Juni 2025

Nå kan jeg endelig bli med her. Etter to år med prøving på egenhånd, er det så deilig å kunne prøve noe nytt. Detter er vår første runde med ivf, så har lite peiling på hva som skjer fremover. Men jeg har sneket en del her inne på assistert og begynner å få en liten anelse om hvordan det funker.

Mallamora - 31 - B2 - St.Olav - første forsøk - Rekovelle og Fyremadel - ca oppstart 07.06
Velkommen! Spennende med første forsøk! Blir godt å få prøve noe nytt når egen prøving ikke gir resultater :Heartred Satt nr 1 med naturlig prøving?

Nå håper jeg virkelig det er min tur til å få innsett. Det har vært utsatt på grunn av cyste, påske og sist ikke funnet eggløsning. Så nå blir det styrt syklus og forhåpninger ingenting annet som kommer i veien :smiley-angelic001.

IvfPernille - B2 - UNN - 2. innsett av 1. uttak - Estradot og Cyclogest - innsett ca. uke 24
Heia heia! Nå MÅ det bli din tur til å få innsett! :Heartred

Nå kan jeg endelig bli med her. Etter to år med prøving på egenhånd, er det så deilig å kunne prøve noe nytt. Detter er vår første runde med ivf, så har lite peiling på hva som skjer fremover. Men jeg har sneket en del her inne på assistert og begynner å få en liten anelse om hvordan det funker.

Mallamora - 31 - B2 - St.Olav - første forsøk - Rekovelle og Fyremadel - ca oppstart 07.06
Velkommen i klubben

Hvor mye cycglogest går dere på før innsett? Jeg tar 400mg x 2 (morgen/kveld). Er det noen som tar mindre/mer?
400 mg per dose her også ja. Blir 800 per dag når jeg tar morgen og kveld. Det er ganske standard dose så lenge det ikke er påvist noen mangel. Da får man kanskje høyere dose pluss en sort til for å hjelpe til.

Ny inn her på assisert-forumet, IVF siden 2020, begynner å bli noen runder :) Skal ha fryseforsøk nå, etter MA i slutten av april. Blir å teste pred for første gang, veldig spent på det!

Sidensvans_IVF - 38 år - B2 - St. Olavs - innsett nr 13 totalt, forsøk nr 4 totalt (innsett nr 8 og forsøk 2 for søsken) - prednisolon og cyclogest - innsett ca uke 26

Ny inn her på assisert-forumet, IVF siden 2020, begynner å bli noen runder :) Skal ha fryseforsøk nå, etter MA i slutten av april. Blir å teste pred for første gang, veldig spent på det!

Sidensvans_IVF - 38 år - B2 - St. Olavs - innsett nr 13 totalt, forsøk nr 4 totalt (innsett nr 8 og forsøk 2 for søsken) - prednisolon og cyclogest - innsett ca uke 26
Jeg husker deg fra november-gruppa, så utrolig leit det ble en MA. Men velkommen hit, krysser fingrene for dette forsøket ♥️ ♥️

Åh, der blir spennende. Har litt lyst til å sjekke både blodprøver og med ultralyd dagen før innsett jeg. Men bør jo et par timer unna, så blir mye kjøring. Kan jo evt ta en blodprøve der jet jobber. Da får jeg svar samme dag. Må luftet litt tanker når jeg skal på første ultralyden. Så redd for at slimhinnen ikke skal spille på lag etter at jeg fikk vite den bare var 6mm forrige innsett. Som jo egentlig ikke gav embryoet noen sjanse. Men de hadde jo gjort det klart for innsett, så hadde jo ikke noe annet valg enn å sette inn antar jeg.
Helt fantastisk at noen av dem klarer å se forbi alder!!! Krysser fingrene for at dette er det forsøket det blir baby! For oss begge :Heartpink
Hva?? Bare 6 mm? Men da burde de vel ikke satt inn? Tror du det var grunnen til at det ikke gikk? Du hadde jo et veldig godt blasto, hadde du ikke? Jeg kommer ikke til å sette inn hvis det er noe som ikke stemmer… Du må jo betale for avbrutt, men jeg tenker at det er verdt det. Hadde du ferskforsøk forrige gang, forresten?

400 mg per dose her også ja. Blir 800 per dag når jeg tar morgen og kveld. Det er ganske standard dose så lenge det ikke er påvist noen mangel. Da får man kanskje høyere dose pluss en sort til for å hjelpe til.
Ja, det var det legen sa også. Men jeg tenker at det må da være mulig å få mindre hvis progesteronet blir så høyt at det ikke kan måles lenger. Jeg hadde over 190 ved innsett sist, som alle er enige om at er veldig høyt - men ingen virker som de helt vet hva de skal gjøre med. Ettersom de er usikre på om det har noe å si.

Hva?? Bare 6 mm? Men da burde de vel ikke satt inn? Tror du det var grunnen til at det ikke gikk? Du hadde jo et veldig godt blasto, hadde du ikke? Jeg kommer ikke til å sette inn hvis det er noe som ikke stemmer… Du må jo betale for avbrutt, men jeg tenker at det er verdt det. Hadde du ferskforsøk forrige gang, forresten?
Jeg tror der var det embryologen sa hvertfall. Det var de som først hadde luftet tanken om å fryse alt denne runden. Hovedsakelig fordi slimhinnen var overmoden pga progesteron før eggløsning, men også pga slimhinnen sist. Det var den dagen det var så innmari dårlige signaler i telefonen deres vettu. Men jeg kommer til å spørre på ultralyd. Der var fersk forsøk sist ja. Tror ikke de kan avbryte og fryse når man ligger i stolen for innsett? Men før egget er tint ved frys kan man jo avbryte. Og det kommer jeg også til å gjøre. Hvis det ikke er gode forhold!!

Ja, det var det legen sa også. Men jeg tenker at det må da være mulig å få mindre hvis progesteronet blir så høyt at det ikke kan måles lenger. Jeg hadde over 190 ved innsett sist, som alle er enige om at er veldig høyt - men ingen virker som de helt vet hva de skal gjøre med. Ettersom de er usikre på om det har noe å si.
Hei, tenkte bare å vise til to studier som sier at høye progesteron verdier ikke har noe negativ effekt på utfall: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37142050/ og https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0301211524005499

Hei, tenkte bare å vise til to studier som sier at høye progesteron verdier ikke har noe negativ effekt på utfall: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37142050/ og https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0301211524005499
Takk :Heartred Og jeg vet jo at det ofte ikke har så mye å si- og at det er mye verre hvis det er for lavt. Men forskningen er noe delt. Det er også noen som mener at for høye (og da snakker vi høye- mye høyere enn 40ng/ml som de refererer til i den ene artiklen) kan påvirke negativt. Det er en teori som går på implantasjonsvindu, og at ved altfor høye verdier vil det påvirke implantadjonsvinduet og livmorslimhinnen vil da ikke være optimal. Jeg har lest artikler som går i begge retninger, og det er en teori som forskes på nå. Jeg tenker i mitt stille sinn at hormonell balanse må da alltid være det mest optimale? Men jeg vet jo ikke- bare etter mange innsett med gode embryo så blir man jo litt desperat til slutt…

Jm95 - 29 - B2 - Hausken - FET #3 av første ivf- progynova/cyclogest

Blir med her igjen! Hadde en SA i uke 7 nå etter forrige innsett som endte med utskraping og full pakke, dersom hcg er neg 5/6 så får vi klarsignal til å gå rett på neste innsett :)

Jm95 - 29 - B2 - Hausken - FET #3 av første ivf- progynova/cyclogest

Blir med her igjen! Hadde en SA i uke 7 nå etter forrige innsett som endte med utskraping og full pakke, dersom hcg er neg 5/6 så får vi klarsignal til å gå rett på neste innsett :)
Så trist at det ble SA :( Krysser fingre for en kropp som spiller på lag og negativ hcg sånn at dere får gå rett på neste innsett :Heartred

Takk :Heartred Og jeg vet jo at det ofte ikke har så mye å si- og at det er mye verre hvis det er for lavt. Men forskningen er noe delt. Det er også noen som mener at for høye (og da snakker vi høye- mye høyere enn 40ng/ml som de refererer til i den ene artiklen) kan påvirke negativt. Det er en teori som går på implantasjonsvindu, og at ved altfor høye verdier vil det påvirke implantadjonsvinduet og livmorslimhinnen vil da ikke være optimal. Jeg har lest artikler som går i begge retninger, og det er en teori som forskes på nå. Jeg tenker i mitt stille sinn at hormonell balanse må da alltid være det mest optimale? Men jeg vet jo ikke- bare etter mange innsett med gode embryo så blir man jo litt desperat til slutt…
Jeg skjønner :Heartred Man vil snu alle stener for å finne en årsak etter mange innsett:Heartred Vet det er noen som tar ERA test som skal finne det mest optimale tidspunktet for innsett, men den testen er veldig omdiskutert. Jeg har ikke tatt blodprøve før innsett, men lurte på om jeg skulle spørre om det. Er det østrogen og progesteron som måles eller er det flere?

Back
Topp