Julius?

lim@

Blir kjent med forumet
hva synst dere om det navnet?

seriøst

Tenker apekatt.. ikke et navn jeg kunne valgt på min unge.

helt særiøst trodde jeg det var en tråd om apekatten Julius, i dyreparken.

Sunroad84 skrev:
Tenker apekatt.. ikke et navn jeg kunne valgt på min unge.

sign!

Enkelte navn har bare en eier.
i dette tilfellet, en folkekjær sjimpanse utenfor Kristiansand :)

Andre navn som passer til bare en eier:
Jesus
Vidkun
Tjorven
Maria Magdalena
osv

ja de fleste tenker vell ape med en gang, men se litt lengre enn det da :P
det er faktisk et navn... det er flere som heter det enn apekatten-Julius

En venninne har kallt gutten sin Julius, er pent, når man blir vandt til det :)

ja det tror jeg på. :) det ER jo et ganske fint navn! :D - så lenge man klarer å legge vekk den apen

Jeg mener at navn er hva man gjør det til.  Ja, det er en apekatt som heter Julius, men det er også ganske mange menn/gutter som heter det.  Syns du navnet er fint, så syns jeg ikke du skal bry deg om at noen tenker apekatt når de hører navnet.  De som blir kjent med en som heter Julius vil rimelig raskt assosiere navnet med gutten/mannen og ikke med apekatten.

Julius er et fint navn, det. den apa er vel over 30 år gammel nå, og de har vel en levetid på max 50 år, så den apeassosiasjonen forsvinner nok av seg selv etterhvert.. 

hvis man skal assossiere alle navn opp igjennom med den "opprinnelige" eieren, så får man etterhvert et problem..

Dennis the menace..
Spøkelset Casper...
Ingrid Espelid
Johannes Apostelen
Eva
Adam

Osv osv... De fleste har en eller annen link til alle navn, stort sett...

Syns Julius er fint jeg :)

Julius er et flott navn. Sjefen til faren min het det, leenge før apa;-)

Tenker på apekatten Julius, ja, men også Julius Cæsar.

Syns ikke Julius er noe fint navn, men det er ikke pga assosiasjonene. Syns bare det høres utrolig rart ut. Julius. Julius Umulius...

Jeg nevnte selv Julius til samboeren her en dag. Men 7-åringen sa "nei!". For han blir det apen, som vi var og besøkte i sommer..

Liker navnet jeg da.
Velger man et slikt navn blir det ikke mange som aper (haha) etter dere.

Jeg synes det er kjempe fint. Kjenner en gutt som nå er 23 som heter Julius. Han har alltid vært så nydelig og skjønn. Forbinder det ikke med apekatten slik som mange.

Jeg synes det er kjempe fint. Kjenner en gutt som nå er 23 som heter Julius. Han har alltid vært så nydelig og skjønn. Forbinder det ikke med apekatten slik som mange.

*yummymummy* skrev:

Sign.

En av mine beste kompiser har Julius som mellomnavn, og foretrekker at vi kaller han bare det..
Jeg "kjenner" han liksom ikke som noe annet.. Digger navnet, selvom det var litt uvant i begynnelsen..

*yummymummy* skrev:

Samme her

Back
Topp