[Julestemningskalenderen 2023] 2. Desember - å glede seg

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hei og velkommen til den andre luken i årets julestemningskalender. Kalenderen der vi alle deltar og deler litt og sammen sprer litt julestemning.

I dag vil jeg dvele litt med det jeg mente å skrive om i går. Om det med å glede seg. Jeg hadde som jeg ofte har i desember litt lite tid i går og fikk nok ikke helt formulert det sånn jeg tenkte, i tillegg lever jo denne kalenderen sit eget liv når dere alle deltar, så i går dreide det seg litt mer om kalender.

Men det med å glede seg. Det å kjenne på forventninger som kribler. Jeg snakker ikke om andres forventninger til deg, men den følelsen av at noe bra kan komme til å skje. Den kriblende følelsen. Det å glede seg.

Hva gleder du deg til ?

Jeg elsker desember. Jeg ellers jul og førjulstid. Jeg vet at førjulstiden er mye stress her i huset. Men jeg elsker de små glimtene. En klem fra en unge som er takknemlig for dagens kalendergave. Å høre korpset spille på julegrantenningen. Å sitte sammen med mine foreldre i kirken som danner en nydelig ramme rundt kulturskolen sin julekonsert. Og høre min 15 åring spille solo på fløyte.
Å sitte under et pledd med 2-3 unger og se snøfall. Og en og annen episode av Skomakergata.

Hva gleder du deg til, og over ? Hva er dine små eller store glimt av (før)julesteming?
 
Jeg gleder meg til å endelig feire jul, bare meg, min forlovede og datter. Og jeg gleder meg til at datter, forhåpentligvis, kan få operasjonen sin før jul.
 
Jeg gleder meg egentlig ikke så veldig. Skal feire med svigermor og skal overnatte 2-3 dager. Jeg sover dårlig når jeg ikke er hjemme. Men jentungen gleder seg og jeg gleder meg vel til å se hennes glede. Hu er solstrålen i mitt liv.
Håper du får en fin jul likevel.

Men, du kan jo glede deg over mye i førjulstiden, håper jeg, med jenta di
 
Gleder meg til å bake pepperkaker! Og julefrokosten ❤️
 
Håper du får en fin jul likevel.

Men, du kan jo glede deg over mye i førjulstiden, håper jeg, med jenta di
Kommer helt klart til å prøve på det. Jeg er en som trives best hjemme, med min lille familie. Men jentungen har jo veldig lyst til å feire med farmor og mannen har ikke feiret med sin mor på mange år. Så syns jeg på en måte skylder han det. Får ta med meg lydbøker, bøker og sudoku, så blir det bra.. :)
 
Kommer helt klart til å prøve på det. Jeg er en som trives best hjemme, med min lille familie. Men jentungen har jo veldig lyst til å feire med farmor og mannen har ikke feiret med sin mor på mange år. Så syns jeg på en måte skylder han det. Får ta med meg lydbøker, bøker og sudoku, så blir det bra.. :)
Høres ut som en god plan. Håper det blir så bra som det kan

I mange år feiret vi annethvert år hos mine og hans foreldre. Jeg liker det nok enda bedre nå som vi feirer hjemme, med eller uten gjester. Min foreldre har valgt å ikke feire jul med oss lenger, de er hjemme de to. For første juledag kommer de hit. Da er jo yngstemor busdagsjente. Svigermor har kommet annethvert år. I år er første gang det ikke passet seg sånn, så det blir oss fem i år også. Hun kommer en tur på besøk før jul da.
 
Gleder meg til en hyggelig, lun og koselig førjulstid med en liten nyfødt og de andre barna❤️ Gleder meg til baking med barna, høre på julemusikk mens snøen daler ned, bygge årets første snømann, lage islykt/snølykt :greet008 Og gleder meg veldig til julekvelden med masse god, dansk julemat(og litt norsk) og se barnas ansikter når åpner opp gavene sine✨️. Vet de kommer til å bli veeeldig overrasket! De har fått ekstra store gaver i år, noe de aldri har fått førhen(jentene får iphones og 11-åringen får PS5 spesial edition med Spiderman):santa
 
Back
Topp