Juletre

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Kanskje en bagatell, men skal dere ha juletre i år?:)
Har endelig kjøpt oss hus med plass og vil gjerne ha edelgran, men usikker ift babyen! Ikke sikkert han kommer før treet skal ut men :p

Vi hadde et lite, kunstig i fjor men kastet det fordi vi ville ha et litt større og hadde tenkt til å kjøpe nytt i år. Nå er formen så dårlig og det nærmer seg termin, så vi bestemte oss i går for å ikke bruke energi på det i år. Det er andre ting som blir viktigere nærmere jul og vi skal uansett bort på julaften. Skulle vi ha vært hjemme hadde vi ikke droppet det. Vi har også katt som elsker å ligge under og leke med kulene, det orker jeg ikke å bruke energi på å passe på i år.

Vi har kunstig juletre :) Skal sette det opp 1 desember i år og ferdig med det :) Haha! Blir lang og tidlig jul i år, men det gjør ikke meg noe. Trives med lysene og stemningen.:)

Med termin 2. desember blir det pynting til jul her om et par uker, tenker jeg :laughing001 Jeg skal ikke begynne med det når vi kommer hjem fra sykehuset, altså.

Vi pleier å ha edelgran til vanlig, men tror vi dropper det i år og heller finner ett lite selv oppi skogen. Skal ikke være hjemme verken på julaften eller i romjulen, så det blir vel bare bortkastet penger. Men må nok ha ett lite for stemningen sin del! Jeg elsker julen! :D

Med termin 2. desember blir det pynting til jul her om et par uker, tenker jeg :laughing001 Jeg skal ikke begynne med det når vi kommer hjem fra sykehuset, altså.
Det skjønner jeg veldig godt [emoji23] Jeg har ikke termin før 28 desember, men er fortsatt så sikker på at han kommer før. Uten at jeg vet hvorfor jeg gjør det[emoji55]

Kanskje en bagatell, men skal dere ha juletre i år?:)
Har endelig kjøpt oss hus med plass og vil gjerne ha edelgran, men usikker ift babyen! Ikke sikkert han kommer før treet skal ut men :p

Hvorfor usikker i forhold til baby? [emoji848]

Her er det kun ekte juletre som er aktuelt, alltid hatt det og aldri vært problem ift baby/barn [emoji4]

Keisersnitt 5 desember og skal være hjemme på julaften med litt besøk så satser på kunstig tre [emoji4] Jeg er allergisk så ekte går ikke uansett.
Pleier å pynte første søndag i advent og gjør nok det i år også. Nieser og nevøer kommer, har et lite juleverksted med gløgg og kos. Liker lysene og gløden det skaper. Så kan vi heller ta ned pynten litt før også

For meg er det helt uaktuelt å droppe juletre, har aldri bodd en plass uten det, ikke engang da jeg bodde på hybel.
Kommer nok til å starte juleforberedelsene litt tidligere i år (fra permisjonsstart om tre uker), men mesteparten følger vanlig skjema, dvs treet kommer i hus på lillejulaften, og mesteparten av pynten skal også fram da. Med termin 17. vet jeg jo at det kan skjære seg, men har alliert meg med litt ekstra hjelp i år.

Ser ut som baby kommer i god tid før jul så tenker vi setter opp treet mellom 20. og 22. Bruker å kjøpe en stor edelgran som vi har i vinterstuen hvor det er høyt under taket. I tillegg kommer jeg i år til å kjøpe et lite falskt tre som ungene kan pynte med «sin» pynt fra begynnelsen av desember. Gleeeeder meg! Jul er det beste som finnes.

Jeg tenkte egentlig at vi dropper alt av jul hjemme i år ettersom den lille kommer til å ta mye tid.
Men samboer vil gjerne ha opp litt pynt, så vi kjøper nok et plast tre og finner noe småpynt i allefall.
Ellers satser jeg på å finne julestemningen hjemme hos mor og far eller svigers :) De har jo alle spart opp pynt i mange år :)

Jeg har alltid hatt juletre, er skikkelig glad i julen (overkant mye) så jeg klarer ikke å se for meg en jul uten juletre[emoji23] her er alt oppe å ferdig pyntet til 1 desember hvert år[emoji4]

Elsker julen og alt som har med den å gjøre, så den vanlige pynten blir satt fram rundt begynnelsen av desember :happy: Jeg har termin 14 desember , så mulig treet blir satt opp (kunstig ) noen dager før terminen slik at jeg, min mann og ungene kan pynte det sammen om jeg føder før foreksempel :)

Jeg tror ikke det. Vi har ikke plass... Med mindre vi setter det oppi lekegrinna da.. Det går jo an.

Jaa, elsker juletre og generelt julepynt :D men har termin 2.des så vet ikke når pynten kommer opp, men juletreet skal inn lille julaften :happy:

Loftstua skal pyntes i neste uke. Tenker også å bytte gardiner i stua og kjøkkenet da.
Julepyntet hus skal vi ha ferdig til siste helga i november. Juletreet setter vi opp når vi kommer hjem fra sykehuset (tror jeg).

Back
Topp