Juletider...

M

Moderator Eve

Guest
... ja, det er vel ingen hemmelighet at juletider kan være utfordrende for mange. Hvordan er det for deg?
 
Veldig slitsomt! Vært sykemeldt siden 4 september pga depresjon men har siste ukene jobbet for å komme tilbake i arbeid. Har nå jobbet 40% noen uker og denne uken skal jeg prøve meg i 60% jobb. Er ganske sliten, men føler jo jeg må presse meg litt og at jeg kan takke meg selv som var på julebord i helgen....men er heldigvis kun en uke på jobb før juleferie så det gjør også at jeg er motivert til å kjøre på med 60%. Håper og tror at jeg har valgt riktig og at jeg snart er klar for 100% jobb igjen. Har så lyst å føle meg som «vanlig» igjen!
 
Juletiden er alltid tung for min del. Har slitt med spiseforstyrrelser i snart 14 år. Det er den verste høytiden sånn sett.
Mye mat og konstant dårlig samvittighet [emoji17][emoji17]
 
Jeg må si at jula er for meg den beste tiden. Ungene har skolefri. Mannen har fri som regel (har brøyting da, men ikke ofte snø her da). Det blir veldig mye familietid og ekstremt mye kosetid. Jeg elsker det må jeg innrømme. Mat og kos hele tiden. Nysgjerrigheten over gaver, nye leker og klær og alt er så gøy for både små og store. Jeg nyter det veldig. Når skole og arbeid starter igjen synker det mer derimot. Syns det er trist og leit. Men nå kommer snart påsken og da blir det igjen skolefri og kos heldigvis :D Ingen kaos og stress med alt annet !
 
Back
Topp