[Julestemningskalenderen] 12. Desember. Julestemning

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
I dag avviker jeg så smått fra planen min og spørr rett og slett

Hva gir deg julestemning?

Det viser seg at jeg sliter med å finne den i år. Og da ber jeg dere om å la det strømme over med gode tanker her!

Tidligere innlegg i Julestemningskalenderen finnes på høytidsforumet (og noen på generell sånn alt ettersom. De flyttes til høytid etterhvert :-))

Bakejulekaker, kjøpe gaver, pynte til jul, høre på gammel julemusikk fra min barndom og pakke gaver på gulvet med høy musikk og spise pepperkaker gir meg julestemning. Dette er hvertfall det som har gitt meg julestemning i år[emoji1392][emoji300]️[emoji319]

Hos meg er julestemning en sånn innvendig kraft, som bare kan hentes frem når jeg vil - eller som dukker opp helt uventet. Jeg kan bli overveldet av julestemning når jeg går til jobb på morgenen for eksempel. Jeg går klokka 05.15, da er gatelysene avslått, og om det er kaldt nok, er himmelen full av stjerner. Legg til knirkende skritt i snø, frost i kinnet, og lys i alle vinduer jeg passerer, så kan jeg få klump i halsen og tårer i øynene av ren julestemning.

Snø, god mat i kjøleskapet, julebakst, julepyntet stue og kvelder foran peisen [emoji4]

Snø, lys i trær ute og i alle vinduer[emoji4] julepynten som kommer opp litt etter litt. Julemusikk og å pakke inn julegaver. Gløgg og pepperkaker.

Hos meg er julestemning en sånn innvendig kraft, som bare kan hentes frem når jeg vil - eller som dukker opp helt uventet. Jeg kan bli overveldet av julestemning når jeg går til jobb på morgenen for eksempel. Jeg går klokka 05.15, da er gatelysene avslått, og om det er kaldt nok, er himmelen full av stjerner. Legg til knirkende skritt i snø, frost i kinnet, og lys i alle vinduer jeg passerer, så kan jeg få klump i halsen og tårer i øynene av ren julestemning.
Det er en innvendig kraft/følelse ja. Som dukker opp av seg selv. I fjor og året før i november. I pr venter jeg enda på den.

Jeg har vært på adventskonsert, jeg hører julemusikk og har drukket julebrus, jeg har pyntet kontoret til jul (klistremerker på vinduet) og litt hjemme. Jeg ser kalendertv med ungene (med et halvt øye rett nok, jeg har nok med lillemor egentlig) og den ene typen julekaker vi har bakt er snart oppspist. Jeg går med juleøredobber hver dag og julenål på jakka fra 1.12

Jeg har bare ikke funnet den indre følelsen enda.

Se snøen dale ned, drikke kakao inne med ungene, høre på julemusikk, spise julemat, gå en tur i skogen og finne gran som vi pynter med inne, lage snømann og ake med ungene og se på julefilmer :happy:

Snø
Julemusikk
Baking og laging av karameller/brente mandler
Julegavehandling
Julepynt

Julestemning har jeg vel ikke hatt på 12-13 år.. Men håper at neste år blir annerledes med en liten baby rundt 4mnd alderen:) Håper det kan hjelpe litt iallefall:)

Snø, julesanger, julefilmer, julepynt, lukten av klementin, julebrus, julereklamer på TV, baking av julekaker, advents-barneTV, barn som gleder seg til jul, julepyntede gater, søndagsåpne sentere og julegaveshopping, lyslenker på trær og dekorerte hus utvendig, julegensere, julevarer i butikkene, julebord, appelsin med nelliker, peis osv osv. Julen er så uendelig fin[emoji173]️[emoji319][emoji92]

Back
Topp