Juletråd

Da var kakemanndeig og krumkakerøre laget. I morgen skal det bli julekaker her i huset også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Flink du er! :)
Skulle gjerne laget krumkaker selv, men trenger man ikke sånne spesielle gadgets for å få fancy mønster på de?

Jeg har laget kanelkaker i dag, da, så har vært litt flink husmor. :p
I morgen blir det mer karameller, og så vurderer jeg å lage sjokoladekjeks og havrekjeks.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Flink du er! :)
Skulle gjerne laget krumkaker selv, men trenger man ikke sånne spesielle gadgets for å få fancy mønster på de?

Jeg har laget kanelkaker i dag, da, så har vært litt flink husmor. :p
I morgen blir det mer karameller, og så vurderer jeg å lage sjokoladekjeks og havrekjeks.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
Hvis du mener krumkakejern er en spesiell gadget, så ja. ;-) har arvet et av mormoren min. ;-) så nå må jeg lage til henne :) og det er ikke bare bare. De må ikke være for tykk og ikke helt perfekt stekt ellers blir det klaging :p

Så flink du er. :) hadde tenkt å lage havrekjeks og, men kan da ikke overdrive. :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis du mener krumkakejern er en spesiell gadget, så ja. ;-) har arvet et av mormoren min. ;-) så nå må jeg lage til henne :) og det er ikke bare bare. De må ikke være for tykk og ikke helt perfekt stekt ellers blir det klaging :p

Så flink du er. :) hadde tenkt å lage havrekjeks og, men kan da ikke overdrive. :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, jeg vil kalle det en spesiell gadget. :p spesielt i og med at det kun er i bruk én gang i året. :p og så må man jo ha den trepinnen. Sånn vampyrdrapsvåpen. :p

Krumkaker og kakemenn er tidkrevende greier, så de teller for i hvert fall fire typer "vanlige" kaker. Så du leder. ;)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Ja, jeg vil kalle det en spesiell gadget. :p spesielt i og med at det kun er i bruk én gang i året. :p og så må man jo ha den trepinnen. Sånn vampyrdrapsvåpen. :p

Krumkaker og kakemenn er tidkrevende greier, så de teller for i hvert fall fire typer "vanlige" kaker. Så du leder. ;)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
Hehe. Trenger ikke trepinnen. En helt vanlig kniv å rulle med funker ypperlig. :)

Da er det vel bare å sette i gang...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe. Trenger ikke trepinnen. En helt vanlig kniv å rulle med funker ypperlig. :)

Da er det vel bare å sette i gang...


Sent from my iPhone using BV Forum
Aha, ok, da vet jeg det. Da blir det krumkaker til neste jul. :)

Her er jeg nå ferdig med en ny runde karameller, kokosmakroner og havrekjeks. Skal snart lage sjokoladekjeks, må bare skifte en bleie først. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Nå er jeg ferdig med julegavene! Laget en porsjon karameller, snart en til i gryta. Må lage en med ekte smør og en med melange for svigerfamilien liker ikke ekte smør. Jippija!!! I går strøk jeg juuleskjorten til min supermann, og lillegulls kjoler henger her så fint... Er enda i tvil om hun skl ha hvit strikket kjole eller rød kjøpt kjole med blonder ... Hmmm
Gulvet er ikke vaska, og vi har ikke 7 sorter i hus, men jul blir det likevel :) hurra!!
 
Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved.
Vi har hengt opp fuggelbænd (ok, det har vi ikke) og vi har pønta tre (det ble gjort for ei uke siden, da).
Nå sit vi her og kviler og puste på ei stund. Før je må opp og vugge vogga så lille får en blund ;)

God jul a, dere! :)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Good juuul! Håper alle får en koselig julefeiring og alt de ønsker seg ;-)

Klem fra oss :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan har feiringen vært jenter?!
 
Hvordan har feiringen vært jenter?!
Uvant! Vi var hjemme, bare oss fire, for første gang. Har alltid feiret hos svigers. Men, vi kom da i mål, og hadde en fin dag. :)
Ungene sloknet på et blunk, så slitne var de. :p

Hvordan ble din?

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Jeg har for øvrig klikka, for årets jul er enda ikke over, men jeg har neste års gaveliste klar i hodet! :p
Og bursdagsgavene også, faktisk! Må huske å skrive det opp. ;)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Back
Topp