Juni 2025

Ekkorin - 33 - 1 - OUS - Forsøk nr 1 - Medisiner: Får vite i morgen! - Oppstart: når PCOS'en min bestemmer seg for det, alternativt mellom 7-10 juni antar jeg
(Denne ganske uferdige introen oppdateres etterhvert, haha)

Heisann dere! Jeg skal til sprøyteopplæring i morgen, og setter igang tidlig i juni!
Kjenner ut som om jeg har holdt på med dette en evighet selv om det er første forsøk . Vi hadde egentlig oppstart i januar, men da hadde jeg en spontan graviditet som endte i MA, så vi ble satt bakerst i køen igjen.
Men nå skjer det!
Jeg kommer til (og har allerede) ti tusen spørsmål og bekymringer, så veldig fint å ha et sted å kunne snakke med andre i samme situasjon :Heartred

Ekkorin - 33 - 1 - OUS - Forsøk nr 1 - Medisiner: Får vite i morgen! - Oppstart: når PCOS'en min bestemmer seg for det, alternativt mellom 7-10 juni antar jeg
(Denne ganske uferdige introen oppdateres etterhvert, haha)

Heisann dere! Jeg skal til sprøyteopplæring i morgen, og setter igang tidlig i juni!
Kjenner ut som om jeg har holdt på med dette en evighet selv om det er første forsøk . Vi hadde egentlig oppstart i januar, men da hadde jeg en spontan graviditet som endte i MA, så vi ble satt bakerst i køen igjen.
Men nå skjer det!
Jeg kommer til (og har allerede) ti tusen spørsmål og bekymringer, så veldig fint å ha et sted å kunne snakke med andre i samme situasjon :Heartred
Velkommen og så spennende med sprøyteopplæring og at du får vite medisinene i morgen! Krysser fingre for at syklus spiller på lag så du får starte opp når du vil :Heartred

Ny inn her på assisert-forumet, IVF siden 2020, begynner å bli noen runder :) Skal ha fryseforsøk nå, etter MA i slutten av april. Blir å teste pred for første gang, veldig spent på det!

Sidensvans_IVF - 38 år - B2 - St. Olavs - innsett nr 13 totalt, forsøk nr 4 totalt (innsett nr 8 og forsøk 2 for søsken) - prednisolon og cyclogest - innsett ca uke 26
Vi var i November gruppen sammen - nå må det gå for oss begge inn i ny termingruppe! :smiley-angelic003:Heartpink

Ja, stemmer det, synd det ikke ble novemberbaby på deg heller :Heartred Krysser fingrene for oss nå (og alle andre her da :))
Skikkelig dritt å miste altså, blir ikke noe lettere selv om er fjerde gangen nå!
Ja jeg hadde ingen anelse om at det kunne gjøre så vondt å miste før 12 uker, så selv om jeg skulle vært foruten den opplevelsen, så har jeg lært og vokst på det, jeg har mer forståelse og omtanke for kvinner som går gjennom dette, og det er en verdifull erfaring i livet :Heartbigred Håper «pred» gjør at denne gangen går det veien i dette forsøket siden du skulle prøve det nå! Men hva er egentlig pred? :bookworm:

Vi håper og krysser det vi kan for alle de flotte damene her inne :smiley-angelic003

Ja jeg hadde ingen anelse om at det kunne gjøre så vondt å miste før 12 uker, så selv om jeg skulle vært foruten den opplevelsen, så har jeg lært og vokst på det, jeg har mer forståelse og omtanke for kvinner som går gjennom dette, og det er en verdifull erfaring i livet :Heartbigred Håper «pred» gjør at denne gangen går det veien i dette forsøket siden du skulle prøve det nå! Men hva er egentlig pred? :bookworm:

Vi håper og krysser det vi kan for alle de flotte damene her inne :smiley-angelic003
Prednisolon, virker immundempende. Teorien er vel at immunforsvaret i livmoren er for aktivt og dermed lager ugunstige forhold for embryoene. Vet mange får det som går privat, mens offentlige klinikker ofte er veldig tilbakeholdne. Så vi får se, verd å prøve siden har mistet gjentatte ganger :)

Det skjønner jeg. Det er stress, og utrolig tappende å drive med det her. Men å bare vente, det er nesten verre. Ja. Jeg er glad for fine blasto, men prøver samtidig å være realistisk. Vet jo at sannsynligheten for at en 5AA i min alder er frisk og blir en baby er 20-30%. Vi her prøvd i 18 sykluser nå, så hvorfor skulle det plutselig funke nå. Men man klarer jo ikke gi det seg heller. Satte inn 5AA forrige innsett også, og hadde altfor høye forhåpninger da, som resulterte i fullstendig mental kollaps da den ikke engang festet seg. Sykmeldt i 2 mnd etterpå (alt jeg har holdt inni meg av skuffelser, tvil, frykt og katastrofetanker siden vi startet og prøve ble til slutt for mye), så vidt begynt å jobbe igjen i dag og kjenner det er ingenting som skal til for å vippe meg av pinnen. Så det her er ikke for pyser! Håper kroppen spiller på lag for deg nå, slik at du får ut et gullegg! Det er alt man trenger. Et lite perfekt egg! :Heartpink
Realistisk er bra! Det er mye som skal klaffe, og da er det godt å ha gode kort på hånden. Jeg hadde selv en knekk etter forrige forsøk i juni 2024. Da hadde jeg tømt sparekontoen og satt bare igjen og følte jeg hadde kastet bort så mye av livet og pengene mine på bare å føle meg så elendig. Jeg bestemte meg for en pause og for at om jeg vil og tror det kan gå, så gir jeg det et forsøk til. Legen har gitt meg 5% sjanse for å lykkes, så det er å klamre seg til et halmstrå. Og her er jeg. Det viktig å ta vare på helsen, både fysisk og fysisk når man er IVF prøver i flere år. Godt å høre du er bedre nå <3 Takk for lykke ønskninger! Jeg har vært til UL og venter på plan fra klinikken.

Hmm.. denne gangen sa de ingenting om testdato eller blodprøver. Jeg har fortsatt rekvisisjon på papir liggende fra forrige gang. Så da har jeg iallefall mulighet til å få tatt blodprøve en eller annen gang nå hvis jeg får positiv test. :p De sa heller ikke noen ting om albyl-e. Akkurat som forrige gang har de skrevet feil i planen. Jeg starter i kveld jeg, sånn som jeg og legen ble enige om forrige runden.

Hmm.. denne gangen sa de ingenting om testdato eller blodprøver. Jeg har fortsatt rekvisisjon på papir liggende fra forrige gang. Så da har jeg iallefall mulighet til å få tatt blodprøve en eller annen gang nå hvis jeg får positiv test. :p De sa heller ikke noen ting om albyl-e. Akkurat som forrige gang har de skrevet feil i planen. Jeg starter i kveld jeg, sånn som jeg og legen ble enige om forrige runden.
Det blir spennende å følge med deg - heier på kjærlighetsbarn :happy093 :Heartpink

Prednisolon, virker immundempende. Teorien er vel at immunforsvaret i livmoren er for aktivt og dermed lager ugunstige forhold for embryoene. Vet mange får det som går privat, mens offentlige klinikker ofte er veldig tilbakeholdne. Så vi får se, verd å prøve siden har mistet gjentatte ganger :)
Spennende! Ja det hørte jeg om på Podcasten «fertilitetsrådet» med klinikk Hausken, at immunforsvaret kan være en medvirkende årsak til at det ikke går veien. Blir spennende å se denne runden! :smiley-angelic003

Slenger meg på her, da vi er i gang med ny stimulering!

Timi90 - 34 - B2 - Porsgrunn - ICSI#1 (innsett #3 på søskenforsøk) - Meriofert, fyremadel, ovitrelle, cyclogest, stimstart 24. mai

Jeg ble plutselig akutt stresset for at syklusen min egentlig er ganske dårlig timet denne mnd. med tanke på pinsehelg. Håper kroppen spiller på lag nå. Usj. Tiden går sakte om dagen.
Jepp. Jeg tenker også jeg er i fare for det samme. Men Medicus setter inn helg hvis de må. Jeg kommer til å insistere hvis jeg ser det blir kronglete å få til.

Jeg skal på UL dag 10 i syklus. Jeg har vanligvis eggløsning dag 13/14. Litt stressa for at hvis jeg setter ovitrelle på dag 13 så blir det for sent med tanke på egen eggløsning, og jeg har ikke veldig lyst til å sette inn min 5 dagers blasto på dag 6 heller… Men jeg har så lite erfaring med fryseforsøk. Noen som vet mer om hvordan klinikkene tenker med tanke på innsett og timing?

Her går det unna og jeg skal i gang med stimulering i kveld.

Syklusen kom dag 16 etter avbrutt forsøk for en uke siden. UL i dag og har 2-3 follikler på hver side, så vi kjører på.

Denne gangen blir det mild stimulering med Letrozol og 150 Gonal-F annen hver dag. Tanken er å få frem 2-3 egg av god kvalitet. Spent på å se hvordan kroppen responderer på mild stimulering. Kjennes ut som en god avgjørelse å ikke fortsette med å pøse på masse hormoner uten nytte.

Her går det unna og jeg skal i gang med stimulering i kveld.

Syklusen kom dag 16 etter avbrutt forsøk for en uke siden. UL i dag og har 2-3 follikler på hver side, så vi kjører på.

Denne gangen blir det mild stimulering med Letrozol og 150 Gonal-F annen hver dag. Tanken er å få frem 2-3 egg av god kvalitet. Spent på å se hvordan kroppen responderer på mild stimulering. Kjennes ut som en god avgjørelse å ikke fortsette med å pøse på masse hormoner uten nytte.
Masse lykke til :hello2

Back
Topp