[Julestemingskalenderen] 5. desember. Juleminne

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
God morgen og velkommen til en ny dag i julestemingskalenderen. Jeg håper mange vil delta i dag, og at dere gjerne deltar i de tidligere lukene her og på høytidsforumet, de flyttes vel dit en etter en regner jeg med.

Men dagens luke er: Fortell om et juleminne

(STEMMER DET at forumet ikke har en nissesmily??)

[emoji318] fant den på appen[emoji6]

Det beste juleminne må være å komme opp i den mørke stua og se juletreet ferdig pyntet og lysene på! Magisk[emoji319]

:greet008Når jeg og min søster gikk å trippet og ventet på julenissen . Like gøy år etter år ❤️❤️ Inntil vi den dagen vi så at nissen hadde nå veldig lik ring som pappa , men da var vi ganske store :p:santa:santa:santaNå er det den intense gleden fra ungene . Spesielt nå 4åringen . Han gleder seg enormt til julaften og koser seg med å telle ned med kalenderen ❤️

Pepperkakepynting med søsteren min; startet alltid rolig for seg med baking og kjevling, så litt kniving om de største mann-og dameformene, steking hvor vi nærmest campet forran ovnen. Ta frem det som skulle benyttes for pyntingen - håper ungene vil synes det er like koselig

[emoji318][emoji318]

Julaften;v0kner til ribbelukt og krydder. Sniker med meg dyna. Titter inn i brodern rom for å sjekke at lyset 3nnå er av. Løper inn t stua slenger dyna på sms en eneste stresslessen. Løpe og finne julesokken og skru på barne TV. Reisen til julestjernen tre nøtter Disney tv osv[emoji7]

Mens man venter.....en tur på kirkegården med min bror for å tenne lys hos våre besteforeldre[emoji173]️

Pynting av juletre i pysjen, rett før leggetid på bittelille julaften (22.des) som vi kalte det. Den lukta av granbar i stua altså, den er uslåelig.

Mine beste juleminner er fra før morfaren min døde. Vi spiste middag hos mormor og morfar hver julaften. Og gikk med akebrett og sparkstøtting hjem etter maten for å åpne gavene. Så kom selveste julenissen og nissekjerringa hans med gaver hjemme hos oss, og alltid rett etter de hadde dratt, kom mormor og morfar for å åpne gaver, etter de hadde rydda opp etter middagen.. [emoji4][emoji318]

Beste juleminne jeg kan huske var å gi grøt til fjøsnissen. Jeg syntes det var skummelt og fint samtidig å gå på låven i mørket, og hadde alltid min min onkel(som ikke er her mer[emoji173]️) jeg håper å skape sånne minner til den lille når den kommef også. Blir tårefylt av bare å tenke på de vakre minnene med å gi grøten. Det er så lite, men var så stort for meg. [emoji319][emoji1392]

For meg er det nesten litt sårt. At der minnet jeg elsker. Det får ikke jeg og ungene oppleve.

Mitt minne er fra den tiden da man lot julestjerne og juletrelys være på om natten. Før man ble oppdradd av brannvesenet til å slukke dem.

Nemlig å stå opp tidlig julaften, jeg var ofte først men min bror også. Komme opp og se inn på stua. Og lysene som var tent. Nydelig.

Vi har noe greier så vi kan sette i stikkontakter så vi kan slå på lys med fjernkontroll og jeg har litt lyst å sette det på lysene på stua og ha kontrollen nede så det kan på før vi kommer opp.

Men ungene mine har ikke skjønt den magien og kommer ikke engang på å tenne staken og stjerna når de står opp, så når jeg kommer er alt mørkt.

Jeg og min søster pleide å legge gavene under treet på lillejulaften. Vi samlet alt av gaver på stua først. Jeg leste opp hvem det var til, og min søster la gavene strategisk til under treet.

Å komme opp på julaften til en mørk stue. Så måtte vi finne den pæra på juletreet som hadde blitt skrudd ut, og så ble det lys! Jeg husker så godt det lyset i mørket. Og gavene under treet. Forventningene til det som lå inni.

Jeg husker at jeg sorterte gavene mine etter hvem de var fra, slik at jeg fikk de mest interessante gavene sist. Jeg gjør fremdeles det :P

Ja. Jeg vil også spare de mest spesielle gavene til slutt og sortert derfor når de legges under treet for det er blitt innført mannens tradisjon om å åpne når de deles ut (jeg er vant til å dele ut først og så åpne en og en og derved sortere hvilke jeg vil spare på, men særlig de årene vi feirer sammen med svigermor som på langt nær får så mange er der greiere å åpne når man deler så er det ikke like innlysende at hun er tom. Så da legges noen pakker bevisst innerst under treet.

Noe som for to år siden medførte at de gavene fra de som står meg nærmest, de ble åpnet mange timer senere. Og den deilige kåpa jeg fikk av min mann var for liten da den ble lagt under treet (jeg var høygravid) og passe da jeg åpnet den utpå natta når babyen var født.

Ja. Julen 2015 skriver seg jo utvilsomt inn som et helt spesielt minne det også. Vi feiret julaften som en familie på fire. Og julenatten ble vi fem.

[emoji318] fant den på appen[emoji6]

Det beste juleminne må være å komme opp i den mørke stua og se juletreet ferdig pyntet og lysene på! Magisk[emoji319]
Ja! Og med pakker under. [emoji7] Er det jeg gleder meg mest til fremdeles, men nå for ungenes del (og ganske mye min).

Og julestrømper foran tre nøtter til Askepott, etter en deilig julefrokost.

Og da jeg og pappa, kanskje noen ganger brødrene mine, dro ut på formiddagen og leverte pakker. Verdens beste karamell som jeg alltid fikk hos min grandtante. Komme til min oldemor som alltid hadde smugkikka på sine gaver[emoji23] Gamla klarte aldri å vente.

Ja. Jeg vil også spare de mest spesielle gavene til slutt og sortert derfor når de legges under treet for det er blitt innført mannens tradisjon om å åpne når de deles ut (jeg er vant til å dele ut først og så åpne en og en og derved sortere hvilke jeg vil spare på, men særlig de årene vi feirer sammen med svigermor som på langt nær får så mange er der greiere å åpne når man deler så er det ikke like innlysende at hun er tom. Så da legges noen pakker bevisst innerst under treet.

Noe som for to år siden medførte at de gavene fra de som står meg nærmest, de ble åpnet mange timer senere. Og den deilige kåpa jeg fikk av min mann var for liten da den ble lagt under treet (jeg var høygravid) og passe da jeg åpnet den utpå natta når babyen var født.

Ja. Julen 2015 skriver seg jo utvilsomt inn som et helt spesielt minne det også. Vi feiret julaften som en familie på fire. Og julenatten ble vi fem.

Haha, kjekt med jakke som plutselig passer ^^

Vi og leverer ut og åpner etterpå. En og en. Det tar en evighet. Mannen blir sprø av det, for vi skriver opp hvem vi får hva av og ^^

Back
Topp