Juletradisjoner

Ååå, gleder meg sånn til jul! :D Juletre, maaasse julepynt, stjerner og adventsstaker i vinduene! Det er sååå kos! *sukk* <3 Også er det jo helt spesielt når man har barn, og det blir så morsomt å starten nye tradisjoner med 2-åringen i år. Gjorde ikke så mye i fjor, siden hun var så liten og jeg hadde brukket armen, men i år skal vi bake pepperkaker og bygge pepperkakehus i hvert fall! Også er jeg snart ferdig med å brodere adventskalenderen hennes, så da får hun noen små pakker. Julestrømpen rekker jeg ikke å brodere ferdig, så hun får låne min i år. :) Også blir det så spennende med den nye julekalenderen til NRK! Er så kos å se en episode hver dag, det har typen og jeg gjort hvert år i de 5 årene vi har vært kjærester! :D Og endelig kan jeg føre videre juletradisjonen med å lese "Julemysteriet" på senga hver kveld. Det var så utrolig koselig sammen med mamma og søstrene mine. :D Er sååå mye jeg har lyst til å gjøre sammen med min lille familie, men vi får vel begynne i det små og ta det vi rekker. Vil ikke stresse. :) Jeg elsker virkelig julen, og håper at barna mine også vil gjøre det. Mine tradisjoner har vært ødelaget i maaange år pga. skilsmissen til mamma og pappa da jeg var liten, siden vi måtte feire annenhvert år hos pappa og den nye familien hans som hadde helt andre tradisjoner enn oss. :/
 
Jupp....har arbeidshelg merker jeg blir litt trist men det er nå bare slik det et. Nå er poden endelig i en alder hvor han har mere utbytte av det, så hadde gitt mye for å kunne være hjemme
Hadde gitt mye for å vært hjemme jeg og! Men er hver sin gang når man jobber turnus :)
 
Det beste med jula er å være med familien. Det var en periode jula var litt "ødelagt", da tradisjonene var i oppbrudd pga dødsfall og giftemål.

Men for 2 år siden fikk vi nye tradisjoner, så nå er det bra igjen.
I år feirer vi hjemme hos oss med mamma og svigers på besøk.
Blir 3 jula hvor jeg og samboeren feirer sammen:)
 
Gleder meg allerede jeg! :D Til adventstiden, små juleverksteder, baking, lage hjemmelagede gaver, (de fleste kjøpte er allerede i hus), innpakking, pynting av juletre og hus, tenning av levende lys, GLØGG ( bare at i år blir det uten rødvin oppi da... :p ) hovmesteren og grevinna, julemorgen med tre nøtter til Askepott, reisen til julestjerna (alt dette mens man har på pysjen), lage i stand ribba og alt til foreldrene våre kommer (usikker hvor vi skal i år), pynte seg selv og pakke opp pakker!! Weeeeeeeh!! Gleder meg ja!! :D Første jula i nytt hus, men den siste jula uten barn - så nå gleder meg enda mer til julen 2017, for da har vi har en liten en i huset! :happy093
 
Last edited:
Første jul i nytt hus :) vi får besøk av min og samboeren min sin familie :)
Gleder meg til å skape nye tradisjoner hjemme hos oss :)
 
Første jul i nytt hus :) vi får besøk av min og samboeren min sin familie :)
Gleder meg til å skape nye tradisjoner hjemme hos oss :)

Vi også får første jula i nytt hus. Håper dere får ei fin jul når den tiden kommer (med stormskritt) og får skapt noen fine tradisjoner fremover. :)
 
Skal starte juletradisjon med å jobbe hele jula. He he. Tuller. ;-) Det blir nok jobb i år, men jeg vil ikke ha det som tradisjon hvert år. ;-) Frem til lillegutt blir mer engasjert i julen og sånt, så bryr jeg meg ikke så mye om jul utenom maten og Askepott. ;-)
 
Det blir litt anderledes jul hos oss i år, vi drar utenlands... er med hele familien så blir sikkert veldig koselig :) men juleforberedelsene de forblir det samme :) baking av småkaker og godteri hos mamma, pepperkakehus med minsten og pynting av hus (innvendig og utvendig) og juletre :) og så blir det nok en "julaften" par dager før vi drar :) gleder meg!!
 
Det beste jeg vet er å hente julestrømpen min !!! (Mamma henger den opp selv om hun fortsatt insisterer på at der er julebukken) Så tusler jeg til stuen i pysjamas for å se askepott!
Selv om det kanskje ikke høres sånn ut, så er jeg altså 30 :D

Åh skulle ønske jeg fikk strømpe enda også :p
 
Jepp, det har jeg begynt å tenke på da :p går fort mot jul nå!:) hva er det beste du vet med jula?
Jeg gleder meg skikkelig til å se på snikker andersen og tre nøtter til askepott, mens ungene koser seg med julestrømpene sine <3 :)

Gleder meg til å feire julaften med nisse igjen (for frøkna vår på snart 2 år) jeg syns det er like koselig med nisse selv om jeg vet at det bare er pappaen min :p
 
Jeg gleder meg så utrolig mye til jul kjenner jeg! Da har vi jo røpet hemmeligheten vår, og jeg har sikkert fått en liten babykul :) Denne julen skal gutten min være hjemme også, så det er helt perfekt :D

Btw, Snekker Andersen har premiere på kino 11. november:D
 
Jeg gleder meg så utrolig mye til jul kjenner jeg! Da har vi jo røpet hemmeligheten vår, og jeg har sikkert fått en liten babykul :) Denne julen skal gutten min være hjemme også, så det er helt perfekt :D

Btw, Snekker Andersen har premiere på kino 11. november:D
Jeg gleder med til å dra på kino i november :D elsker at so har med jul å gjøre - spesielt førjulstida!!:)
 
Jeg gleder med til å dra på kino i november :D elsker at so har med jul å gjøre - spesielt førjulstida!!:)
Jeg også! Tror jeg må ta meg fri fra jobb de siste dagene før jul for å kose seg skikkelig :D
 
Jeg også! Tror jeg må ta meg fri fra jobb de siste dagene før jul for å kose seg skikkelig :D
Blir nok ikke så mange dager på jobb i desember, derimot skal jeg ha fire eksamener mellom 30.november og 20. desember:p
 
Blir nok ikke så mange dager på jobb i desember, derimot skal jeg ha fire eksamener mellom 30.november og 20. desember:p
Oi, det blir heftig :eek: Da er det bare å stå på med lesingen :p
 
Ååå, gleder meg sånn til jul! :D Juletre, maaasse julepynt, stjerner og adventsstaker i vinduene! Det er sååå kos! *sukk* <3 Også er det jo helt spesielt når man har barn, og det blir så morsomt å starten nye tradisjoner med 2-åringen i år. Gjorde ikke så mye i fjor, siden hun var så liten og jeg hadde brukket armen, men i år skal vi bake pepperkaker og bygge pepperkakehus i hvert fall! Også er jeg snart ferdig med å brodere adventskalenderen hennes, så da får hun noen små pakker. Julestrømpen rekker jeg ikke å brodere ferdig, så hun får låne min i år. :) Også blir det så spennende med den nye julekalenderen til NRK! Er så kos å se en episode hver dag, det har typen og jeg gjort hvert år i de 5 årene vi har vært kjærester! :D Og endelig kan jeg føre videre juletradisjonen med å lese "Julemysteriet" på senga hver kveld. Det var så utrolig koselig sammen med mamma og søstrene mine. :D Er sååå mye jeg har lyst til å gjøre sammen med min lille familie, men vi får vel begynne i det små og ta det vi rekker. Vil ikke stresse. :) Jeg elsker virkelig julen, og håper at barna mine også vil gjøre det. Mine tradisjoner har vært ødelaget i maaange år pga. skilsmissen til mamma og pappa da jeg var liten, siden vi måtte feire annenhvert år hos pappa og den nye familien hans som hadde helt andre tradisjoner enn oss. :/
Det hørtes så flott ut hos deg, kan jeg komme å feire jul der? :D her blir det nok verken pepperkakebaking, julestrømpe eller adventskalender på guttungen. Jeg er så lat at jeg tenker at han er for ung for å skjønne det ennå, så jeg drøyer det et år til :D
 
Her harvi invitert sviger til julekvelden :) gleder meg til å kunne feire hjemme og bare slappe av :)
 
Back
Topp