Juletråden

Siste knøttet ♡

❀ 2020 ❀ 2022 ❀ 2026 ❀
Tilgangsansvarlig
✨Juniverse 2026✨
❁ Juliskatter 2026 ❁
Det går fort mot selveste julemåneden, og vi øker antall innlegg med ei litta juletråd :santa

1) Hva har du planer om av gaver? Hvem gir du til?

2) Hva baker du til jul?

3) Hvilke tradisjoner har dere?

4) Hvilke filmer må du se?

5) Lager du pakkekalender til noen?

6) Hvor feirer du i år?

7) Hva ønsker du deg?

8) Har du bilder av favorittpynten?

1) Kalender med bilder av barna til besteforeldrene, kjelker til barna, samt en kosegenser til jenta og et BRIO togsett til gutten. Må vri huet litt til mannen. Det er noen av planene.

2) Pepperkaker, krumkaker, risboller, brune pinner, serinakaker, peppernøtter og lager karameller.

3) Ser alltid julegrantenning der vi bor. Veldig god stemning :Heartred Pynter mye og tidlig.
Møtes hele familien og spiser grøt med mandel 23.desember, feirer sammen igjen 24.desember og har pysjdag med film, matrester og brettspill 1.juledag.

4) Polarekspressen, Grinchen, Tre nøtter til Askepott og alltid litt på jakt etter noe nytt hvert år :santa

5) Lager pakkekalender til mine to små. I år blir det mini juletrær og pynt de kan henge på. Noe hjemmelaga, noe kjøpt.

6) Feirer for siste gang hos mine foreldre før de selger barndomshjemmet. Litt trist :Heartred

7) Ønsker meg julekuler fra Heim, nissefigurer fra Candy design og gavekort på spa

8) Bilder av noe av favorittpynten:
1000025471.jpg1000025470.jpg1000025469.jpg

Last edited:
Har ingen konkrete gaver klar enda, men regner med det blir lego til 5-åringen og brio-tog til 2-åringen. Jeg og mannen pleier ikke gi hverandre gaver, men hender jeg ordner noe smått symbolsk. :hilarious: Vi gir også gaver til niese og nevø, søsknene, foreldrene og besteforeldrene våre.

2) Hva baker du til jul?
Jeg baker mandel og sjokolade-kaker, pepperkaker og brune pinner. Mannen har ansvar for krumkaker på julaften.

Vi har gaver fra nissen i sokk under treet om morgenen på julaften. Pleide gå i kirka, men det har blitt sjelden nå med disse små. Håper å få gjort det dette året. Grøt om formiddagen.

Jeg er ikke vandt med å se filmer i jula, så det er litt nytt for meg enda. :smiley-ashamed005 Blir nok å se noen sporadisk med barna i alle fall, men har ingen liste med filmer som må ses. :love017

Jeg tror vi kjører sjokoladekalender i år som i fjor.

6) Hvor feirer du i år?
Vi skal feire her hjemme. Det blir min familie og svigers.

7) Hva ønsker du deg?
Snille barn. :hilarious:
Jeg samler juleservise, så ønsker meg mer til det.

Ingen bilder, men favoritten er juletreet.

1) Minste får Babyborn dukke, resten av gjengen vet jeg ikke. Vi gir til søsken, foreldre,nieser og nevøer.

2) pepperkaker, bordstabebelbakkels,vaniljekipfer, brune pinner, hestesko, brente mandler og karamell.

3) Julestrømpe på soveromsdøra julemorgen, nrk tv fra 07-17:00 i bakgrunn, julepysj og kos på de andre mens jeg ordner middag.

4) rock’n roll wolf, hjemme alene, tre nøtter til askepott, die hard, Disney kavalkaden

5) mannen! Og barna får den de ønsker seg

6) Hjemme

7) ferietur

8) nei, men favoritten er det barna lager

Jeg har kjøpt fotobok av barnet, og printet ut årets barnehagebilde. Det får alle oldeforeldre, besteforeldre og barnets fadder. Da har vi igjen barna rundt i familien, og vi etterstreber at de får det de ønsker seg.

2) Hva baker du til jul?
Pr nå kun pepperkaker. Ikke sååå fan av å bake og vi spiser heller ikke,

Annenhver jul/nyttår hos familiene våre.
Juletreet opp 1.desember
Alltid grøt 23.desember

4) hvilke filmer må du se?
Jeg ser ikke på filmer.

5) lager du julekalender til noen?
Nei.

6) hvor feirer du i år?
hjemme hos oss, med min familie.

7) hva ønsker du deg?
Vel vi har laget en liste med over 40 ønsker.
Det er mummi kopper/tallerkner/skåler som går igjen. I tilegg til knivblokk, gryteunderlag, kjøkkenhåndklær osv. sparer også juleservise.

8) har du bilder av favorittpynten?
Nope- jul er egentlig ikke helt min greie. Gjør det for barnet mitt og skal i år prøve å bli glad i det!

1) Ingen planer om hva folk får enda. Her kjøpes det til mamma, pappa, søsken, samboer og nevø. Samboer ordner til sin familie.

2) I fjor bakte jeg en slags kanalbolle formet som et snøflak. Det var veldig godt, så tror kanskje det blir en slik i år og!

3) Se Tre nøtter til Askepott på julaften. 1. juledag er en avslappingsdag. Ellers lite tradisjoner.

4) Harry Potter og Tre nøtter til Askepott

5) Nei

6) Hvis samboer er hjemme (jobber offshore) så blir det hos hans familie i år. Vi feiret med min i fjor.

7) Det er vanskelig. Blitt så voksen at jeg kjøper eller har det meste jeg trenger og har lyst på. Men av samboeren kunne det vært fint med en ring :Heartred

8) Nei, ikke noe bilde. Vet egentlig ikke hva som er favorittpynten en gang. Kanskje jeg må kjøpe det i år.

@Umbra

2) I fjor bakte jeg en slags kanalbolle formet som et snøflak. Det var veldig godt, så tror kanskje det blir en slik i år og!

Den der kunne jeg tenke meg å se. Høres stilig ut :joyful:

Det går fort mot selveste julemåneden, og vi øker antall innlegg med ei litta juletråd :santa

2) Hva baker du til jul?

6) Hvor feirer du i år?

7) Hva ønsker du deg?

1) Gir til alle i nær slekt
2) I år tror jeg ikke jeg orker å bake, men om noe blir det pepperkaker
3) Det vet vi ikke helt enda
4) Det som er på tv'en, men har blitt glad i Hjem til Jul, og gleder meg til ny sesong kommer!
5) I år lager jeg en til samboeren, og skal for første gang ha Rituals kalender
6) Jeg vet faktisk ikke, annet enn at det blir en plass i Vågan kommune.
7) Ny brødbakemaskin, ny vannkoker, overlock-maskin, et hjem <3
8) Har ikke bilder, men kan ta om jeg får pakket ut.

1) Har kun kjøpt et par på ferie i sommer, og skal kjøpe resten i london neste uke :love017

2) Pleier å bake pepperkaker, risboller, kokosboller, salt karamell og egt bare alt som frister

3) Går på de fleste julemarkedene, reiser til julebyer, og en liten egen tradisjon jeg har med meg selv er at jeg ser "Mikkes jul i andeby" hvert år på julaften.

4) Mikkes jul i andeby, Grinchen, Elf

5) Lager egt pakkekalender til samboer, men i år ønsket han seg frisbee golf kalender.

6) Hos svigerfamilien <3

7) Disney Juleservise fra firkløver

8) hele juletreet (dårlig bilde pga julepynten er finest fra front pga det er det du ser best i leiligheten :hilarious: )IMG_5226.jpeg

Har du det nye eller gamle?
Jeg har en eldre variant hvor bordene ser annerledes ut, og Tingeling "tryller" fram hver motiv. Ser på nettsidene at de har byttet bordene enda en gang. Er det andre større forskjeller jeg ikke spotter sånn umiddelbart?

1000025645.jpg

Jeg har en eldre variant hvor bordene ser annerledes ut, og Tingeling "tryller" fram hver motiv. Ser på nettsidene at de har byttet bordene enda en gang. Er det andre større forskjeller jeg ikke spotter sånn umiddelbart?

Vis vedlegget 474256
Ja, de har sluttet med det designet i år på grunn av de ikke hadde lisens eller noe sånn lenger. Så de fikk et nytt i år. Så det du har fins kun på finn.no nå:arghh: Men syns det nye var veldig fint å "enkelt", litt lettere å pynte julebordet:love017

Ja, de har sluttet med det designet i år på grunn av de ikke hadde lisens eller noe sånn lenger. Så de fikk et nytt i år. Så det du har fins kun på finn.no nå:arghh: Men syns det nye var veldig fint å "enkelt", litt lettere å pynte julebordet:love017
Det var veldig pent fremdeles, syns jeg :love017 men alt har ca samme motiv nå?

Back
Topp