Juniorseng

Andreaho

Flørter med forumet
Til dere som har byttet fra sprinkelseng til juniorseng, når gjorde dere dette?

Og er det noen som har den delvis oppbygd, altså skuffer under? Usikker på om hun er for lita til å ha litt høyde på senga når hun er 2 år.. Hva skjer hvis hun detter ned da liksom.. Klatrer over sprinkelsenga nå, og synes det er skummelt..

Rommet er så lite så kunne virkelig trengt litt skuffeplass..  :)

Med en god sengehest er vel sjangsen minimal for å falle ut. Husker ikke helt når vi bytta jeg. Rundt 2 år tror jeg...

vi skifta for ikke så lenge siden, da var hun nesten 2,5 år. Vi valgte juniorseng fordi rommet hennes er så lite - hadde hun hatt større rom hadde hun nok fått en seng i vanlig størrelse.

Nå har hun sovet i senga i en 2-3 mnd tipper jeg, og hun har aldri falt ut av sengen. Sengehest er tingen! Når det er sagt, så ville jeg aldri ha kjøpt en høy seng til henne, siden det er greit at hun klarer å gå opp i senga og ut av senga uten problem. Jeg ville ikke risikert at en halvvåken snuppelupp måtte klatre i stige for å komme seg ut av senga.

Men - det finnes jo senger med "vanlig" høyde med skuffer under - så du finner nok noe som passer :-)

Vi fjernet sprinklene fra den ene siden på sprinkelsenga til sønnen vår i går. Han hadde også lært seg å klatre ut, så det tørte vi ikke lengre.

Han er to år og snart to måneder gammel.

Men han har ingen juniorseng. bare en sprinkelseng med en åpen langside liksom. Er en Ikea sprinkelseng og tror man kan ta av den ene siden på så godt som alle de sine. Det har gått kjempefint her. Han ramlet ikke ut en eneste gang i natt, selv uten sengehest. Vi har latt han leke masse med den "nye" sengen, og han syntes det er enormt stor stas.

Hva enn du gjør så bare sørg for at jenta di er med på hele prosessen. visstnok ikke anbefalt i å overaske de med ny seng.  Og du får tak i sengehest til juniorseng og vanlig stor seng masse plasser. Så hvis du er redd for at hun skal rulle ut fester du bare på en slik :) Og finnes masse senger med skuffer under.

vi har aldri brukt junior seng, gikk rett fra grinseng til vanlig seng, laget sengehest selv

Her begynte snuppa med juniorseng da hun var to. (+ et par-tre mnd'er kanskje?) Aldri falt ut selv om hun er urolig på natta og ikke har sengehest. Hvis du vil bytte til seng som er høyere, ville jeg ventet litt til. Viktig at de kommer ut og inna av sengen selv syns jeg... Men hva med å ta vekk ene siden på sprinkelsenga nå, fpr ha bruke den et år til før du bytter til 'stor' seng?

han brukte sprinkelsenga litt fram og tilbake fra han var 5 mnd til han var 2 år.. hadde en sånn uttrekkseng også i denne tiden, men fra 2 år brukte vi kun denne.. da han ble 3 byttet vi til juniorseng... type monica fra barnas hus.. de fleste av juniorsengene du får kjøpt på ikea har plass til en sånn bedroller under, der kan man jo ha leker eller andre ting..

Nå sover han i hemnes dagseng, med sengehest. Om man bare har den ene madrassen i gir sengehesten god nok støtte.. Nå er min snart 5 år, men han sover utrolig urolig, så sengehesten må stå på LENGE til... den er høy, men som sagt - sengehest gir god nok kant.. :)
Den kan trekkes ut til å bli en dobbeltseng hvis man har behov for ekstra overnattingsplass, og så er det skuffer under til sengetøy, leker osv osv..

Veldig individuelt når barna er klare for juniorseng syns jeg. Eldstemann bytta til juniorseng når han var 1 1/2 år gammel. Yngste har ikke juniorseng enda, men skal bytte nå straks (litt over 2 år).

Bedre å legge de over i juniorseng FØR de finner ut hvordan de klatrer over sprinkelsenga..

Vi bytta når hun begynte å klatre over, da hun var 2 år gammel. Hun har lav seng, men ser ikke problemet med å ha skuffer under. Dere kan jo sette på en sengehest? :)
Forøvrig har frøkna mi aldri falt ut av senga etter at hun fikk stor seng :)

Vi prøvde å slutte med sprinkelseng 2 mnder før 2 års dagen til gutten vår, pga at vi venter en til i August. Det gikk bra å legge han, og han sov hele natta uten problem.
Problemet var at han våknet mellom 5 og 6.. Da hadde han fått mellom 9 og 10 timer søvn, og det var altfor lite. Han ville ikke legge seg til å sove mer på morrakvisten heller..
Så etter to uker, la vi han tilbake i sprinkelsenga, og nå sover han 12-13 timer. Vi bytter nok tilbake til stor seng når han er ca 3 år ;)

vi begynte med juniorseng til snuppa da hun var 17 mnd. såv så dårlig i sprinkelsenga at vi måtte bare prøve:) og der trivdes hun! med senghest var det bare ca 30 cm åpning ,så hun datt aldri ut av senga om natta:)

Vi bytter til jul, da er han rett over 2 år. De vi låner sprinkelsengen av skal nemlig ha baby og må få sprinkelsengen tilbake.. så vi må kjøpe stor-gutt seng til da, gidder ikke å kjøpe en sprinkelseng til han når han er såpass stor.

hei,jeg har en sønn som nå er 21 mnd,bli 2 i oktober.han har begynt å sove i vanlig seng!gikk kjempe fint,han synes det er kjempe greit:-)

har en gutt på 2 år og 3 mnd, forsøkte å fjerne ene siden av sprinkelsenga her om dagen så han kunne venne seg til å gå oppi og utav senga selv, men det var absolutt ikke aktuelt. han ble rasende. Så her er ikke behovet for stor seng kommet enda... 
så jeg tror det er veldig individuelt fra barn til barn. Gutten vår har ikke funnet ut hvordan han klatrer ut av senga selv enda så han får bare bruke sprinkelsenga til han sier ifra om noe annet. Hadde håpet å venne han til juniorseng om ikke lenge siden det kommer en baby til i januar

Back
Topp