[Julestemningskalenderen] 14. Desember - hektisk eller rolig?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Denne 14. luken av julestemningskalenderen er preget av årsaken til at den kommer sent.

Hvordan står det til med dere?
Her er det hektisk som bare det... Og da tenker jeg ikke på at ikke alle gavene er kjøpt, huset ikke vasket eller at ingenting er bakt. Nei Det er jo ti dager igjen.

Men vi henger i stroppen. Det er hektisn på jobb og ikke egentlig tid til å gå tidlig, men så skal en unge ha spist middag og blitt pyntet og ordnet på håret og være på plass 1715 for en konsert, og resten av familien innen 18 for å høre på (og reelt, her sitter jeg og venter på resten av familien, det er over en halvtime igjen og det begynner å bli ganske langt bak det er ledige plasser.. (men flere som meg som holder av til familien.)

Sånn har mye av desember vært. Konserter og avslutninger og øving og greier og rett og slett veldig mye som skjer.


Jeg gleder meg til roen senker seg. Tirsdag 18 og onsdag 19 er det ikke noe på kalenderen utenom vanlig jobb og skole og bhg.

Det skal sannelig bli godt med juleferie. Ejg og ungene har fri romjula. Mannen vet vi ikke helt, sikkert.noe hjemmekontor.

Hvordan er det med dere?

(vår desember er selvsagt preget av at vi har en sønn i korps og kulturskole og en datter i kor. .)
 
Jeg er utslitt, men det skyldes nok mer babyen i magen enn aktivitetene. Vært en del styr med salg av leilighet og overtakelse av hud. Alt det er i boks så nå er det bare en uke til på jobb før hele gjengen tar ferie til 2. januar. Gleder meg :santa

Juleforberedelser er det så som så med. Tror alle gavene er i boks, men både de og julekortene må postlegges snart. Satse på helgen?
 
Ganske rolig her :) dessverre lite jobb å få som vikar akkurat nå, så passer fint å få kontantstøtte fra denne mnd :sorry: det positive er at jeg får mer tid med ungene, og får gjort litt forberedelse til jul :Heartred
 
Her er det hektisk....
Ikke noe er på stell. Bakt Pepperkaker da. Men det er også alt.
Mangler en del gaver og, men er noen dager neste uke og.

Det skyldes tildels at hele forrige helg gikk med til sykehus og brekt håndledd, og at Frøkna og pappan måtte ta turen til Oslo på lørdag uten oss to andre, og kom ikke hjem før søndag.
Dermed røyk det 3 dager der hvor vi skulle gjøre en del.

Jeg har ikke fått gjort like mye hjemme denne uka som planen var, siden helga tok på en allerede sykmeldt kropp og hatt en handikappet gutt hjemme mandag og tirsdag. I går var jeg alene med ungene (de var på skolen) men det var juleavslutning for eldste på ettermiddagen. Jeg gikk over 18 000 skritt i går fordi bilen måtte på verksted igjen og jeg måtte ta buss til byen i går for å komme meg på møtet jeg skulle på på formiddagen. I dag var eldste hjemme fra skolen pga vond hånd, og jeg har vært støl og sliten etter i går.
Og det ble en ny runde på sykehuset med eldste igjen i dag pga litt løs gips. Så de har nå lagt på ny bandasje og strammet den litt bedre rundt gipsskinna.

I tillegg har Frøkna fått feber og er rett og slett syk.
Nesten 40 i feber nå til kvelden
 
Last edited:
Hektisk, men grunn pga jobb og flytteplanlegging. Og selvsagt syk unge oppi det. Heldigvis er juleplanleggingen ustressende :)
 
Veldig rolig:) alltid litt kaos rett før, med pakking av gaver og få kjøpt inn de siste. Men det har liksom blitt litt tradisjon det og:)
Det blir nok litt mer hektisk når ungene blir eldre og det er juleavslutninger her og der.
 
Gavene tror jeg vi får mye på plass i morgen og ake skal vi straks til med og huset kommer på plass. Der ordner seg alltid.

Pakke gaver nå vi gjøre ja Men det er jo litt kos.

Det skal bare bli godt når vi fra tirsdag av ikke har noe som skjer på ettermiddagene bortsett fra 20.12 da, gavebytteselskapet.
 
Hektisk som bare det. Ikke ferdig med gavene og henger etter med julevask og planlegger bryllup og gah :p
Håper jula neste år er hundre ganger mindre hektisk! Slik at jeg kan slappe litt av :)
Men det er jo også noe som er litt kos med det hektiske spør du meg,
litt preget av småbarnslivet
 
Back
Topp