juni 2016

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Noen som skal ha innsett i juni? Siste liten før klinikkene tar sommerferie.

Hvor i prosessen er dere?
Når hadde dere forsamtale?
1., 2. ... forsøk?

Det er litt forvirrende for meg når du kaller trådene for "IVF måned", for innsett-månedstrådene tar jeg vare på linken til i oversikten på toppen her, men du har jo laget både mai, juni og juli, så det kan vel ikke være innsett-tråder, for de lager man vel først når man har fått vite innsettstidspunkt fra klinikken. :) Om du bare vil diskutere forsamtaler og forsøk er det fint om du kaller trådene noe annet. :) Enklere for meg da hvert fall, for nå blir jeg forvirret. :p :oops:

Last edited:
Det er litt forvirrende for meg når du kaller trådene for "IVF måned", for innsett-månedstrådene tar jeg vare på linken til i oversikten på toppen her, men du har jo laget både mai, juni og juli, så det kan vel ikke være innsett-tråder, for de lager man vel først når man har fått vite innsettstidspunkt fra klinikken. :) Om du bare vil diskutere forsamtaler og forsøk er det fint om du kaller trådene noe annet. :) Enklere for meg da hvert fall, for nå blir jeg forvirret. :p :oops:
Det er snakk om innsett. Skulle ha innsett i mai, men fikk en annen info på telefon da jeg ringte inn, så kan hende vi rekker juni istede for.
Er det ikke lov å lage diskusjonstråder for andre hvis man finner ut etterhvert at man desverre ikke tilhører samme gruppe?
Moderatorer har lager ofte diskusjonstråder om våre yrker, barnas navn, besteforeldres navn osv, selv om det ikke nødvendigvis gjelder moderatorene selv :)
Når det gjelder meg, så liker jeg i hvert fall lese om andre som er akkurat foran meg i løypa. Hva om noen skal på forsamtale uka før meg? Da får jeg jo vite hvilke beskjeder og planer de fikk. Det kan være en pekepinn for meg.

Det er snakk om innsett. Skulle ha innsett i mai, men fikk en annen info på telefon da jeg ringte inn, så kan hende vi rekker juni istede for.
Er det ikke lov å lage diskusjonstråder for andre hvis man finner ut etterhvert at man desverre ikke tilhører samme gruppe?
Moderatorer har lager ofte diskusjonstråder om våre yrker, barnas navn, besteforeldres navn osv, selv om det ikke nødvendigvis gjelder moderatorene selv :)
Når det gjelder meg, så liker jeg i hvert fall lese om andre som er akkurat foran meg i løypa. Hva om noen skal på forsamtale uka før meg? Da får jeg jo vite hvilke beskjeder og planer de fikk. Det kan være en pekepinn for meg.

Det er selvfølgelig lov å lage diskusjonstråder om hva man vil (både for oss og moderatorer), men siden du skrev deg opp på statustråden med "forsamtale 26. mai", laget en tråd for andre som skal ha forsamtale i mai, skrevet at du vurderer inseminasjon i ventetiden, og har laget "IVF mai 2016" og "IVF juli 2016". Da blir jeg forvirret når du nå lager "IVF juni 2016". :) Her på assistert er innsett-månedstrådene litt det samme som IKM-trådene på FS - man har et fellesskap med de som har samme plan som seg selv - ergo lager gjerne en person tråden når den personen har konkret avtale med klinikken sin. Jeg samler linkene i oversikten på toppen så man enkelt finner sin innsett-månedstråd, for alle som etter hvert får samme måned (samme som alle IKM-trådene er samlet øverst på FS). :)

Jeg anbefaler at om du ønsker å snakke med andre foran deg i løypa så kan du lage en tråd med et annet navn: "Noen som har vært på forsamtale og skal i gang nå?" Eller "Noen som venter på forsamtale og håper på innsett i juni?" :) Du har laget mange tråder med spørsmål og diskusjoner uten at de heter nøyaktig "IVF 'måned' 2016", og da er det jo ikke noe forvirring (jeg samler kun linkene til innsett månedstrådene). Det er ikke innholdet i tråden din jeg reagerte på (som sagt - lov å diskutere (nesten) alt man vil på BV), det er overskriftene/navnet på akkurat disse tre konkrete trådene dine som forvirret meg.

Last edited:
Jeg syns personelig det blir litt feil å kalde tråden for IVF.... Er ikke alle som har ivf på assistert befruktning. Vi skal ha ICSI. Så blir litt forvirring når det heter noe annet. Ønsker deg masse lykke til. Og håper du snart får beskjed om løypa du skal følge :)

Fikk beskjed om å starter med synarela den 24/04 for 4 uker og skal på kontroll den 24/05. Hvis alt er bra og jeg går cirka 10 dager med sprøyter da uttak (og forhåpentligvis innsett) skal være i juni.
Etter å ha venter så lenge er kjempegøy å ha en dato

Jeg hopper inn her og håper på bedre flaks i juni enn det vi har hatt til nå. Hadde et forsøk med lang protokoll i februar, men ble overstimulert, og de to embryoene som var noe tess, ble fryst. I går var det endelig klart for fryseforsøk, men ingen av embryoene tålte opptining. Forferdelig hjerteknusende. Ullevål har ikke plass til oss før i august, så vi tar et forsøk på Fertilitetssenteret så lenge. Rekker ikke å komme med neste syklus, men har blitt lovet at vi rekker et forsøk før sommeren syklusen etter der igjen (planen er kort protokoll). Skal på "forsamtale" 23. mai, så da vet vi litt mer.

Håper vi er mange som rekker å få spire i magen før sommeren kicker i gang :)

Jeg hopper inn her og håper på bedre flaks i juni enn det vi har hatt til nå. Hadde et forsøk med lang protokoll i februar, men ble overstimulert, og de to embryoene som var noe tess, ble fryst. I går var det endelig klart for fryseforsøk, men ingen av embryoene tålte opptining. Forferdelig hjerteknusende. Ullevål har ikke plass til oss før i august, så vi tar et forsøk på Fertilitetssenteret så lenge. Rekker ikke å komme med neste syklus, men har blitt lovet at vi rekker et forsøk før sommeren syklusen etter der igjen (planen er kort protokoll). Skal på "forsamtale" 23. mai, så da vet vi litt mer.

Håper vi er mange som rekker å få spire i magen før sommeren kicker i gang :)
Så leit at ikke embryoene overlevde opptining<3
Har tenkt på deg siden februar og håper snart du lykkes!:)

Så leit at ikke embryoene overlevde opptining<3
Har tenkt på deg siden februar og håper snart du lykkes!:)
Å, så søt du er ❤ Takk for det, det var ganske tungt det her, ja. Håper jeg snart kan gå i dine fotspor! Håper alt er bra med spira :)

Fant synarela på den fjerde apotek jeg besøkte! Visste ikke at de skulle være så vanskelig å finne spray
De hadde bare en og jeg har behov av to til, kanskje er bedre at jeg drar til Ullevål for å kjøpe medisiner?

Å, så søt du er ❤ Takk for det, det var ganske tungt det her, ja. Håper jeg snart kan gå i dine fotspor! Håper alt er bra med spira :)
Det skjønner jeg godt!:(<3 Takk så langt står alt bra til:) fikk se hjertet slå for 5 uker siden og om ei uke skal jeg på ny ultralyd. Da tror jeg at jeg tørr og begynne å fortelle "folk" at jeg er gravid:)

Det skjønner jeg godt!:(<3 Takk så langt står alt bra til:) fikk se hjertet slå for 5 uker siden og om ei uke skal jeg på ny ultralyd. Da tror jeg at jeg tørr og begynne å fortelle "folk" at jeg er gravid:)
Så herlig med bankende hjerte på UL. ❤ Satser på at det blir like god opplevelse på neste UL og at dere endelig kan offentliggjøre det på ordentlig :D

Fant synarela på den fjerde apotek jeg besøkte! Visste ikke at de skulle være så vanskelig å finne spray
De hadde bare en og jeg har behov av to til, kanskje er bedre at jeg drar til Ullevål for å kjøpe medisiner?
Er ikke alle apoteker som har inne alt av medisiner. Er noen som er fullsortiment apotek. Du kan be ditt nermeste om å bestille til deg nå som du har den første.

Er ikke alle apoteker som har inne alt av medisiner. Er noen som er fullsortiment apotek. Du kan be ditt nermeste om å bestille til deg nå som du har den første.

Jeg har tenke om å bestille medisiner, men hva skjer hvis jeg ikke trenger de? Det er mulig at forsøk blir avbrutt eller at jeg blir gravid (man kan drømme )

Jeg har tenke om å bestille medisiner, men hva skjer hvis jeg ikke trenger de? Det er mulig at forsøk blir avbrutt eller at jeg blir gravid (man kan drømme )
Jeg kjøpte alle pakkene med synarela med en gang. Ventet med å kjøpe sprøyter til jeg fikk mensen:) jeg hadde i hvertfall god tid mellom mensen og sprøytestart:)

Hei:) Jeg er ny her på forumet, og hopper mest sannsynlig inn her i juni-gruppen. Vi hadde et ICSI-forsøk som endte negativt i jan/feb 16. Kort protokoll, så begynner på hormonstimulering ca siste uken i mai. Denne gangen blir det andre medisiner enn forrige gang, så håper det kan utgjøre en forskjell ift antall og kvalitet.
Det har vært lange måneder med venting, og vi gru-gleder oss litt til å gå i gang igjen med den følelsesmessige berg- og dalbanen:shy:

Håper det blir mange juni-spirer her i gruppen om ikke lenge❤️

Hei:) Jeg er ny her på forumet, og hopper mest sannsynlig inn her i juni-gruppen. Vi hadde et ICSI-forsøk som endte negativt i jan/feb 16. Kort protokoll, så begynner på hormonstimulering ca siste uken i mai. Denne gangen blir det andre medisiner enn forrige gang, så håper det kan utgjøre en forskjell ift antall og kvalitet.
Det har vært lange måneder med venting, og vi gru-gleder oss litt til å gå i gang igjen med den følelsesmessige berg- og dalbanen:shy:

Håper det blir mange juni-spirer her i gruppen om ikke lenge❤️
Velkommen inn hit :D Håper det klaffer bedre for dere denne gangen! Vi skal også i gang med kort protokoll neste gang og er veldig spent på hvordan det blir :) Fikk du ut mange egg første gangen?

Velkommen inn hit :D Håper det klaffer bedre for dere denne gangen! Vi skal også i gang med kort protokoll neste gang og er veldig spent på hvordan det blir :) Fikk du ut mange egg første gangen?

Takk:D Godt det finnes forum hvor man kan dele tanker og erfaringer med andre i samme/lignende situasjon:)

Synd det endte med avbrutt forsøk for dere sist. Håper det går deres vei neste gang:) Hva er grunnen til at det blir kort protokoll for deg denne gangen?

Første gangen fikk jeg bare ut 5 egg, hvorav 1 ble befruktet. Håper det blir litt flere egg neste gang (selv om det bare er ett egg som skal til) Neste uke skal jeg hente ut medisinene, så da er det bare å vente:D

Fikk beskjed i får at jeg står på listen for uttak 2 uke i juni! Begynner med Progynova allerede 9 mai (tror det er for å kontrollere syklusen), og sprøyter i slutten av mai. Har 2 IVF forsøk bak oss i 2015, til sammen 4 innsett og en embryo som ikke overlevde opptining. Det var i januar og har vært på venteliste siden. Er snart 36 år. Håper det nå er vår tur!

Back
Topp