer best. Så kan jeg heller prøve å øke opp om noen årJeg er regnskapsfører og vanlig årslønn varierer nok en del med erfaring og om man er autorisert eller ei (det er ikke jeg)
Men, vel. Uten å bli for spesifikk så finnes det nok andre steder å bruke min utdanning til bedre lønn, men jeg blir nå der. Men klart, 10% ekstra ville vært kjekt det. Så der er en vag plan om å prøve til høsten. Jeg gruer meg litt.
Siden yngste her begynner i andre klasse er det liksom på tide føler jegForstår det. Jobber selv 75% turnus, men med små barn og alt som følger med så er det det som passer best. Så kan jeg heller prøve å øke opp om noen år![]()
Ser den, vi kommer jo ikke til å flytte til mitt hjemsted, min har bare flyttet en gang å det husker han ikkeJa, tidvis tenker jeg at vi bor feil sted. Men det er folka og tilknytningen da. Vi har røska familien opp med rota og flyttet en gang. Det angrer jeg ikke på. Men vær og klima fikk ikke høy prioritet![]()
De husker ikke nor særlig av det mine heller. Eldste var nesten fire, mellomste drøyt 1 og minstemor er jo født her i huset. Det er dette som er hjemme for dem. Her har de nettverk, slekt og venner.Ser den, vi kommer jo ikke til å flytte til mitt hjemsted, min har bare flyttet en gang å det husker han ikke
Kengubarnet er på overnatting , vi andre er hjemme og tar livet med fo i sola. Vasker litt klær, gjør litt husarbeid og luker. Jeg prøver å bli brun ogsp så litt soling må til.Her planlegger vi får en rolig fri-mandag.
Minstemor skal på fotballtrening 1730 (alle andre aktiviteter tar fri så snart det er skoleferie, men fotball stopper ikke på røde dager engang. Det sluttet ikke å forbause meg. Men altså, det er jo bare et tilbud da, var vi bortreist så var vi bortreist, men det er vi jo ikke, så hun skal på trening.
Ungene har ønske om en spillkveld, som blir mer en spill - dag da for i kveld er det fotball og legging og skole i morgen.
Men settlers of catan, cluedo og muligens ryktet går, eller noe annet.
Ellers klesvask, maskina er i gang, god frokost under planlegging (hørte noe om at vi har egg og bacon, og tørt brød og poteter som kan stekes, så vi får se. Mannen sitt prosjekt. Brødet blir trolig enten arme riddere eller krutonger, det var meget populært en dag han lagde det til frokosten, litt store krutonger og stekte poteter, som tilbehør til egg, bacon, skinke, pølse eller hva enn vi finner i kjøleskapet. Noe bønner kanskje.
I det fine, men ikke bade-varme, været tenker jeg ta med dem som vil på en tur i skogen, opp og se nyskolen og opp til et vann eller noe sånn.
Og ellers vaske klær og hus.
Og ha en prat med mannen ang hva jeg skal og ikke skal anskaffe og bestille i forhold til sommerferie og camping. (og burde vi se på hunderfossen, eller er det slutt på korona begrensningene som ga fulle dager på kalenderen) og prøve å komme LITT lenger i konkretisering av ferien. Og særlig i forhold til hva jeg får/skal kjøpe inn, i forhold til planleggingen av hvordan vi skal få det med oss.
Jupp, vi flyttet da kb var 8 mnd så han husker ikke noeDe husker ikke nor særlig av det mine heller. Eldste var nesten fire, mellomste drøyt 1 og minstemor er jo født her i huset. Det er dette som er hjemme for dem. Her har de nettverk, slekt og venner.
Der herlig ut!!!
Jeg har en del på planen egentlig.Kengubarnet er på overnatting , vi andre er hjemme og tar livet med fo i sola. Vasker litt klær, gjør litt husarbeid og luker. Jeg prøver å bli brun ogsp så litt soling må til.
Ferie ja, det får vi ikke helt planlagt ennå så jeg vurderer å bare ta hjemmeferie( vi skal uansett pusse opp en del og skulle ha deler av ferien hjemme men ikke alt) kengubsrnet skal også kjøre opp i ferien vær og bør være hjemme å lærekjøre før det. Tror vi heller tar en utenlandstur i høstferien eller vinterferien. Får bli lit dagsturer hit og dit og evt en natt her og der i sommer
Vi har samme, bare hakket mindre
Nei. I har kun hatt intex før. Dette er jo for oss voksne ogspå, skulle gjerne hatt ennå større men vi har ikke plass dessverreVi har samme, bare hakket mindredet er 3år gammelt (var ikke oppe ifjor pga oppussing og flytting), og stort nok for vår del akkurat nå. Er helst for ungene og de er små enda, vi kan hvertfall avkjøle oss
vi er veldig fornøyde med det!
Har dere hatt det merket før?
Ja flat tomt er jeg fornøyd med, veldig deilig å ha det. Skulle bare hatt litt større, halvparten av min bror sitt kanskje for den tomten er stor..Der herlig ut!!!
Vår største utfordring, utover at det ikke er så ofte varmt nok, er at det finnes ikke en flat plass på tomta. Akkurat det irriterer meg. Jeg skulle gjerne hatt en "kjedelig, flat firkant". For slike "kjedelige" hager kan man lett plassere telt eller trampoline eller basseng. Man kan spille krokket. Og gjøre den mindre kjedelig med beplantning.
Vår har beplantning. Men den skrår fra øst til vest og fra nord til sør. Basseng alt vann i et hjørne. Det går med mindre bassenger på de flateste stedene.
Trampolina står litt sånn ikke helt beint, men ok. Når vi teltet i hagen må den flyttes, da står det der. Basseng er sånn så som så, og krokket har vi gitt opp.
Jeg har en del på planen egentlig.
Jeg vet vi skal til svigers. Føest noen dager hjemme og så avreise om ca en måned fra i dag. Ca midt i uke 27. Vi skal være hos svigers, med base hos svigermor i ca 10 dager. Det skal inneholde:
*en dag i hunderfossen med svigerfar og ungene, må vente til uke 28, da har svigerfar ferie. (og svigermor for den del)
*2-3 netter ungene overnatter hos svigerfar.
*noen kvelder med spillkveld som de eldste ungene får være med på, en runde settlers of catan (og en til etter de er lagt)
*en tur i en klatrepark på Gjøvik, med eller uten andre enn oss 5.
*en tur på veimuseet med vår halvannet år gamle nevø og mora (far har ikke ferie samtidig med mor) og evt svigermor og/eller svigerinne som vil være med
*aller helst en tur for å bade, med eller uten den svigerinna (hun uten barn, som ofte klarer å sørge for å være hos sin mor store deler av den tiden vi er der)
*en lørdag, trolig den i uke 28, for svigerfar sin årlige grillfest. Mulig kombinert med at vi setter igjen ungene for en av de overnattingen.
*noen late dager hos svigermor og noen hos svigerfar. Bare rolig samvær.
Også skal vi på camping. Ukjent antall nettet på ukjent hvilken camping i Norge eller Sverige. Og her er det jeg trenger en del avgjørelser fra mannen. Realitetsorientering for mine drømmeplaner. Ang Sverige? Nye stoler? Bord? Liggeunderlag? Takboks? (altså oppgraderinger fra det vi har av ulike årsaker)
Været avgjør egentlig om vi camper før eller etter, eller litt før og litt etter, den andre delen av ferien.
Ja flat tomt er jeg fornøyd med, veldig deilig å ha det. Skulle bare hatt litt større, halvparten av min bror sitt kanskje for den tomten er stor..
Høres ut som dere har planer for ferien hvetfdall , vi får bare se hvordan det blir her men håper hvetfdall på noen dager på Daftø med min bror og gjengen
Ja Daftø er poppis, vi kan jo ikke bestille noe ennå så mulig det må overnattes et annet sted. Men tid med gjengen der er det viktigsteDaftø har jeg sett på som et alternativ, men det er jo en del booket allerede, og mannen er egentlig ikke gira på sånne stooooore steder tror jeg. Eller vet jeg. Men det er derfor jeg må få ham i tale for å avgjøre hva som er grensene. Det er ejg sin planlegger, men jeg må vite litt hva som er grensene. For jeg kan "ta litt av"![]()
Her blir det nok en tur på Lilleputthammer , det gleder jeg meg til. Så skal jeg på hyttetur med barndomsvenninner , planlagt i 2020 og avlyst to år på rad.Alt det jeg ramser opp, utenom klatrepark og vei museet er fast hvert eneste år. Campingen bare tredje år da, det andre har vært fast... Vel lenge.
Så ja, planer har vi, bare ingenting veldig fast bestemt når, men det blir.
Det er hva vi skal kjøpe inn, så jeg rekker gjøre det nå før vi drar, og hvor vi skal campe, så jeg kan gjøre litt undersøkelser og evt booke noe, jeg ønsker å lande litt mer detaljert. Mest av alt hvor mye penger jeg skal svi av![]()