[Julestemingskalenderen 2023] - 4. Desember - Rampenisse?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, my morgen og ny luke i julestemningskalenderen.
Denne føles egentlig ikke så ny, luken fra i fjor kom hoppende opp til diskusjon forrige uke.

Men bor det en liten rampenisse, elf on the shelf eller lignende hjemme hos dere i disse dager?
Jeg har pelid å si nei. Konsekvent og bestemt nei. Jeg lager pakkekalender til ungene, og da sier jeg meg ferdig med kreative sprell kvelden 30.11 og skal ikke til å begynne med daglige opplegg i desember.

Men i fjor, noen dager uti desember så fikk jeg beskjed fra min mann om at han hadde kommet i slosskamp med en liten kar ute på europris som insisterte på å flytte inn, kunne jeg godta det? Betingelsen min var at den er hans ansvar.

Det gjør ikke så mye rart denne rampenissen vår. Noen dager henger den på en kalender pakke, noen dager TAR den en kalenderpakke og gjemmer seg med den, en dag finner man ham med hodet nedi en godtepose og i dag hadde han tatt alle saksene (som ungene bruker til å klippe ned pakkene fra kalenderen, så de måtte finne dem først)

Så lenge jeg ikke har ansvar for ham, så får han nå bare styre på.

Men hvordan er det hjemme hos dere, har dere klart å stå mot, eller lurte han seg inn?

Intet nytt fra hjemmefronten har en passende illustrasjon : )
 
Ikke foreløpig heldigvis! Og har gitt klar melding til mannen om at om han insisterer er det hans ansvar
 
Neeeey, ungene har pakkekalender og Hver sin Haribo-kalender-det holder :greet008 :happy119
 
Jeg orker ikke rampenisse :hilarious: Guttene fikk hver sin Dumle-kalender, minstemor er så liten enda at hun fikk ingenting i år.
 
Her er det verken barn eller rampenisse, men jeg kjenner at så fort jeg får en 2/3åring i hus, så flytter nok nissen inn til jul.
Vet ikke hvor mye ramp han finner på de første årene, blir nok mer den originale elf on a shelf nissen som bare flytter seg rundt frem til ungen blir eldre.
Tenker fra 7/8års alderen så blir det kanskje mer ramp..

Med mindre mannen tar over, da blir det vel ramp hele året :laughing025
 
Her er eldste 4 og et halvtår, og ingen rampenisse har flyttet inn I år.

Samboeren prøvde et par dager før desember, men de ble ikke noe av siden jeg sa at han måtte ta alt ansvar for det.
 
Jeg har egentlig skikkelig lyst til å ordne, men orker ikke så lenge jeg har baby i hus. :p får bli når jeg er ferdig med babyer. Etter nestemann, tenker jeg. :p
 
Back
Topp