~Juni 2023~

2 av 3 er henta fra skole, nr 3 ville vær på sfo. Kall vind men ellers fint vær passet fint til sommermarked.
Så var spørsmålet skal jeg bli med eller slappe av i 2 timmer uten barn og man hjemme??

Juni

Juni er en innholdsrik måned.

Den avsluttes med t mannen har bursdag og da tar jeg ferie når den arbeidsdagen er over.

Innen den tid er det de vanlige treninger på fotball og turn og korps og svømming. Det er sommeravslutning på speideren samme dag som sommerkonsert med kulturskolen (vi skal på speideren i år, de kræsjer nesten hver tår så han varierer på hvilken han deltar på) Det er tur med korpset, det er sommerforestilling med turn og jubileumskonsert med kor, det er fotballturnering og ukentlige seriekamper (også en av disse den samme dagen som kulturskolen og speideren. Og det er fau møte samme dag. Dagen da ALT skal skje, åpenbart)

Det er rydde-styremøte i korpset, det er sommeravslutning på jobb, svigermor kommer for å gå i sin brors 60 års dag, som feires samme dag som min fars 70 års feiring.

En tannlegetime skal vi også ha med (i morgen, iler inn på skolens app og registrerer fravær)
Og ei eller to jenter skal gå på sommerskole 5 timer om dagen siste uka i juni. Logistikken må løses. (for de begynner klokka ti. Jeg og mannen begynner jo på jobb "litt" før 10, og det er ikke innen gangavstand. Må trikse til noe hjemmekontor og fleksibel arbeidstid.

Juni er innholdsrik, og jeg er allerede så sliten når vi STARTER på den.

Jeg gleder meg til arbeidsdagens slutt 30.06, da er det sommerferie. Det blir bra!

Spennende måned.
Min datter blir 4.
forhåpentligvis bleieslutt.
Også er det så klart skole ferie for alle med barn etterhvert :)
God Juni!
Må bare spørre - var det ikke veldig seint med bleie til 4 år? De fleste slutter vel mellom 1-3 (utenom noen gutter på nattestid evt)?

Må bare spørre - var det ikke veldig seint med bleie til 4 år? De fleste slutter vel mellom 1-3 (utenom noen gutter på nattestid evt)?

Det var vanligere med mellom 1-3 år for 30-40 år siden, trenden nå er nok at det er vanligere gjennomsnittlig rundt 3 en gang. Men absolutt mulig før for mange barn også :)
Vesla her er akkurat bleiefri, hun ble 2 år i mars. Bruker bleie på natta, men tisser som regel ikke i den. Sønnen min slutta på dagtid da han var 18mnd, litt uhell det første halvåret siden han var så liten, men sjelden uhell etter 2årsdagen. Bleiefri på natt fra 2 år og 7mnd.
Anbefaler boka bleieslutt på 3 dager. Veldig fin tilnærming og fremgangsmåte :)
Vi har drevet med babypotting og opprettholdt rutinen, så har bare bytta totalt 10 bæsjebleier per barn etter 3-4 mnd. Så våre har vært vandt til å bruke potte eller do regelmessig helt til bleieslutt.

Det var vanligere med mellom 1-3 år for 30-40 år siden, trenden nå er nok at det er vanligere gjennomsnittlig rundt 3 en gang. Men absolutt mulig før for mange barn også :)
Vesla her er akkurat bleiefri, hun ble 2 år i mars. Bruker bleie på natta, men tisser som regel ikke i den. Sønnen min slutta på dagtid da han var 18mnd, litt uhell det første halvåret siden han var så liten, men sjelden uhell etter 2årsdagen. Bleiefri på natt fra 2 år og 7mnd.
Vi har drevet med babypotting og opprettholdt rutinen, så har bare bytta totalt 10 bæsjebleier per barn etter 3-4 mnd. Så våre har vært vandt til å bruke potte eller do regelmessig helt til bleieslutt.
Ja, var noe lignende jeg tenkte. Alle jeg kjenner har barn som slutter rundt 2 år, kommer selv til å jobbe hardt for det, totalt uaktuelt å kaste bort penger på bleier i årevis liksom, økonomien er så som så fra før..

Det er masse 4 åringer som ogsp bruker bleier.

Hu har ikke vært klar, vet om unger som har holdt på til 5årsalderen fordi de ikke har vært klare. Jeg er ikke for å presse min datter til noe hu ikke er klar for.

Hu har ikke vært klar, selv om vi har satt hu både på do og potte, prøvd å gå uten bleie osv. så håper de løsner nå iløpet av juni.

Hu har ikke vært klar, vet om unger som har holdt på til 5årsalderen fordi de ikke har vært klare. Jeg er ikke for å presse min datter til noe hu ikke er klar for.
Var ikke mulig å få yngste på do for å bæsje før han var nesten 5. Absolutt sent, men hva skal man gjøre da. Får ikke tvinge en unge som absolutt ikke vil.

Hu har ikke vært klar, selv om vi har satt hu både på do og potte, prøvd å gå uten bleie osv. så håper de løsner nå iløpet av juni.

Helt sikker på at det løser seg for dere nå :) ❤️ masse lykke til!

Veldig inviduelt det med bleie slutt. Han eldste gutt slutte ikke for han var ca 4 år da var bleien av dag og natt på en dag samme dag.
Jenta var 2 år og 3 måneder da hun slutte
Dag og natt da var bleien av.
Mens med gutt minste diagnose da var han 4 år og 11 måneder.men helt ærlig så hadde vi ikke prøvd før heller. Så ja det var seint men når vi vel tok av bleien så var den en helg og bleien forsvart dag og natt på en gang.
Vi har vart veldig heldige for vår har på en måte slutte med bleier på natt samme dag som de slutte på dag. De nekte ta bleie på natten og det gikk fint ingen uhell.

Sommer marked var en koselig stund. Mye kjente der. Fornøyde barn og voksne.
Da er alle i seng men ikke sovne helt ennå.
Matpakker til turdag imorgen er laget. Masse godt opp i den sier jenta:p
Imorgen må jeg vel vaske litt mer klær. For det er bare meg som vasker klær i dette huset. Ohh ja det stemmer er så lei av all vasking av klær og matlaging blæææ vil spy til tider.
Så var det på sykehuset og fjerne sting og jeg gruer meg veldig.

Kengubarnet sluttet dag og natt da han var 2,5 , mini var 3 da han sluttet på dagen og nesten 3,5 på natt men her ligger det jo noen grunner bak.

Men det er helt klart at mange slutter senere nå enn før, stor endring i bhg siden jeg begynte og til nå. I fjor på ene Storebarnsavd brukte 7/11 bleier da de var over 4 år.

Jeg jobber på småbarn nå og ingen sv de som har fylt eller som fyller 3 år har sluttet til nå.

Back
Topp