Juletråd

Kameleon

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Ja, her sitter da jeg og saumfarer nettet på jakt etter lekker julepynt og gaver. Det er første jul i huset vårt og første gang vi skal feire hjemme, føler derfor det er på tide å skaffe seg litt pynt. Har lyst på noen koselige å spesielle ting som kan følge oss i all fremtid, og starter derfor jakten tidlig.

Så hva har du av pynt som du elsker? Eller hva drømmer du om?

Tenkte dette kunne være en tråd for inspirasjon og tips ift det som har med jul å gjøre. Selv om det er lenge til så kommer julen fort :)

Ååå, hurra for jul!! Jeg gleder meg som en liten unge hvert eneste år :)) Elsker tradisjoner og prøver å holde på dem så godt det lar seg gjøre. Gleder meg veldig til å lage tradisjoner for kommende barn ❤ Stakkars mannen har måttet bli med på mang en julekalender, julestrømpe osv i mangel på egne barn å ordne det til :P

Jeg synes rødt og sølv er veldig fint når det gjelder pynt. Er dårlig på å bruke penger på pynt, men jeg vil prøve å bytte ut litt i år og ha litt system i sakene. Til nå har det vært en salig blanding av gammel julepynt fra mormor og nyere, mer moderne pynt :P Er med på en julegruppe på Facebook, og der er det masse tips og inspirasjon :)

Er ikke så glad i lilla så pynter med delvis mere rødt ettersom det nærmer seg julen. Det jeg er mest fornøyd med er hjemmelaget julepynt vi har fått oppigjennom åra :-)

Har såvidt begynt å se etter kalendergaver til gutta :-)

Legger ved bilde av nisser som mamma har laga :-) ImageUploadedByBV Forum1474399724.848524.jpg

Ååå, hurra for jul!! Jeg gleder meg som en liten unge hvert eneste år :)) Elsker tradisjoner og prøver å holde på dem så godt det lar seg gjøre. Gleder meg veldig til å lage tradisjoner for kommende barn ❤ Stakkars mannen har måttet bli med på mang en julekalender, julestrømpe osv i mangel på egne barn å ordne det til :P

Jeg synes rødt og sølv er veldig fint når det gjelder pynt. Er dårlig på å bruke penger på pynt, men jeg vil prøve å bytte ut litt i år og ha litt system i sakene. Til nå har det vært en salig blanding av gammel julepynt fra mormor og nyere, mer moderne pynt :P Er med på en julegruppe på Facebook, og der er det masse tips og inspirasjon :)

Haha så herlig! Har en del tradisjoner fra barndommen jeg kjenner er viktige for meg å holde på. Til nå er det vel kun julestrømpen jeg har greid å dra med meg. Ønsker også å lage egne tradisjoner og gjøre ting litt på vår egen måte.

Er også dårlig på å bruke penger på pynt. Tenker alltid jeg skal kjøpe på salg, men når den tid kommer er jo lysten borte. Men kjøpte en stjerne i fjor jeg virkelig gleder meg til å henge opp. Vi har også nylig giftet oss og har fått en del penger, så nå tenker vi det er tiden for å investere i fremtidig julehygge! Liker i grunnen mye av den "retro" pynten, og elske generelt ting med historie, så håper på å arve litt jeg også.

Hva heter julegruppen på Facebook? :)

Er ikke så glad i lilla så pynter med delvis mere rødt ettersom det nærmer seg julen. Det jeg er mest fornøyd med er hjemmelaget julepynt vi har fått oppigjennom åra :-)

Har såvidt begynt å se etter kalendergaver til gutta :-)

Legger ved bilde av nisser som mamma har laga :-) Vis vedlegget 198071

Ååå de var koselige, så kjekt med hjemmelaget ja! Ønsker å få tak i noe lignende til ungene, dvs hver sin nisse av et slag som tåler å bli herjet med. Gjerne en slags serie så de passer sammen men er litt ulike.

Haha så herlig! Har en del tradisjoner fra barndommen jeg kjenner er viktige for meg å holde på. Til nå er det vel kun julestrømpen jeg har greid å dra med meg. Ønsker også å lage egne tradisjoner og gjøre ting litt på vår egen måte.

Er også dårlig på å bruke penger på pynt. Tenker alltid jeg skal kjøpe på salg, men når den tid kommer er jo lysten borte. Men kjøpte en stjerne i fjor jeg virkelig gleder meg til å henge opp. Vi har også nylig giftet oss og har fått en del penger, så nå tenker vi det er tiden for å investere i fremtidig julehygge! Liker i grunnen mye av den "retro" pynten, og elske generelt ting med historie, så håper på å arve litt jeg også.

Hva heter julegruppen på Facebook? :)
Problemet her er nok at jeg liker altfor mange stiler, så det blir ikke så gjennomført. :p Men det har jo sin sjarm det også :)) Så heldige dere er som kan investere litt i jul nå! Det er jo gull. Og ja, det er akkurat sånn. Får aldri surra meg til å dra på salg, og midt i jula blir det liksom ikke til at jeg shopper noe særlig. Får prøve å steppe up gamet :P

"For oss som er hekta på jul" heter gruppa. Greit å ha et sted å dyrke galskapen :P

Supert tips :-) Lyser klipene?

Ja, kan velge mellom strøm og batteri. Valgte batteri, så er de lettere å plassere rundt :) Hvis du ikke trenger like lang så hadde de veldig billige på 1 og 2 meter. Har faktisk leitet etter disse i flere år før jeg nå fant dem. En jeg kjenner har denne og det er superfint/praktisk. Men hun hadde kjøpt på ellos :)

Ååå, jeg elsker også jul <3 Vil gjerne ha opp masse pynt så fort vi bikker desember, men jeg er alltid den kjappeste til å kaste det ut i januar også da. Har hatt kunstig tre i mange år, men i år skal vi flytte så håper å få tak i ekte nå :D
Blir litt ekstra stas med jul i år med den lille i magen. Gleder meg sånn!!

Jeg er veldig glad i rødt og gull. Alt skal være nogenlunde behagelig og stilrent, men sånn er jeg til vanlig også :) Elsker masse stearinlys og julestjerner i potter rundt omkring. Vi har også noen ting småsøskene til samboer har lagd på juleverksted oppigjennom årene, så det er stas å sette frem.

For meg er treet ganske viktig. I fjor kjøpte vi ei superfin edelgran, året før fikk mini sage ned et i skogen. De var like fine, hver sin sjarm :) Det pyntes kun med lys og masse kuler, glitteret har jeg hivi..

Nisser står også høyt hos meg, så juletre og julenisser, da er jeg fornøyd.

Og juleferien må jeg ha fri, den er hellig. Koser meg så veldig i romjula :)

Enig, jeg liker også aller best å ha fri i romjula ❤ Jula skal nytes i fulle drag :D Dessverre er jeg gift med en som misliker jula ganske sterkt... :confused:

Har selv aldri heeeelt fri i julen, men det kan være koselig på jobb også. Julen med barn er like magisk som julen som barn❤️ Har utvilsomt blitt mer glad i julen igjen etter vi fikk barn :)

Åå som jeg gleder meg til jul!! Jeg elsker jula og synes all julepynt er fin, men det må være rødt. Forstår mrg ikke på hvit og sølv jul, selv om jeg kanskje kjørte den stilen selv for noen år siden.

Jeg er litt motsatt av mange av dere andre, kan ikke fordra rødt :p Så min julepynt går mest i hvitt og sølv, fine juleblomster og masse lys ;)

Samboeren kommer nok til å kjempe for å få satt frem nissene sine da , han liker det mer tradisjonelt :p

Pynter litt etter litt allerede 1 desember. Er så koselig! Treet kan pyntes noen dager før jul også :) prøver å ha mye rødt, blir litt magisk da føler jeg! Har ikke så mye pynt men prøver å ordne litt hver eneste år.
Har helt mareritt over alle julrgavene som skal kjøpes inm da jeg er så dårlig og økonomien likeså siden jeg ikke klarer å jobbe :p

Jeg er førstegangsgravid og kjenner at jeg gleder meg mer til jul i år enn jeg har gjort på maaaange år! Vi har pleid å reise til familien til samboeren min i portugal de siste årene, men i år sa jeg blankt nei, jeg skal være hjemme hos min familie her i Norge. Veldig rart å plutselig føle så sterkt for noe men jeg var veldig glad i julen som barn, så tipper det er morsegenskapene som tar overhånd.

I forhold til julen mener jeg det er lov å pynte så mye du vil fra 1.12, unntatt treet da. Det pleier vi å pynte lille julaften, evt i nødsfall dagen før. Jeg liker best rødt og sølv, men har en del pynt til treet med gulldetaljer, så har hatt litt gull på treet. Men desto mer sølv ellers ;) Vi pleier også alltid å gå på en julekonsert, evt se nøtteknekkeren. Og på selve julaften er det frokost med hele familien. Så tegnefilmer, tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen med barna frem til grøt klokken 12, der noen får mandel (alltid det minste barnet ;)) Noen ganger drar vi på skøyter eller rir også i løpet av dagen. Og noen ganger på gudstjeneste. Ingen som er sterkt religiøse i min familie, men de fleste synes det er koselig på julaften. Så er det pinnekjøtt til middag og multekrem og småkaker til dessert før pakkene åpnes. Første juledag er familiedag. Og middag da er ribbe og riskrem. Resten av romjulen varierer litt mer. Gleder meg til jul!

Last edited:
Back
Topp