Julestrømpe

Vi fikk den alltid på morgenen på julaften, og sånn blir det for minsten her i år også :o)

Jeg har fått den julaften morgen hele oppveksten, og mine barn vil også det.
Pluss at pakkekalenderens 24. gave ikke henger på kalenderen, men ligger under juletreet på morgenen.

Vi har aldri pleid å få julestrømpe, vi :P

Vi fikk alltid på julaften. Husker jeg lå våken og hørte at mamma hang strømpen på dørhåndtaket til rommet mitt. Fikk ikke sove før da :)

Junior skal få julestrømpe julaften morgen.. For meg er det mest naturlig, og husker fra da jeg var lita hvor kos det var å kose seg med julestrømpe og julehefter fram til middag!

De henger jeg på soveromsdøra til ungene når jeg legger meg 23.desember - så de får de 24. desember morgen;-) En liten pakke og litt godis!!!

Da e og mine fostersøsken va små så fikk vi legge den tomme julestrømpen under juletreet på lillejulaften når vi sku legg oss, og mårran etter va det stor stas å stå opp å sjå ka fjøsnissen hadde lagt i t oss. Va som regel et juleblad, godter og mandariner/klementiner.

Men det va vikti å ikke være kravstor som fostermora mi fortalte at ho va da ho va lita. Ho la frem en strømpebukse t fjøsnissen i tillegg t strømpen, og da ho våkna va strømpebuksa full av høy, hehe. Ho sa at det stakk veldi da ho hadde tømt den for høyet og sku ta på seg strømpebuksa før de sku i kirken.

Back
Topp