Juni 2025

Skjønner det veldig godt. Det er tøft å stå i, men tanken på å gi opp er sykt tøff den også. Så man havner i en skvis. Jeg velger å tro at legene ikke ville latt det gjøre innsett denne runden hvis de ikke mente timingen var bra. Du har jo vært ganske tydelig på hva du trenger :Heartpink
Og du fortjener at det er din tur nå! Jeg har trua:Heartpink
Det har du rett i! Jeg har jo snakket mye med legen om at dette er siste forsøk i Norge og at jeg er litt på siste slutt med egne egg. Så hun vet hvor viktig det er for meg:Heartred Jeg må bare velge å stole på henne.

Fikk svar på progesteron i Helsenorge nå. 46,0 nmol/l på 5dpo. Noen som vet om det er noe snaut? Bruker foreløpig kun Cyclogest, men var planlagt Cyclogest og Prolutex i det ferskforsøket som ble totalfrys.
Til meg sa de at de vil bruke prolutex hvis nivået var under 32! Så tror du ligger veldig fint!

Jeg fikk også svaret mitt på progesteron nå og jeg hadde 177 nmol/l. Redd det er for høyt :bag: Uff alt man skal bekymre seg for i det gamet her...

Til meg sa de at de vil bruke prolutex hvis nivået var under 32! Så tror du ligger veldig fint!

Jeg fikk også svaret mitt på progesteron nå og jeg hadde 177 nmol/l. Redd det er for høyt :bag: Uff alt man skal bekymre seg for i det gamet her..
Jeg tror det er ganske normalt! :)
Jeg vurderer også Prolutex og cycglogest i kombinasjon. Blir spennende hva de anbefaler til deg!
Aha. Da er det sikkert innafor. Jeg uroer meg litt fordi jeg har kort lutealfase (10-11 dager) og etter fødsel har jeg spottet en dag eller to før det igjen, så ja. Urolig. Som for alt annet. Selvsagt :laughing002

Det er så mye man kan bekymre seg for. Og når man tror man her bekymret seg for alt man kan bekymre seg for. Så dukker det opp noe nytt. Hadde nesten vært bedre ikke å vite. Vi får sende av gårde spørsmål i morgen begge to:wacky::laughing002

Det har du rett i! Jeg har jo snakket mye med legen om at dette er siste forsøk i Norge og at jeg er litt på siste slutt med egne egg. Så hun vet hvor viktig det er for meg:Heartred Jeg må bare velge å stole på henne.
Hun sa til meg at, vi må ikke tro at det ikke betyr noe for dem. Og at hun selvsagt ikke mener at det er like viktig for dem som for oss, men at det er ikke langt unna. Og det er både jubel og tårer på klinikken når de lykkes. Og det tror jeg faktisk stemmer. Og da ville hun ikke satt inn hvis hun ikke hadde 100% troen på at det kan går med denne timingen i denne syklusen. Det tror jeg virkelig:Heartpink

Hun sa til meg at, vi må ikke tro at det ikke betyr noe for dem. Og at hun selvsagt ikke mener at det er like viktig for dem som for oss, men at det er ikke langt unna. Og det er både jubel og tårer på klinikken når de lykkes. Og det tror jeg faktisk stemmer. Og da ville hun ikke satt inn hvis hun ikke hadde 100% troen på at det kan går med denne timingen i denne syklusen. Det tror jeg virkelig:Heartpink
Ja, jeg tror det jeg også. Men noen ganger tenker jeg at det handler litt om rutiner og kompetanse. Ikke vilje! Det er kanskje det som bekymrer meg. Men samtidig må jeg ha tillit, for jeg blir utslitt av å prøve å finne ut av ting jeg egentlig ikke kan noe om. Jeg har jo ingen medisinsk kompetanse, så kanskje det bare er å lene seg tilbake å stole på legene noen ganger. Og går det ikke, ja så går det ikke. Men fy så vanskelig det er å gi slipp på den kontrollen.

Jeg er fortsatt litt usikker. Legen spurte om hva jeg ville (sette inn eller vente), men jeg leser jo om de som ikke setter inn i syklusen etter totalfrys fordi EL ofte blir forsinket… Ikke aner jeg hva som er best. Jeg tenker akkurat nå at jeg helst vil sette inn før sommeren fordi jeg bare vil videre. Uansett hvilken vei det går fordi jeg er så sliten. Jeg orker ikke tanken på å holde dette gående et år til… Så, jeg vil bare igang igjen hvis dette ikke sitter. Men samtidig er jeg ikke helt trygg på at timingen er helt riktig.
Ta blodprøve i morgen så ser du jo hvor langt du har kommet i syklus! Krysser fingrene for at progesteronproduksjon ikke har startet enda!

Negativ hcgblodprøve på meg idag. Jeg kan settes på ikke gravid :(
Ønsker resten av junigjengen lykke til :Heartpink
Det var skikkelig kjipt at det gikk den veien :sorry:Håper du får til å ha en ordentlig fin sommer selv om det ikke gikk som ønsket nå :Heartred Også har du noen liggende på lur i fryseren, ikke sant? :Heartred

Det var skikkelig kjipt at det gikk den veien :sorry:Håper du får til å ha en ordentlig fin sommer selv om det ikke gikk som ønsket nå :Heartred Også har du noen liggende på lur i fryseren, ikke sant? :Heartred
Tusen takk :Heartpink Nå håper jeg bare virkelig forstår seg og alle de andre som venter spent de neste ukene.
Det skal bli en fin sommer med guttungen på 8, og vi kan planlegge bedre med tanke på ferie og form nå. Har vært åpen med han om hele ivf prosessen, og vi syns alle dette var litt kjipt. Men kanskje blir det siste sommer med bare oss, så den skal vi lage fin :love7
Har heldigvis 4 til på frys :Heartpink

Tusen takk :Heartpink Nå håper jeg bare virkelig forstår seg og alle de andre som venter spent de neste ukene.
Det skal bli en fin sommer med guttungen på 8, og vi kan planlegge bedre med tanke på ferie og form nå. Har vært åpen med han om hele ivf prosessen, og vi syns alle dette var litt kjipt. Men kanskje blir det siste sommer med bare oss, så den skal vi lage fin :love7
Har heldigvis 4 til på frys :Heartpink
Så bra at dere lager en liten plan på å kose dere; og flere fine små på frys må vel gi resultater etterhvert i alle fall ❤️

Kjedelig at det ikke gikk veien denne dagen, krysser fingrene for at neste sitter bedre..! ❤️❤️

Jeg har hatt uttak CD 12 og CD 14. De beste uttakene mine har vært på CD 14. Jeg pleier å ha flere umodne når jeg tar ut, uansett om det har vært på dag 12 eller 14. Dag 12 har det vært enormt mange umodne.
Det blir uttak på fredag på meg, hvilket er dag 15. Får håpe det er et godt tegn.

Hva har vært størrelsesforskjell på modne/umodne hos deg? Jeg hadde 9 mellom 14 og 20 på morgenen i dag, og setter trigger nå straks. Har i tillegg 3 som er 10-12, som kaaanskje rekker å modne og som jeg får ta som en bonus.

Det blir uttak på fredag på meg, hvilket er dag 15. Får håpe det er et godt tegn.

Hva har vært størrelsesforskjell på modne/umodne hos deg? Jeg hadde 9 mellom 14 og 20 på morgenen i dag, og setter trigger nå straks. Har i tillegg 3 som er 10-12, som kaaanskje rekker å modne og som jeg får ta som en bonus.
Litt usikker, men jeg har regnet alle som er 14 på triggerdag som litt sjansespill. Noen modner seg, noen gjør det ikke. Ellers så har vi veldig lik spredning på eggene. Jeg hadde best respons på modne egg etter dobbel trigger (ovitrelle og gonapeptyl). Men det var ikke voldsom stor forskjell og sluttresultat er alltid det samme. 1 blasto.

Da har jeg satt ovitrelle nå ikveld. Var innom klinikken og tok blodprøver av LH, østradiol og progesteron. Hvis de er funky så håper jeg de er enige om å utsette innsett. Men jeg håper jo aller helst at de er helt normale, og at det ikke er tegn til EL. Men jeg blir jo overrasket hvis det er det. Follikel var jo kun 15mm igår, og vil nok ikke være mer enn 16mm idag. Det skal vel litt til for å at EL skal ha startet allerede? Eller?

Negativ hcgblodprøve på meg idag. Jeg kan settes på ikke gravid :(
Ønsker resten av junigjengen lykke til :Heartpink
Det var utrolig synd :Heartred Håper alt er bra med deg! Det er godt å lese at du har en plan videre, og 4 på frys gir jo absolutt håp!

Ta blodprøve i morgen så ser du jo hvor langt du har kommet i syklus! Krysser fingrene for at progesteronproduksjon ikke har startet enda!
You and me both! Men follikelen var jo kun 15 mm i går, så det er jo litt rart hvis EL allerede er startet… Men ingenting overrasker meg lenger:hilarious: Blodprøver er iallfall tatt og ovitrelle er satt til riktig tid. Så jeg gjør alt jeg kan, og noe mer enn det får jeg jo ikke gjort:Heartred

You and me both! Men follikelen var jo kun 15 mm i går, så det er jo litt rart hvis EL allerede er startet… Men ingenting overrasker meg lenger:hilarious: Blodprøver er iallfall tatt og ovitrelle er satt til riktig tid. Så jeg gjør alt jeg kan, og noe mer enn det får jeg jo ikke gjort:Heartred
Enig i at det er lite sannsynlig, men bra du fikk tatt så er det 100%!

Blenda test her i dag og brun utflod. Håper mensen lar seg vente til uti neste uke, da utsettes den andre syklusen til rett etter ferien mtp frys :smiley-angelic001 skal måle hcg på mandag, men er tom for utrogestan etter fredag :dontknow

Edit; Det ble med håpet, gikk knapt en time før tr meldte sin ankomst.

Last edited:
Back
Topp