Juli ❤️

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja. Denne burde jeg jo startet og skrevet i i går. Men det er vel ikke derfor ingen svarte meg. Ingen andre har jo startet denne heller.

Praksisen med ny tråd pr mnd stammer fra en tid da disse ble så lange at det fra forumledelsen var ønskelig at det ble delt opp ellers ble det så tungt for serveren.

Men det var den tid jeg våknet den 1. Og tråden var like lang som juni - tråden er i dag. Er det fortsatt et poeng med nye tråder, tro?

Men bortsett fra det da.
Det er juli, folkens. Sommer. Ferietid for mange. Inkl meg.

I går fikk jeg og mannen ordnet en ny stekovn, fikk kjøpe utstillingsmodellen sånn siden de ellers får den inn på lager om 14 dager og 1) vår gamle virker ikke og 2) da er vi på ferie.

Den må vatres helt rett på plass og kjøre en "før første gangs bruk" runde, før vi kan ta den i bruk, men den er i alle fall på plass på kjøkken og det er jo fint.

Sola skinner, det blir en ny fin dag. Ingen knall-varme, det er 18 nå og meldes en topp på 19.

Desverre er det meldt at der skal begynne å regne i natt og det skal mer eller mindre fortsette ut torsdag. Jeg trenger å få ryddet og støvsuget bilen før ferien, men vi drsr nok ikke før om ei uke så får ta det neste helg for jeg føler ikke for å begynne med slikt på en søndag.

Hm. Nå holder det kanskje med "Skravletråden 2023" istedenfor.. :bag:
Dabbet voldsomt av de siste årene; med 2016-17 friskt i minnet.

God dag alle sammen.
Jeg skuler bare litt på ungen som blir 21 mnd straks, som sa "e trenge mat", men som kun har spist to "musetygger" med mat i hele dag (som hun på snart 6, kalte det). Vel, og osten jeg slengte på brødet, da.
Eller forresten, hun tigget seg vel et par biter av min frokost, da. For det er klart, andre sin mat er alltid bedre.
Men like irriterende å lage mat til noen som ber om mat, men som ikke spiser noen ting av det. :rolleyes:

Oh well. Sånn er det bare.
Nå skal jeg og den samme ungen liste oss opp trappa, og hive oss i seng en tur. Oppe kl 06, og gravidkroppen trenger søvn. Det gjør nok hun på snart 2 også, for hun gnur litt i øynene og legger hodet ned på sofaen... Og tygger på en ny bit ost..

God dag alle sammen.
Jeg skuler bare litt på ungen som blir 21 mnd straks, som sa "e trenge mat", men som kun har spist to "musetygger" med mat i hele dag (som hun på snart 6, kalte det). Vel, og osten jeg slengte på brødet, da.
Eller forresten, hun tigget seg vel et par biter av min frokost, da. For det er klart, andre sin mat er alltid bedre.
Men like irriterende å lage mat til noen som ber om mat, men som ikke spiser noen ting av det. :rolleyes:

Nå skal jeg og den samme ungen liste oss opp trappa, og hive oss i seng en tur. Oppe kl 06, og gravidkroppen trenger søvn. Det gjør nok hun på snart 2 også, for hun gnur litt i øynene og legger hodet ned på sofaen... Og tygger på en ny bit ost..
Eller de som spiser, sier at de ikke vil ha mer, for så å si at de er sulten 20min etter :bag: er streng på at de ikke får gå og forsyne seg i kjøleskapet hele tiden mellom måltidene,når det er mat,så er det mat og da får de spise :p

Eller de som spiser, sier at de ikke vil ha mer, for så å si at de er sulten 20min etter :bag: er streng på at de ikke får gå og forsyne seg i kjøleskapet hele tiden mellom måltidene,når det er mat,så er det mat og da får de spise :p

Det hørtes typisk ut, ja. Sånn er det med hun på snart 6. "Spis deg skikkelig mett nå"
".. jeg er mett, klarer ikke mer"
Under 1 time etterpå skal hun ha kveldsmat.
Altså... Om du var stappmett for en time siden...

Menmen. De får da mat. Men det er litt irriterende når de ikke gidder spise noenting

Det hørtes typisk ut, ja. Sånn er det med hun på snart 6. "Spis deg skikkelig mett nå"

Menmen. De får da mat. Men det er litt irriterende når de ikke gidder spise noenting
Mine kan gå i kjøleskapet og småspise på yoghurt osv hele dagen hvis de får lov, så jeg er litt streng på akkurat den småspisingen. Bare så du ikke tror jeg ikke mater ungene mine :hilarious:

God dag alle sammen.

Å, jeg husker særlig eldste da han begynte å spise vanlig mat. Jeg kunne ikke forsyne ham direkte. Jeg forsynte meg, også fikk han litt av min mat.....

Kveldsmat har mine måtte ha uansett.
Altså, pizza en lørdagskveld, fint det. Litt godteri og så skal yngste legge seg. Men da må hun ha kveldsmat må skjønne....

Umulig å legge seg uten, åpenbart.

Jeg irriterer meg forresten litt over at jeg ikke er i feriemodus med søvn enda.

Men vaskemaskinen var ferdig for andre gang mens vi spiste frokost da. Sånt skjer når jeg ikke evner sove lenger enn knapt nok halv sju. Da satte jeg igang en klesvask når jeg var en tur på do. Og hang opp når jeg sto opp og satte igang på nytt.

Mine kan gå i kjøleskapet og småspise på yoghurt osv hele dagen hvis de får lov, så jeg er litt streng på akkurat den småspisingen. Bare så du ikke tror jeg ikke mater ungene mine :hilarious:

Neida, den skjønner jeg! Jeg kjøper ikke yoghurt, og de får ikke lov til å småspise på eplene mine heller (av samme grunn; småspising. Også spiser de ikke opp heller... Også kjøper jeg bare Pink Lady selv, og de er skamdyre... Kunne vel forsåvidt kjøpt noe rimeligere epler de kunne gnagd på, dog..).
Men ja. Her er alternativet å smøre seg ei skive selv, evt. ><

Å, jeg husker særlig eldste da han begynte å spise vanlig mat. Jeg kunne ikke forsyne ham direkte. Jeg forsynte meg, også fikk han litt av min mat.....

Hun her har jo spist vanlig mat hele veien. Hun spiste mer brødskiver da hun var et halvt år, enn nå, liksom. :P
Men ja. Sånn er det akkurat nå. Jeg må heller lage ekstra mat til meg selv, også spiser hun av det. Men.. problemet er at jeg ikke gidder spise frokost klokken 6 selv. Jeg er ikke klar før jeg har våknet skikkelig, og da kan hun jo ha gått 3-5 timer uten mat, da. Men nytter jo ikke når hun ikke spiser det hun blir servert.

Kveldsmat har mine måtte ha uansett.
Altså, pizza en lørdagskveld, fint det. Litt godteri og så skal yngste legge seg. Men da må hun ha kveldsmat må skjønne....

Umulig å legge seg uten, åpenbart.

Jepp. Er visst noe med det. Kveldsmat er viktig, til tross for at middagen spises sent. ><

Jeg irriterer meg forresten litt over at jeg ikke er i feriemodus med søvn enda.

Men vaskemaskinen var ferdig for andre gang mens vi spiste frokost da. Sånt skjer når jeg ikke evner sove lenger enn knapt nok halv sju. Da satte jeg igang en klesvask når jeg var en tur på do. Og hang opp når jeg sto opp og satte igang på nytt.

Skulle ønske ungen kom i feriemodus med søvn, for jeg hadde satt pris på å sove lengre enn til klokka 6 ..
Men du, du KAN vel, om bare kroppen din tillater det :p

Det går så fort i svingene med de forskjellige skravle gruppene her :hilarious:

Men får prøve å henge meg på så godt det lar seg gjøre.

Herr spiser guttungen på straks 2 år lite. Tror mange ganger det skyldes varmen som har vært i de siste dagene. Eller om det bare er en fase der mat er gørr og lek er det som teller.

Gru - gleder meg til høsten da vi i år har fått barnehageplass, men da ett sted vi ikke så for oss å ha det.
Barnehagen er ikke den verste på den måten, men den ligger knotete til og med busstilbud som er ræva her så funker dette dårlig med bare 1 bil.

Men håper innen neste år så får vi barnehageplass i en barnehage som er maks 10 minutter å gå en vei.

Neida, den skjønner jeg! Jeg kjøper ikke yoghurt, og de får ikke lov til å småspise på eplene mine heller (av samme grunn; småspising. Også spiser de ikke opp heller... Også kjøper jeg bare Pink Lady selv, og de er skamdyre... Kunne vel forsåvidt kjøpt noe rimeligere epler de kunne gnagd på, dog..).
Men ja. Her er alternativet å smøre seg ei skive selv, evt. ><
Frøkna er så glad i å ha en yoghurt med på skolen i nisteboksen, samboer er glad i yoghurt. Og veldig lettvint for dem å ta seg en av og til :p

Det går så fort i svingene med de forskjellige skravle gruppene her :hilarious:

Men får prøve å henge meg på så godt det lar seg gjøre.

Herr spiser guttungen på straks 2 år lite. Tror mange ganger det skyldes varmen som har vært i de siste dagene. Eller om det bare er en fase der mat er gørr og lek er det som teller.

Gru - gleder meg til høsten da vi i år har fått barnehageplass, men da ett sted vi ikke så for oss å ha det.
Barnehagen er ikke den verste på den måten, men den ligger knotete til og med busstilbud som er ræva her så funker dette dårlig med bare 1 bil.

Men håper innen neste år så får vi barnehageplass i en barnehage som er maks 10 minutter å gå en vei.

Ikke så lett det med bhg plass. Nå blir jo jeg å være i permisjon en stund fremover, så ikke aktuelt med bhg enda.. Men når det blir, så er jeg usikker på hvordan vi løser det. Jeg liker egentlig ingen av alternativene vi har her.

Frøkna er så glad i å ha en yoghurt med på skolen i nisteboksen, samboer er glad i yoghurt. Og veldig lettvint for dem å ta seg en av og til :p

Ja, jeg ser den. Yoghurt er jo godt! Men jeg må aktivt begrense sukker til hun på nesten 6, fordi besteforeldrene gir så innmari mye; og hun er der nesten 1/3 av tiden... (De har begrenset det litt etter tilsnakk, men jeg synes enda det blir for mye. Er snakk om i form av iskrem; så er jo også mye av de e-stoffene som "kanskje skal ulovliggjøres" også...).
Så.. ja.. Jeg blir streng og kjedelig der. :P

Noen av trådene blir jo lengre da. God juli!
Måtte sammenligne litt. April i år, ikke 150 innlegg engang. April 2020 ca 1000 (men kanskje ikke helt sammenlignbart, vet ikke om forumet fikk seg en liten topp under nedstengningen? Men likevel). (... Forresten, nesten 3k i en random skravletråd i 2019.. og da var det også nesten en side med nye tråder daglig o.o)
Selv i 2021, var det nærmere 500 innlegg i skravletråden for september, mens det ikke har vært 500 samlet i skravletrådene de tre siste månedene her o_O

Personlig har jeg bare tittet innom skravletrådene innimellom uansett; for jeg holder meg mest inne på dem inne på termingruppene mine. Men termingrupper har gjerne begrenset levetid, sånn sett..

Men ja. Jeg bare synes det er litt synd, ikke annet.

Last edited:
Måtte sammenligne litt. April i år, ikke 150 innlegg engang. April 2020 ca 1000 (men kanskje ikke helt sammenlignbart, vet ikke om forumet fikk seg en liten topp under nedstengningen? Men likevel). (... Forresten, nesten 3k i en random skravletråd i 2019.. og da var det også nesten en side med nye tråder daglig o.o)
Selv i 2021, var det nærmere 500 innlegg i skravletråden for september, mens det ikke har vært 500 samlet i skravletrådene de tre siste månedene her o_O

Personlig har jeg bare tittet innom skravletrådene innimellom uansett; for jeg holder meg mest inne på dem inne på termingruppene mine. Men termingrupper har gjerne begrenset levetid, sånn sett..

Men ja. Jeg bare synes det er litt synd, ikke annet.
Det er jo helt klart litt synd, helt enig der

Back
Topp