[Julestemningskalenderen] - 11. desember - Julesang

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
I denne 11. luken av julestemningskalenderen er det tid for å trekke frem fine julesanger.

Hvilken sang gir deg den gode julestemningen?

Og sånn for å få litt variasjon, skal vi si at det ikke er lov å svare "en stjerne skinner i natt"? En ANNEN sang som gir den gode stemningen?

(For ja, den er av mine favoritter også. I den Oslo Gospelkor-utgaven fra nittitallet. Men det er da andre sanger som også kan få det til å krible litt....)
 
Kurt Nilsen - en himmel på jord (er det ikke det den heter?)
Chris rea - driving home for christmas
Mulig jeg kommer på flere :)
 
Driving home for christmas var virkelig en som satte stemningen de mange årene vi kjørte "hjem på juleferie", vi hadde en sånn absolute christmas-cd i bilen og den kom sånn noen sanger uti der nå når vi hadde kommet oss forbi bensinstasjonen og sjekket lufttrykk og fylt drivstoff og evt vinduspylervæske og lagt ivei og skikkelig kommet igang og så kom den sangen.... Ja, da var stemningen på plass!

Trolig kan det å¨lete frem en cd spiller og de gamle platene (eller lete dem opp på en strømme-tjeneste) gjøre susen for meg.

Absolute Christmas og Julens vakreste (en gammel Hanne Krogh-plate) vekker mange minner...
 
Denne versjonen av "mitt hjerte alltid vanker"
https://www.youtube.com/watch?v=jp0RD2zFToM

Ellers så må det være "deilig er jorden" - det får meg til å tenke på den personen jeg savner mest av alt i julen - pappa.
Husker alle de rare tingene han fant på, hvor salig han var i blikket når vi sang den sangen rundt juletreet
 
O helga natt - da er det jul. Og en av de sangene som ikke kan høres på for tidlig.
Eller Julekveldsvisa :D
 
Jeg liker godt Maria Mena sin home for christmas. Den har vært fast innslag i bilen på vei hjem til foreldrene mine for å feire jul, hvert år :)
 
Jeg er veldig glad i Home for Christmas med Maria Mena og Driving home for Christmas med Chris Rea, men vet ikke om det er de som gir mest julestemning... Det er så mange fine julesanger som jeg bare høre hvert år :)
 
Jeg er veldig glad i Home for Christmas med Maria Mena og Driving home for Christmas med Chris Rea, men vet ikke om det er de som gir mest julestemning... Det er så mange fine julesanger som jeg bare høre hvert år :)
Jeg vet også at det er mange sanger som gir meg julestemning, men kommer jo ikke på dem når jeg prøver å komme på:hilarious:
 
Jeg er veldig glad i Home for Christmas med Maria Mena og Driving home for Christmas med Chris Rea, men vet ikke om det er de som gir mest julestemning... Det er så mange fine julesanger som jeg bare høre hvert år :)

Kom nå gjerne med MANGE :)

Julestemningen min har i år som i fjor tatt juleferie. Jeg tror det var på denne tiden av året den forsvant i fjor også, ser jeg hadde nettopp julestemning på kalenderen 12.12 i fjor og det aner meg at det skyldtes at den var bote vekke. Og det er min nå. Da skyller det innover meg med "er det noe vits med julestemningskalenderen? noen som bryr seg?" etterfulgt av at mannen skal være glad alle hans 24 poser er hengt opp, for i fjor ble det opphold i kalenderen en god ukes tid på midten der, og "er det noe vits i å pynte" lusker like rundt hjørnet... (og for den som savner julemissions under husarbeid... ja, jeg vet... men ER det noen som savner den da?)

Jepp, jeg trenger instant boost av julesteming, so hit me with it!
 
Har falt for Di første jul med Tone Damli. Og Home for christmas med Maria Mena :)
 
Jeg liker godt Maria Mena sin home for christmas. Den har vært fast innslag i bilen på vei hjem til foreldrene mine for å feire jul, hvert år :)
Det er en nydelig sang, hun har en veldig fin stemme osv.. men må den spilles på radioen 100 ganger om dagen? Det ødelegger sangen at den blir spilt så mye.
 
Det er en nydelig sang, hun har en veldig fin stemme osv.. men må den spilles på radioen 100 ganger om dagen? Det ødelegger sangen at den blir spilt så mye.

Syns aldri jeg hører den på radio lenger... hvilken kanal hører du på? :p
 
Oi, vanskelig å velge! For meg tror jeg faktisk det må være Glade jul med Hanne Krogh, for den tar meg rett tilbake til barndommen og jul hos farmor og farfar.

Ellers:
Pentatonix - Mary, did you know
Julekveldsvisa
Deilig er jorden, gjerne med Helene Bøksle
O, helga natt
Tenn lys
 
Back
Topp