Juletid og veldedighet

Pleier ikke å gi fordi det er jul. I jula har vi ofte ekstra dårlig råd selv. Skulle gjerne gitt mer fast, kunne vel hatt et fadderbarn eller noe. Men når vi stadig opplever å måtte låne penger for å komme ajour med regningene så er det nok ikke den rette tida.

sign. denne.

Har fadderbarn og gir årlig støtte til et par dyrevernorganisasjoner.
Til jul leverer jeg gave som samles inn til de barna som ikke får noe særlig til jul. Og så har jeg jobbet som frivillig på julearrangement for de som ikke har noe sted å være eller spise på julaften.

Her skal vi på Blå kors med noen gaver som brukerne kan få julaften, og en pose med godis og kaker de kan ha etter julemiddagen :) Har kjøpt =Oslos julebok(kjøper bladet noen ganger i året ellers), gir noen kroner i frelsesarmegryta når jeg går forbi en av gratiskonsertene også sender jeg alltid sms med penger til kirkens bymisjons julekampanje. I år har jeg også sortert julepynten min(hadde altfor mye), og skal gi en eske med pynt til ei som annonserte etter det på fb..hu hadde lite pynt og ikke penger til å kjøpe, jeg hadde mye pynt og deler mer enn gjerne :) Gir jo litt sånn her og der ellers, men merker det er noe ekstra med den jula. Gir så mye til mange som egentlig har nok, så da er det så fint å gi noe til de som ikke har så mye også :)

Jeg donerer klær til fretex, også gir jeg noe ekstra til de i nærområdet som jeg vet trenger d3et..
Så fremt jeg har nok penger selv..
Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Nå ble jeg nysgjerrig :p
Gir ikke de mat ol til fattige i jula?

jo, men ikke til homofile =/ damene fortalte meg villig om de to mannlige som LEIDE inn til de og skulle ha mat... man måtte jo forstå at det var en synd å være homofil!! .....
dette er bare en av grunnene.

Nå ble jeg nysgjerrig :p
Gir ikke de mat ol til fattige i jula?
De gjør mye bra for fattige, men det er også et trossamfunn med en del omdiskutert praksis og holdninger.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

jo, men ikke til homofile =/ damene fortalte meg villig om de to mannlige som LEIDE inn til de og skulle ha mat... man måtte jo forstå at det var en synd å være homofil!! .....

Oi, skjønner. Ikke bra, de fortjener vel mat like mye som alle andre, synd eller ikke synd. Men jeg kommer ikke til å boikotte de. Synes de skal behandle alle likt seff, men tenker at det er dumt at det skal gå utover alle som trenger hjelp fra de da

De gjør mye bra for fattige, men det er også et trossamfunn med en del omdiskutert praksis og holdninger.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

riktig. da gir jeg heller til andre oranisasjoner som gir mat/støtte.

google frelsesarmeen og deres holdninger, homofili ol. men klart man gir til dem man vil =)

Oi, skjønner. Ikke bra, de fortjener vel mat like mye som alle andre, synd eller ikke synd. Men jeg kommer ikke til å boikotte de. Synes de skal behandle alle likt seff, men tenker at det er dumt at det skal gå utover alle som trenger hjelp fra de da

nå skal de snart prate om det på tv2 nyhetskanalen. iallefall noe om frelsesarmeen og homofili.

Vet om ett par stykker i Frelsesarmeen som er homofil, så tydeligvis ikke alle som lever etter "deres lov" ;)

Back
Topp