Juniorseng??

crml

Glad i forumet
Vi har planer om å lage sånn her til datteren vår i to års gave. Eneste forskjellen er at vi også skal lage sengehest og ikke ha "hull" under senga. Hvor gamle var deres barn når de fikk juniorseng? :-) Føler det er for tidlig, men det er sikkert fordi jeg ikke vil innse hvor stor hun begynner å bli :P Bilde lånt i fra Google.

Screenshot_2014-01-05-14-48-01-1.png

Her flytta junior over i juniorsenga da han var 2 år og 4 mnd. At det ble da var for at vi flyttet inn i nytt hus da, så passet bra med ny seng på nyrommet.....

Vel snuppa får junior seng når vi får den litt større leiligheten i Sverige, så ikke lenge til! Hun har nå klatret ut av senga si + hvert på vei ned mange ganger så passer fint da ;)
Er jo ikke så stor aldersforskjell på jentene våre :)

Her har storebror nettopp begynt å bruke storsenga, han er 2 år og 3 mnd. Det går veldig fint! Han trivdes godt i sprinkelsenga, men byttet nå for å slippe å dra med oss to reisesenger på ferie i sommer, lillebror er 4 mnd og trenger nok seng med høye kanter om et par mnd. Da er det greit at storebror er vant til vanlig seng.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vel snuppa får junior seng når vi får den litt større leiligheten i Sverige, så ikke lenge til! Hun har nå klatret ut av senga si + hvert på vei ned mange ganger så passer fint da ;)
Er jo ikke så stor aldersforskjell på jentene våre :)
Iselin hakke kommet seg ut enda se :P hehe. Nei, det er det ikke :)

Iselin hakke kommet seg ut enda se :p hehe. Nei, det er det ikke :)
Kan jo lage den ferdig da slik at dere slipper den bekymringen vis hun plutselig skulle finne ut hvordan hun kommer seg ut :p

Kan jo lage den ferdig da slik at dere slipper den bekymringen vis hun plutselig skulle finne ut hvordan hun kommer seg ut :p
Det er sant, men tipper det at hvis vi lager den ferdig, er ikke den senga ho bruker nå noe spesiell interessant :P

Det er sant, men tipper det at hvis vi lager den ferdig, er ikke den senga ho bruker nå noe spesiell interessant :p
Det kan jo hende, trenger kanskje ikke re den opp og slike ting da før hun skal bytte, men kommer vel til å ta litt tid og ordne den også ;)
Dere har jo mange andre planer denne sommeren :p
Snuppa her er ihvertfall mer opptatt av hvor putene er i forhold til hvor hun skal sove :p

Det kan jo hende, trenger kanskje ikke re den opp og slike ting da før hun skal bytte, men kommer vel til å ta litt tid og ordne den også ;)
Dere har jo mange andre planer denne sommeren :p
Snuppa her er ihvertfall mer opptatt av hvor putene er i forhold til hvor hun skal sove :p
Haha planer får man aldri nok av :D

Her flyttet vi storebroren til storseng når han var 2 år og 4 mndr, han hadde ikke klatret ut eller noe sånt, men lillesøster skulle ha senga. Det gikk kjempe fint.

Lillesøster fikk storseng nå, snart 3 år. Hun har heller ikke klatret over, men nå er jeg godt gravid, og da er det bedre at hun får gå inn og ut selv av senga enn at jeg løfter.

Men et tips, bygg den lang med en gang, ikke sånn juniorstr. ;)

Her flyttet vi storebroren til storseng når han var 2 år og 4 mndr, han hadde ikke klatret ut eller noe sånt, men lillesøster skulle ha senga. Det gikk kjempe fint.

Lillesøster fikk storseng nå, snart 3 år. Hun har heller ikke klatret over, men nå er jeg godt gravid, og da er det bedre at hun får gå inn og ut selv av senga enn at jeg løfter.

Men et tips, bygg den lang med en gang, ikke sånn juniorstr. ;)

Helt enig i det med lang seng med en gang. Vesla var vel 3,5 da hun gikk fra sprinkelseng til standard størrelse med sengehest, og det har funket kjempebra. Det er veldig greit at vi også kan bruke hennes seng til overnattingsgjester for eksempel, eller hvis vesla vil sove i vår seng og er syk eller noe, så kan en av oss flytte over til hennes seng så det ikke blir så trangt at vi blir liggende våken. I tillegg slipper man jo det å måtte ordne ny seng når den plutselig blir for kort.

Storebror her fikk juniorseng da han var ca 2 år og 2 mnd.
Gikk helt fint. Men da sov han hele natta gjennom.

Drøyer det en stund til med frøkna, hun sover ikke hele natta gjennom og reiser seg opp i sprinkelsenga.
Jeg er redd hun glemmer seg og detter ut hvis vi bytter seng før hun sover rundt :-P
Dessuten skal hun arve juniorsenga og storebror få ny, så det er jo litt med penger og ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

De var ca 2 år her og :)

Måtte bytte til storseng tidlig da gutten min bare klatret ut og det dermed ble noen knall og fall etter hvert (han var bare 18 mnd). Mye bedre med storseng med sengehest for ham. Jeg hadde imidlertid ikke bygget sengen i juniorstørrelse. Den passer tross alt ikke så mange år (min gutt kunne maks brukt den til han var litt over fem år, for han er lang) og det må da være bedre å lage seng i ordinær størrelse med én gang dersom dere virkelig skal ha en innebygd seng? Gutten min gikk rett på seng i voksenstørrelse uten noen problemer.

Back
Topp