Nick: Amahel
Fødselsdato: 03.07.2013
Termin: 10.07.2013
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Charlie Alexander ❤
Klokkeslett: 14:15
Vekt: 4000 gr
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35,5 cm
Fødselshistorie:
Det hele begynte om morgen kl 05:30 da jeg oppdaget blodig slim på papiret. Tenkte egentlig ikke så mye mer på det der og da annet enn at dette må vel være deler av denne slimproppen jeg har hørt så mye om.
Gikk og la meg igjen, men fikk ikke sove. Hadde hele natten hatt så vondt i ryggen på grunn av støvsuging og rydding dagen før.
Kl 06:00 gikk jeg på do igjen, og der kom resten av slimproppen. Samtidig kjente jeg også sammentrekningene allerede da med ca 2-3 min mellomrom og de varte i ca 1-2 min.
Slik fortsatte det, og jeg fant ut at jeg like godt kunne stå opp. Jeg hadde jo ikke pakket sykehusbagen eller noe. Men tok det likevel med ro da jeg tenkte det kunne jo være maserier eller slike falske rier. Det kunne jo ikke være ekte når de startet med å være så tette med en gang.
Jeg satte på kaffe og gikk i dusjen, tenkte at om det skulle skje i dag så var det greit å møte på føden nydusja hvertfall
Mannen stod opp i 8-9 tiden, og jeg fortalte at det kanskje var noe på gang.
Noe som egentlig passet dårlig da vi hadde planer om selskap og kino siden eldste i hus fylte 16 år denne dagen
Sammentrekningene ble vondere og vondere, men holdt seg like tette.
Vi fant da ut at vi burde vekke eldste og gi han presangene og gratulere han med dagen da vi burde ta turen på føden.
Mannen og snuppa kjørte ut og handlet en muffin og noe mat.
Innen de kom tilbake så orket ikke jeg mat på grunn av kvalme etter riene.
Vi spaserte til sykehuset ca kl 11:00, ble sjekket og fikk beskjed at jeg hadde 4 cm åpning og var i fødsel.
Vi fikk ringt pappa og gitt beskjed så han kunne se til ungene når han var ferdig på jobb.
Og ringt ungene selvfølgelig.
Fikk klyster så vi skulle få skikkelig gang på riene og få tømt tarmen.
Ca kl 11:30 fikk vi tildelt fødestue. Den jeg ønsket med badekar var opptatt, så jeg fikk klare meg uten enn så lenge.
Det viste seg å gå veldig fort her så jeg rakk aldri å få badekar/vannfødsel. Men lystgassen var en god erstatning
Vannet gikk under en rie og jordmor ville ha meg i senga for en sjekk, og jeg tenkte det var greit å få en hvil.
Mye likt som med snuppa så begynte det å skje ting fort med en gang jeg la meg nedpå for å hvile litt. (Gikk/stod med prekestolen hele tiden etter vi fikk tildelt fødestue)
Hadde da 8 cm åpning og det gikk fort til full åpning og pressrier.
Jordmor ba meg ligge litt på høyre side for å hjelpe han med å vri seg ut, og det hjalp godt kan du si. Etter kort tid var han på god vei ut.
La meg på rygg igjen og fikk godt tak både med armer og bein, og på bare noe få press var prinsen ute kl 14:15 ❤
Bilde:
❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤