Julibarn i 2020 og sannelig julibarn i 2021 også

Neya

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Hohoiii... her var sjokket stort da jeg fikk positiv graviditetstest på fredag :wideyed: ups.... var ikke forberedt på den, nei..:yuck: så da kan det faktisk skje, at h*n blir født på samme dag som sønnen vår. Har 5 dager forskjell på termindatoene i fjor og i år. Ja om dette går bra så blir det jo travelt. Men blir spennende fremover da ;) håper alt står bra til med alle julibarna og mammaene deres :Heartred:Heartred
 
Oi! Gratulerer så masse! :D

Kan jeg spørre hvordan dere løser det for å få rett på foreldrepenger til neste runde permisjon?
 
Hehehe, det var en av mine tanker også! Tenkt mye på om det blir enda en i juli nå, men har ikke vært "fare" for det akkurat . Gratulerer så mye med graviditeten ❣️ Enda et nurk på tur! Blir travelt, men spennende ❤️
 
;)
Oi! Gratulerer så masse! :D

Kan jeg spørre hvordan dere løser det for å få rett på foreldrepenger til neste runde permisjon?[/QUOTE

Takker ❤️ Heldigvis så er regelverket gjort om og så lenge du har mottatt foreldrepenger eller har vært i jobb i minst 6 av de siste 10 mnd så har man rett til en ny runde med foreldrepenger ;) legger ved hva nav har skrevet om det på fb sidene sine. Egentlig var planen at far skulle ta gradert permisjon. Jobbe 2 dager og ha permisjon i 3 dager hver uke, men nå er han nødt til å ta ut permisjonen sin før babyen kommer ellers forsvinner ukene hans. Akkurat dette regelverket synes jeg er litt smålig, men lite å gjøre med det. Han får bare ta det ut i en smell ;)

«To tette ? ‍‍‍

Blir du gravid på nytt, og allerede mottar foreldrepenger, kan du likevel ha rett på en ny periode med foreldrepenger.

Du kan ha opptjent rett til en ny periode hvis du har jobbet eller mottatt foreldrepenger i minst 6 av de siste 10 månedene, før du går ut i permisjon med det nye barnet.

✔️Er du tilbake i jobb før den nye permisjonen starter, skal arbeidsgiver sende inntektsmelding hvor de oppgir snittet av inntekten din de siste 3 månedene.
Hvis du ikke rekker å jobbe 3 fulle måneder før du går ut i ny permisjon, skal arbeidsgiver ta utgangspunkt i den perioden du har jobbet og omregne dette til en månedslønn.

✔️Rekker du ikke å gå tilbake til jobben din før ny periode med foreldrepenger starter? Da skal arbeidsgiver oppgi den lønnen du vanligvis ville ha hatt hvis du ikke var i foreldrepermisjon.

❗ Husk at de foreldrepengene du ikke har tatt ut for det første barnet, vil falle bort når du starter foreldrepengene for det nye barnet. Dette gjelder også far. Han må ha tatt ut fedrekvoten sin før mor starter med foreldrepenger for det nye barnet. Den starter som kjent 3 uker før termindato.

⚠️ Mer enn 4 måneder ulønnet permisjon mellom barna? ⚠️
Hvis du i løpet av de 10 siste månedene har mer enn 4 måneder uten pensjonsgivende inntekt, risikerer du å ikke ha rett til foreldrepenger for det nye barnet. Har du for eksempel hatt 5 måneder ulønnet permisjon fra jobben og vært hjemme med eldstemann, kan du stå uten rett til foreldrepenger når du skal i permisjon med den nye babyen.

Har du spørsmål eller kjenner du noen som kan ha nytte av å vite dette, skriv gjerne en kommentar under ⬇️«
 
Hehehe, det var en av mine tanker også! Tenkt mye på om det blir enda en i juli nå, men har ikke vært "fare" for det akkurat . Gratulerer så mye med graviditeten ❣️ Enda et nurk på tur! Blir travelt, men spennende ❤️

Det var et lite sjokk kan man si, men mest spennende ❤️ Jeg har to jenter fra før på 13 og snart 12 og det er 1 1/2 år mellom de og jeg vet hvor mye glede de har hatt av hverandre. Så at sønnen vår får en lillebror eller lillesøster er veldig koselig. Jeg vet alt om at det blir travelt, men blir så vanvittig mye kos og glede med at de har hverandre også :joyful:
 
Åååå gratulerer! Vi ønsker oss to tette, og planlegger neste. Håper å få neste om et års tid, om alt går bra :rolleyes:
 
Back
Topp