Juniorseng??

Vi og byttet når gutten vår var 18 mnd. Da klatret han lett ut av sprinkelsenga så det føltes tryggere med juniorseng og sengehest. Var litt styr første par nettene, så gikk det kjempefint :)

Måtte bytte til storseng tidlig da gutten min bare klatret ut og det dermed ble noen knall og fall etter hvert (han var bare 18 mnd). Mye bedre med storseng med sengehest for ham. Jeg hadde imidlertid ikke bygget sengen i juniorstørrelse. Den passer tross alt ikke så mange år (min gutt kunne maks brukt den til han var litt over fem år, for han er lang) og det må da være bedre å lage seng i ordinær størrelse med én gang dersom dere virkelig skal ha en innebygd seng? Gutten min gikk rett på seng i voksenstørrelse uten noen problemer.
Det er dobbeltseng der :-)

Stemmer også for voksenstørrelse fra dag en - da har man eventuelt gjesteseng også, ved behov. :)

Her byttet Jr. til voksenseng når vi flyttet til ny leilighet noen måneder før han fylte 3. Da hadde jeg fjernet sideveggen på sprinkelsengen for lenge siden (den var laget slik at det var en mulighet, man kunne sette inn vanlig sengekant på den siden i stedet) slik at han kunne gå inn/ut av sengen etter ønske, siden alternativet var klatring med knall og fall og oppkavet unge som resultat.

Bygget opp med pute under dyna ved sengekanten og noe mykt på gulvet under i starten, men ellers aldri brukt sengehest e.l. (veldig lav seng), det har gått helt fint. :)

Ho var 2 år og 4 mnd, nekta å sovne i sprinkelsenga fra ho var 2 år. Endelig somla oss til å kjøpe juniorseng i påsken, det var såå verdt det :) angrer ikke for å si det sånn ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Bytta t juniorseng rett ette 3 års dagen :) Men tok ei stund før ho forsto at ho kunne gå ut av sengo når ho ville ;)

Back
Topp