Jungelen ;)

KSO

Juni12s omtenksomme
VIP
Nå vet ikke jeg hva dere jenter vil vite. Men kan no svare først på hvorfor vi bodde i jungelen da. *trommevirvel* :) ;) Mine foreldre var misjonærer, pappa var lærer og mamma sykepleier :)

hmm ja hva skriver jeg her da. Vi bodde midt i den tykkeste jungel i en liten landsby. Det tok 7 timer å kjøre for å kjøpe toalettpapir, så når vi først reiste til sivilisasjonen ble det storinnhandling for å si det slik ;)
Vi hadde mange dyr mens vi bodde der: 2 hunder, fugler, apekatt, ørten kaniner og en og annen slange som kom innom hagen i blant :)

Det regnet alltid en gang for dagen (troperegn) og da sprang vi ut for å bade i regnet (åååhh *savn*).

hmmm. ja hva lurer dere på egentlig ? hehe ;)
 
Var det morsomt? Hvor gammel var du når dere bodde der?


Bv app på iPad :D <3
 
Oiii!! Kuult! Hvordan va det med apekatt som kjæledyr?? Hva gjorde du sammen med den? Spennende!:D
 
Spennende! Hvor lenge bodde dere der? Gikk du på samme skole som faren din var lærer? Har du vært tilbake etterpå? Har mange andre spm og, men får ta de etterhvert så du ikke blir helt overveldet...;)
 
Hvordan var det å omgås en annen kultur?

Høres veldig spennende ut å leve sånn ;)
 
Ååh, det hørtes kjempe kjekt og lærerikt ut! :) Da gjettet jeg riktig på yrket til mamman din ;) hehe
 
Var det morsomt? Hvor gammel var du når dere bodde der?
Bv app på iPad :D <3
Det var veldig kjekt. Jeg er glad jeg fikk den oppveksten. Vi var sammen som familie hele tiden og det er jeg veldig glad for. Jeg bodde der fra jeg var 3 uker gammel til jeg var 5 år :)

Oiii!! Kuult! Hvordan va det med apekatt som kjæledyr?? Hva gjorde du sammen med den? Spennende!:D
Det var veldig artig. Vi ble spurt om å ta oss av den siden noen hadde drept moren. Så vi ga han mat på flaske ++, han lekte mye opp etter møblene, hehe :)

Spennende! Hvor lenge bodde dere der? Gikk du på samme skole som faren din var lærer? Har du vært tilbake etterpå? Har mange andre spm og, men får ta de etterhvert så du ikke blir helt overveldet...;)
Jeg bodde der i 5 år, foreldrene mine i 7 år. Nei, han underviste på videregående på en måte - de hadde ikke noe direkte skoletrinn der.

Hvordan var det å omgås en annen kultur?
Høres veldig spennende ut å leve sånn ;)
For meg var det helt naturlig, jeg vokste opp i det. Så når jeg kom hjem til norge såg jeg ikke forskjell på kulturer (nesten ikke nå heller).

Ååh, det hørtes kjempe kjekt og lærerikt ut! :) Da gjettet jeg riktig på yrket til mamman din ;) hehe
Ja, skulle ikke vært foruten :) Bra gjettet :)
 
JAA, jeg tippet rett!!:D

Så spennende det må ha vært! For en opplevelse for livet!:D
 
Spennende! Hvor lenge bodde dere der? Gikk du på samme skole som faren din var lærer? Har du vært tilbake etterpå? Har mange andre spm og, men får ta de etterhvert så du ikke blir helt overveldet...;)
Glemte å svare deg på et spm. Ja vi var tilbake igjen når jeg var 14 år. Men bare på besøk og for å treffe folk og plasser igjen. Men foreldrene mine har vært ofte tilbake for enten å være tolk for andre eller møte "familie" igjen :)
 
Vi hadde forresten en plass som het tigerdalen - der såg vi nesten alltid tigre ;)
 
å så spennende, hvor var dette??? må ha vært en kjempe spennende oppvekst, og siden du var der til du var 5 husker du vel sikkert litt oxo...

Jeg lurer oxo veldig, har du vært tilbake etterpå??
 
Glemte å svare deg på et spm. Ja vi var tilbake igjen når jeg var 14 år. Men bare på besøk og for å treffe folk og plasser igjen. Men foreldrene mine har vært ofte tilbake for enten å være tolk for andre eller møte "familie" igjen :)

Så koselig! Sikkert mange bånd som blir knyttet i løpet av 5 år:)
 
å så spennende, hvor var dette??? må ha vært en kjempe spennende oppvekst, og siden du var der til du var 5 husker du vel sikkert litt oxo...

Jeg lurer oxo veldig, har du vært tilbake etterpå??
Jeg er veldig takknemlig for den oppveksten :) Jeg husker endel og har vært tilbake også :)
 
JA
 
å kjenner at dette er noe je kunne tenkt meg å oppleve oxo...

Flyttet dere hjem for at du skulle på skolen eller??
 
Lærte du noe av språket, eller gikk det i engelsk eller bare norsk?
Nei der ble den borte. Kom bare et ja. Jeg snakket engelsk, norsk, språket de snakket der og stammespråket de snakket i jungelen. Men mye er gått i glemmeboken.
 
Back
Topp