[Julestemingskalenderen] - 6. Desember - Juleverksted

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Velkommen til den 6. luken i julestemingskalenderen. Det er koselig å lese det dere deler og håper dette bidrar til julestemning hos flere.

I dagens luke tenkte jeg vi kunne tipse hverandre om hyggelige juleverkstedsaktiviteter


Trådene i denne kalenderen legges ut på generell og flyttes periodisk til Høytider av våre flinke moderatorer, de finnes her eller der. Når jeg får tid skal jeg få laget en samlet oversikt, kanskje i helgen?

(Jeg hadde mentalt kommer litt for langt og skrevet 7. men dette er 6.)
 
Last edited:
Mitt forslag her er tennbriketter av avispapirruller dyppet i stearin. Får jeg tid, og det bør jeg egentlig nå i helgen siden disse forventes som julegaver av svigermor som kommer på julegavebyttebesøk neste helg, skal jeg prøve å få lagt ut et step-by-step-innlegg på julebloggen.

Men kortversjonen er strimer, sånn +/- 10 cm brede (vel, kanskje ikke pluss da, si 7-10?) rulles. Knytt hyssing ruindt og la ene enden være litt lang. smelt stearin i vannbad og dypp rullene godt i stearinen, la det trekke godt inn. La tørke. Dypp evt en kjapp gang til og la tørke igjen, klipp tråden passe fint og vips. fine, og fungerende, tennbriketter.
 
Fuglemat av fett og frø, lagd i pepperkakeformer <3
 
Veldig gjerne flere :)
 
Endelig fikk vi da gjennomført vårt første juleverksted

Vi lagde Tennbrikketter
 
Back
Topp