Juni 2025

Blenda test her i dag og brun utflod. Håper mensen lar seg vente til uti neste uke, da utsettes den andre syklusen til rett etter ferien mtp frys :smiley-angelic001 skal måle hcg på mandag, men er tom for utrogestan etter fredag :dontknow

Edit; Det ble med håpet, gikk knapt en time før tr meldte sin ankomst.
Det bare slår meg hvor utrolig mye venting, håp, skuffelse og uforutsigbarhet vi står i i den her prosessen… Betyr dette at du må vente til august med FET?

Uttak gjennomført her. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å be om totalfrys, og ikke ha noe innsett denne mnd. Det er jeg veldig glad for, for de tømte 4 follikler og fikk bare 1 egg. Heldigvis ikke like stor skuffelse når jeg uansett har regnet inn en duo-stim-syklus etter ferien. Håper å få starte allerede i august!

Selve uttaket var ikke så gøy. Jeg prioriterte bilkjøring over smertelindring, så hadde kun tatt Paracet. Hadde masse væske i buken allerede før de tømte follikler, så det har nok bidratt til inflammasjon og sensitisering :blackeye: Men alle på stua var kjempefine og støttende så det hjalp! Nå håper jeg bare at egget som kom ut av det hele klarer seg til blasto, selv om jeg har en dårlig følelse mtp det. Trenger all fingerkryssing jeg kan få føler jeg <3

Blenda test her i dag og brun utflod. Håper mensen lar seg vente til uti neste uke, da utsettes den andre syklusen til rett etter ferien mtp frys :smiley-angelic001 skal måle hcg på mandag, men er tom for utrogestan etter fredag :dontknow

Edit; Det ble med håpet, gikk knapt en time før tr meldte sin ankomst.
Så leit at det ble negativt forsøk :Heartred Godt du har på frys!
Håper du får en fiiin sommer :love7

Uttak gjennomført her. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å be om totalfrys, og ikke ha noe innsett denne mnd. Det er jeg veldig glad for, for de tømte 4 follikler og fikk bare 1 egg. Heldigvis ikke like stor skuffelse når jeg uansett har regnet inn en duo-stim-syklus etter ferien. Håper å få starte allerede i august!

Selve uttaket var ikke så gøy. Jeg prioriterte bilkjøring over smertelindring, så hadde kun tatt Paracet. Hadde masse væske i buken allerede før de tømte follikler, så det har nok bidratt til inflammasjon og sensitisering :blackeye: Men alle på stua var kjempefine og støttende så det hjalp! Nå håper jeg bare at egget som kom ut av det hele klarer seg til blasto, selv om jeg har en dårlig følelse mtp det. Trenger all fingerkryssing jeg kan få føler jeg <3
Krysser alt av fingre for det lille egget! :Heartred 1 kan jo være nok!

Gøy!!! Kommer du til å ta hjemmetest før den? Jeg vet ikke hva jeg skal, har ikke bestemt meg! Ble advart mot at hjemmetestene kan påvise kjemiske, og jeg har jo slitt med det. Så ville nok vært bedre om jeg greier å vente til blodprøven.
Jeg glemte visst å svare på denne. Jeg var usikker, men kjenner jeg blir så urolig av mukke teste. Vil egentlig bare vite om det går den ene eller andre veien så fort som mulig. Har hatt noen kjemiske selv, og det er grusomt og leit, men samtidig så skjedde det jo noooe, i stedet for bare blenda. Og på en måte er det bedre å vite at kroppen prøvde. Får liksom følelsen av at det kanskje kan skje igjen. Har du landet på å vente til torsdag? :)

Litt usikker, men jeg har regnet alle som er 14 på triggerdag som litt sjansespill. Noen modner seg, noen gjør det ikke. Ellers så har vi veldig lik spredning på eggene. Jeg hadde best respons på modne egg etter dobbel trigger (ovitrelle og gonapeptyl). Men det var ikke voldsom stor forskjell og sluttresultat er alltid det samme. 1 blasto.
Blir spennende å se i morgen. Jeg hadde dobbel trigger jeg også

Og morsomt at vi tok trigger samtidig, får håpe vi begge får gode nyheter:)

Jeg glemte visst å svare på denne. Jeg var usikker, men kjenner jeg blir så urolig av mukke teste. Vil egentlig bare vite om det går den ene eller andre veien så fort som mulig. Har hatt noen kjemiske selv, og det er grusomt og leit, men samtidig så skjedde det jo noooe, i stedet for bare blenda. Og på en måte er det bedre å vite at kroppen prøvde. Får liksom følelsen av at det kanskje kan skje igjen. Har du landet på å vente til torsdag? :)
Har ikke landet på noe :hilarious: Mannen ville vente helt til blodprøven, men det tror jeg ikke at jeg greier altså! Klør jo allerede i teste-fingrene mine når jeg så dine tester :hilarious:

Sandymandy - 38 år - Barn 3 - Hausken - FET nr. 2 av IVF nr. 2 (FET nr. 1 av IVF nr. 2 er 3,5 år nå) - Cyclogest, Prolutex, Klexand og Albyl-e - dyrka fra 3 dagers til blastocyst - innsett var 5. juni
Velkommen hit! Spennende med fryseforsøk fra samme batch som barnet :joyful:
Så er det store spørsmålet; har du startet å teste? :woot:

Det bare slår meg hvor utrolig mye venting, håp, skuffelse og uforutsigbarhet vi står i i den her prosessen… Betyr dette at du må vente til august med FET?
Absolutt, jeg måtte ta en test nå for å forbedre meg på blødningen jeg kjente var på vei.. Det ser sånn ut basert på flo kalenderen min, i slutten av august :sad010tr stoppet litt igjen, jeg kjører vertfall på med de siste tabelettene og håper det kan strekke syklusen litt.

Krysser fingrene for deg

Har ikke landet på noe :hilarious: Mannen ville vente helt til blodprøven, men det tror jeg ikke at jeg greier altså! Klør jo allerede i teste-fingrene mine når jeg så dine tester :hilarious:
Det er på en måte litt enklere for mannfolkene. De går ikke å kjenner på kroppen hele tiden og tenker: oi, hva var den vondter der, eller Hmm, var jeg slik støl nederste i magen sist da det ikke ble noe? Tror vel heller ikke det opptar like mye av hjernekapasiteten deres som det gjør, hvertfall min. Også er det spennende å teste. Men også fryktelig vondt. Føler jeg blir helt koko :laughing002

Velkommen hit! Spennende med fryseforsøk fra samme batch som barnet :joyful:
Så er det store spørsmålet; har du startet å teste? :woot:
Takk, Skogsjente!

Vet du, jeg kjøpte tidligteststrimler fra Metode+ da jeg var innom apoteket i stad, og pakka sier jo resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon. Jeg har jo testdag på søndag. Lå ved siden av 3-åringen som jeg la, og det kribla sånn i kroppen etter å få teste, selv om jeg egentlig hadde tenkt til å være flink og vente til fredag morgen. Men jeg har ikke drukket så mye i dag, så tenkte urina var konsentrert nok. Smøg meg ut av rommet til 3-åringen rett etter at jeg hadde skrevet her på forumet og trippa inn på badet. Tissa i eggeglasset, og ble skikkelig skuffa fordi den hadde tydelig kontrollstrek, men ellers blendahvit. Men etter 5 minutter ser jeg en svak svak skyggestrek om jeg lyser på den med lommelykta til mobilen. Og kællen ser den også, om jeg lyser på den med mobilen og han myser litt. Vet ikke om jeg er glad eller skuffa. Ville jo trodd at en test som sier at den viser resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon skulle vært litt mer positiv 4 dager før uteblitt menstruasjon, i følge appen... Men er glad også, for dette er tredje runden jeg noensinne får positiv strek, og de to andre er de barna jeg allerede har.
Jeg får prøve å glede meg over at det i det minste er en skyggestrek der. Jeg får teste hver dag framover for å se om den blir sterkere, for dette ga meg ingen tydelig resultat. Og for 10 tidligtester for 200,- så unner jeg meg det.

Da vi tok ut eggene i 2021 var egentlig planen å dyrke de fram til blastocyst alle sammen og sette inn blastocyst, for jeg fikk mange befrukta egg, men dag 3 ringte de meg og sa jeg skulle komme da, kjapt, for det var bare ett egg igjen som hadde utvikla seg normalt til dag 3 egg. Men da jeg kom fram var det et tregt egg som også hadde delt seg og så bra ut. Det som delte seg i normal tid er 3 år nå, og det vi satte inn nå er det trege egget som jeg egentlig har hatt null forhåpning til, men de sa det var "average" da jeg var på Hausken nå, akkurat som 3-åringen. Ved første uttak, som jeg tok offentlig, var det ingen av eggene som delte seg normalt til dag 2...

(Første ungen er 8 år og kom etter 1,5 år med prøving og satt til slutt kun vha. Femare.)

Sånn, da fikk du nesten hele livshistoria mi. I alle fall til egga mine.

Last edited:
Da har jeg satt ovitrelle nå ikveld. Var innom klinikken og tok blodprøver av LH, østradiol og progesteron. Hvis de er funky så håper jeg de er enige om å utsette innsett. Men jeg håper jo aller helst at de er helt normale, og at det ikke er tegn til EL. Men jeg blir jo overrasket hvis det er det. Follikel var jo kun 15mm igår, og vil nok ikke være mer enn 16mm idag. Det skal vel litt til for å at EL skal ha startet allerede? Eller?
Lykke til:) Håper det får din vei, lest i dagboka du og du har vært gjennom mye❤️

Takk, Skogsjente!

Vet du, jeg kjøpte tidligteststrimler fra Metode+ da jeg var innom apoteket i stad, og pakka sier jo resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon. Jeg har jo testdag på søndag. Lå ved siden av 3-åringen som jeg la, og det krible sånn i kroppen etter å få teste, selv om jeg egentlig hadde tenkt til å vøre flink og vente til fredag morgen. Men jeg har ikke drukket så mye i dag, så tenkte urina var konsentrert nok. Smøg meg ut av rommet til 3-åringen rett etter at jeg hadde skrevet her på forumet og trippa inn på badet. Tissa i eggeglasset, og ble skikkelig skuffa fordi den hadde tydelig teststrek, men ellers blendahvit. Men etter 5 minutter ser jeg en svak svak skyggestrek om jeg lyser på den med lommelykta til mobilen. Og kællen ser den også, om jeg lyser på den med mobilen og han myser litt. Vet ikke om jeg er glad eller skuffa. Ville jo trodd at en test som sier at den viser resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon skulle vært litt mer positiv 4 dager før uteblitt menstruasjon, i følge appen... Men er glad også, for dette er tredje runden jeg noensinne får positiv strek, og de to andre er de barna jeg allerede har.
Jeg får prøve å glede meg over at det i det minste er en skyggestrek der. Jeg får teste hver dag framover for å se om den blir sterkere, for dette ga meg ingen tydelig resultat. Og for 10 tidligtester for 200,- så unner jeg meg det.

Da vi tok ut eggene i 2021 var egentlig planen å dyrke de fram til blastocyst alle sammen og sette inn blastocyst, for jeg fikk mange befrukta egg, men dag 3 ringte de meg og sa jeg skulle komme da, kjapt, for det var bare ett egg igjen som hadde utvikla seg normalt til dag 3 egg. Men da jeg kom fram var det et tregt egg som også hadde delt seg og så bra ut. Det som delte seg i normal tid er 3 år nå, og det vi satte inn nå er det trege egget som jeg egentlig har hatt null forhåpning til, men de sa det var "average" da jeg var på Hausken nå, akkurat som 3-åringen. Ved første uttak, som jeg tok offentlig, var det ingen av eggene som delte seg normalt til dag 2...

(Første ungen er 8 år og kom etter 1,5 år med prøving og satt til slutt kun vha. Femare.)

Men jeg har ikke testa så ofte heller, så kan hende dette bare er kjemisk.

Så sterk du er! Da skal det bli godt med en fin ferie nå for å lade opp til neste runde.
(Jeg knasket rett nedpå alle pillene jeg fikk og kjente likevel noe smerte.) Krysser fingrene for deg og egget ditt :Heartred

Så leit at det ble negativt forsøk :Heartred Godt du har på frys!
Håper du får en fiiin sommer :love7
Absolutt, håper babyen vår ligger i fryseposen og venter på oss :Heartred

Tusen takk det samme til deg. Krysser fingrene for deg og, håper gullegget sitter nå :love7

Takk, Skogsjente!

Vet du, jeg kjøpte tidligteststrimler fra Metode+ da jeg var innom apoteket i stad, og pakka sier jo resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon. Jeg har jo testdag på søndag. Lå ved siden av 3-åringen som jeg la, og det krible sånn i kroppen etter å få teste, selv om jeg egentlig hadde tenkt til å vøre flink og vente til fredag morgen. Men jeg har ikke drukket så mye i dag, så tenkte urina var konsentrert nok. Smøg meg ut av rommet til 3-åringen rett etter at jeg hadde skrevet her på forumet og trippa inn på badet. Tissa i eggeglasset, og ble skikkelig skuffa fordi den hadde tydelig teststrek, men ellers blendahvit. Men etter 5 minutter ser jeg en svak svak skyggestrek om jeg lyser på den med lommelykta til mobilen. Og kællen ser den også, om jeg lyser på den med mobilen og han myser litt. Vet ikke om jeg er glad eller skuffa. Ville jo trodd at en test som sier at den viser resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon skulle vært litt mer positiv 4 dager før uteblitt menstruasjon, i følge appen... Men er glad også, for dette er tredje runden jeg noensinne får positiv strek, og de to andre er de barna jeg allerede har.

Metode sine tester er kjent for å gi veldig svake positive. Ville heller prøvd make sure :)

Det er på en måte litt enklere for mannfolkene. De går ikke å kjenner på kroppen hele tiden og tenker: oi, hva var den vondter der, eller Hmm, var jeg slik støl nederste i magen sist da det ikke ble noe? Tror vel heller ikke det opptar like mye av hjernekapasiteten deres som det gjør, hvertfall min. Også er det spennende å teste. Men også fryktelig vondt. Føler jeg blir helt koko :laughing002
Ja, på mange måter må det være enklere for mennene! Han går ikke og kjenner på ømhet i puppene daglig, eller kjenner litt ekstra i livmora :hilarious: Men det begynner å ta på veldig for min mann og, den psykiske belastningen som langtidsprøvere rammer oss begge :Heartred
Og ja, helt kokkeliko av den testinga! Blir helt opphengt når jeg først starter, så må holde det unna så lenge som mulig.

Back
Topp