[Julestemingskalenderen] 10. desember. Julegaver

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
I dag er et 10. desember. Andre søndag i advent og to uker igjen til jul. 14 dager igjen! Som for mange av oss skal fylles med ulike førjulsaktiviteter og juleavslutninger og tilstelninger både her og der.

Men i dag tenkte jeg tenke litt på julegavene. Har dere mange igjen? Ligger alle fint innpakket på gjesterommet sortert etter familie eller anledling de skal deles ut, eller er det meste ikke handlet enda? Eller et sted midt imellom?

Vi er sånn litt midt imellom. Ingenting er innpakket enda, men det meste er i hus men ikke helt alt.
Jeg har bare deler av mannen sin. Den er forsåvidt ikke kommet, men den er bekreftet sendt så den kommer i løpet av uka, men jeg skulle hatt noe mer. Jeg skulle vel egentlig hatt litt mer til yngstemor også, som i tillegg til jul har toårsdag dagen etterpå også. Ja, også har jeg ikke kjøpt til svigermor enda men vet sånn løselig hva jeg har tenkt. Vi har vel sikkert ikke disse venne-gavene heller med mindre jeg finner noe i gaveeska som passer. Litt konfekt til naboen sikkert. Også skal jeg lage noe julegodt som gis bort til bl.a noen tanter og onkler av meg men det synes jeg er tidlig å lage enda, det tenker jeg fikse sånn trolig en kveld siste uken. Når svigermor sikkert er kommet og så gjør vi det sammen ;)

Hvordan er det med dere?

Lurer bittelitt på om jeg og ungene skal pakke sende-gaver i dag men vi er ikke egentlig helt helt klre med innholdet i esken som skal sendes, så jeg får kanskje vente litt. Spørs litt på mannen også, det er hans familie så hovedansvaret er hans :)

Tidligere innlegg i kalenderen ligger på høytider. Dit flytter de flinke moderatorene dem så dere lettere finner alle om dere vil :)
 
Mangler en pk. fenalår som skal oppi en kurv med ullsokker og akevit. Ellers er alt annet i boks. Vel, mangler innpakning da. En del ligger bare på gjemmestedet og bør i grunn få oversikt over om jeg har nok papir til alle disse . Tror nemlig det er knapt . Og vil ikke pakke alt inn i Ole brumm og lynet mcqeen julepapir ;)
 
Papir har jeg nok av. Og mere til. Jeg har en hang til å kjøpe et par ruller på staples hvert år...som hver og en av dem er nok....

Jeg kjøper ikke de som er sånn ment for butikker altså. Men én rull som er mer enn e 10 meter en får på matbutikken. Skikkelige ruller. Men jeg kjøpte to i fjor og burde ikke kjøpt to i år også... Vi har. Papir. Jeg trenger muligens noen lapper. Men ikke papir. Egentlig.
 
Last edited:
Alt under kontroll, kun mannen jeg har igjen, og noe innpakning. Til uka når ungene er på skolen skal det pakkes inn, og eldste datteren og jeg skal ta en shoppingtur i løpet av uken for hun har noen igjen å kjøpe. har ett par stk som skal leveres og det blir gjort siste uka før jul tenker jeg. God avslappet steming her hjemme, bare litt baking som gjenstår og det koser vi oss med en eller annen ettermiddag vi føler for det.
 
Det meste er i hus (eller på vei i hus), mangler strømpegaver til tre av barna. Absolutt ingenting er pakket inn enda, det stresser meg litt, for jeg pleier å være ferdig med sånt så nært jul. Men, sånn alt i alt, så føler jeg at vi har kontroll.
 
Om jeg ikke finner igjen den til nevøen så mangler den.
Mannen har igjen til meg, kengu barnet og pappaen.
Ja å så må vi kjøpe noe fra svigerfar til oss og fra mamma til oss.

De som er i hus er stort sett pakket inn
 
Jeg har ennå ikke kjøpt en eneste gave, men har innpakningspapiret og liste på de som skal ha gave og ha de skal ha. Så tar en dag på dagtid og tar alt samtidig. Så kjøper alt neste uke og leverer uken etter. Jeg har bakt ferdig til alle som skal få hjemmebakst til gave[emoji93][emoji319][emoji1392] men mangler juletreet også, og det får vi neste uke[emoji12][emoji1305]
 
Jeg har det meste i hus. Skal lage en del julegodt som skal gies bort, men det lager jeg ikke før rett før jul. Det meste jeg har er pakket inn. Må virkelig huske resten!
Men jeg er nå på det stadiet at jeg ikke er fornøyd med hva jeg har, og kommer til å kjøpe eller lage mer :p
 
Har slik ca halvparten i hus. Ingen innpakket, og et par som skal lages, men som mangler en god del. Har slik ca peiling på hva vi skal kjøpr til resten, så det bør gå fort bare vi kommer oss i veien[emoji28]
 
Åhh. Ja, jeg har igjen til ungene fra min farmor også. Og fra nissen
 
Mangler fra meg til mannen, fra ungene til mannen og til min lillesøster.
Vet hva jag skal ha.
Omtrent halvparten er pakket inn.
Skal gjøre klar det som skal sendes i kveld tenker jeg
 
Godt å se denne. Ds glemte jeg det ikke i går. :)
 
Godt å se denne. Ds glemte jeg det ikke i går. :)
 
Jeg skrev virkelig bare en gang!
 
Back
Topp