Juletrefest

TeMar

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Februarlykke 2016
Vi er invitert på juletrefest i barnehagen til vesla.

Alle familier skal ta med en gevinst til utlodning (max 50kr) og jentefamilier skal ta med påsmurt mat.

Tips til påsmurt mat som passer seg til en juletrefest og gevinst til utlodning mottas med takk :)
 
Boller med pålegg? Rundstykker?
 
Snitter med julesylte/eggsalat/skinke for eksempel:)
Hos Søstrene Grene har de mye fint til en billig penge,hvis du har den butikken i nærheten:)
 
Boller med pålegg? Rundstykker?

Det var rundstykker jeg tenkte på i utgangspunktet ;) Ser bare for meg at alle kommer med rundstykker :p
 
  • Liker
Reactions: EJ
Snitter med julesylte/eggsalat/skinke for eksempel:)
Hos Søstrene Grene har de mye fint til en billig penge,hvis du har den butikken i nærheten:)

Julesylte er et godt tips til pålegg, da blir det jo litt julefølelse :) Søstrene Grene har jeg dessverre ikke i nærheten, det er litt begrenset utvalg lokalt her :p
 
Vafler med brunost og syltetøy :)

Vafler er ikke dumt :) Spørst bare om jeg rekker å steke de opp. Det starer kl 17.00, så litt knapt med tid etter jobb.
Er de like gode om de blir stekt dagen før tro?
 
Vafler er ikke dumt :) Spørst bare om jeg rekker å steke de opp. Det starer kl 17.00, så litt knapt med tid etter jobb.
Er de like gode om de blir stekt dagen før tro?
Nei, det er de ikke :p fortsatt gode, men ikke like gode ;)
 
Nei, det er de ikke :p fortsatt gode, men ikke like gode ;)

Da kommer det an på sykemledingsgraden min og hvor tidlig jeg kan reise fra jobb den dagen :p
 
Jeg tenker alltid at noen må ta med desserten, så velger stort sett å ta med meg kake eller lignende uansett hva barnehagen ber om at vi skal ta med. :p Hva med riskrem? ;) Eller lefse med noe julesylte, sennep og rødbeter inni? Røkelaks, snøfrisk og ruccola?
 
Jeg tenker alltid at noen må ta med desserten, så velger stort sett å ta med meg kake eller lignende uansett hva barnehagen ber om at vi skal ta med. :p Hva med riskrem? ;) Eller lefse med noe julesylte, sennep og rødbeter inni? Røkelaks, snøfrisk og ruccola?

Guttefamiliene skal stå for kake/dessert :/ Det hadde vært mye enklere syns jeg :p
Lefse med sylte er en god idé, der er jo typisk julemat :) Røkelaks er også godt :)
 
Litt overivrig, digger å lage ting;)

Får se hvor kreativ jeg er da:p Må forsøke få til noe om lysten kommer over meg. Muffins eller hjemmelagde julekaker skal jeg alltids få til :)
 
Guttefamiliene skal stå for kake/dessert :/ Det hadde vært mye enklere syns jeg :p
Lefse med sylte er en god idé, der er jo typisk julemat :) Røkelaks er også godt :)

Ja, dessertene er mye enklere. Tror jeg hadde gått for lefse. Det er så enkelt å lage og noe de fleste liker :)
 
Ja, dessertene er mye enklere. Tror jeg hadde gått for lefse. Det er så enkelt å lage og noe de fleste liker :)

Lefse er jo noe jeg forbinder med jul også, spesielt med sylte på :)

Men da er spørsmålet: Hvor mye skal man ta med? Regner med at det skal være nok mat til oss, men kanskje til en familie til også, siden guttefamiliene tar med kake/dessert.
 
Lefse er jo noe jeg forbinder med jul også, spesielt med sylte på :)

Men da er spørsmålet: Hvor mye skal man ta med? Regner med at det skal være nok mat til oss, men kanskje til en familie til også, siden guttefamiliene tar med kake/dessert.

Jeg hadde smurt en pakke lefse, kanskje to, og skjært de i to. Da ser det mer ut og det blir en smak til flere. Vil tro det er julekoldtbord de lager til?
 
Jeg hadde smurt en pakke lefse, kanskje to, og skjært de i to. Da ser det mer ut og det blir en smak til flere. Vil tro det er julekoldtbord de lager til?

Ja, de håper jo sikkert at det skal komme litt forskjellig fra familiene, slik at det kan bli et koldtbord.

Spent på fordelingen mellom mat og kaker jeg. Ikke sikkert guttefamilier og jentefamilier er jevnt fordelt :p
 
Hva med matmuffins?

Premie: tegnesaker, en pose med julesjokolade, puslespill, juleservietter, julelys...
 
Back
Topp