Juleverksted 2åring

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Har ei på 2 år og venter lillebror i november/desember. Har veldig lyst til å få til et juleverksted med 2åringen før lillebror kommer, men har ikke peiling på hva vi kan finne på.. Om noen har tips tar jeg gladlig i mot! Aller helst med bilde og utstyrsliste:p

Må selvsagt vere aktiviteter hun klarer selv eller er delaktig i. Vil veldig gjerne lage ting hun kan gi bort i julegaver til feks besteforeldre, men det viktigeste er at hun koser seg der og da :happy:
 
Lage lenke, kjøpe inn sånne magneter til kjøleskap som kan tegnes på. Male på Må esker eller glass. :) det har vert de tingene som mine har gjort på juleverksted de siste 2årene :)
 
Dere kan lage eget badesalt. Har gjort det med de minste i barnehagen, det har vært stas ☺️
Ellers kan dere male på kopper, glass o.l å gi bort.
Lage eget julegodteri (vi pleier å bruke marsipan og konditorfarger som vi blander, ruller sammen til baller og presser i en mokkabønne på midten. Knallgodt!). Dette er veldig pent i cellafon-innpakning til julegaver ☺️
Ellers kan dere male, klippe, lime, tegne, bruk piperensere, ispinner, isoporkuler, glitter, kongler og slipp fantasien løs ☺️

Alt dette finner du ved et raskt googlesøk (usikker på om det er lov å linke her inne)
Mye kan kjøpes på søstrene grene eller panduro, eventuelt på nett til en rimelig penge.
 
Vår plan er som følger.

istedenfor pepperkake hus har jeg kjøpt ferdige pepperkakehjerter med hull ( fikk tips av noen at det er lettere for de minste å pynte) vi skal pynte de med farget glasur og nonstop etc, regner med endel snop går i munnen også så det blir nok en del av lørdags snopet;-)

kjøpt juletrepynt i tre/papp(panduro) som vi skal male:)

kjøpt en slik hobby pose fra rusta med skum ark med lim bak som man kan lage katt med julelue etc, er slik ferdig form som bare må klistres på lue, nese etc.

kjøpt jule klistermerke og farget papir så det blir maling oh klistermerke på det:)
 
Eldste mi lagde til/fra lapper til alle gavene då ho var 2 år 4mnd. Eg var mykje aleine med ho ein periode og trengte noko som var kjekt for ho utan at det krevde for mykje av meg. Juleklistermerker på papp/stivt papir klippa i ferdige lapper (ganske store, klipte A4 ark i 4 biter).

Kan kjøpe ein rull med gråpapir og male i julefarger for å lage eige innpakningspapir.
 
Kan også lage juletrepynt av trolldeig. Stikke ut med pepperkakeformer og lage hull til ei snor. Så kan ein male på etter at figurene er stekt/tørka.
 
Back
Topp