Julesnacks

*Thias*

Elsker forumet
noen som kan noen gode oppskrifter på julesnacks? ønsker alt fra kaker til snop [:D] tenkte jeg skulle begynne litt i det små nå [;)]

på forhånd takk [:D]

Hjemmelaget marsipan er nam!Lage figurer og leke seg med konditorfarge,mmm![;)][:D]

1 eggehvite
1/2 kg skoldede mandler
3-4 dl melis

Ha eggehvite i en hurtigmikser, kjør den raskt og tilsett skoldede mandler. Fyll på melis til massen begynner å olje seg. Godt til marsipan: sjokolade (selvfølgelig), nøtter, syltede kirsebær og kokt appelsinskall. Til voksne: prøv å smaksette marsipan med likører, f.eks. appelsinlikør.

Kos deg![;)][:)]

ORIGINAL: Daizee

Hjemmelaget marsipan er nam!Lage figurer og leke seg med konditorfarge,mmm![;)][:D]

1 eggehvite
1/2 kg skoldede mandler
3-4 dl melis

Ha eggehvite i en hurtigmikser, kjør den raskt og tilsett skoldede mandler. Fyll på melis til massen begynner å olje seg. Godt til marsipan: sjokolade (selvfølgelig), nøtter, syltede kirsebær og kokt appelsinskall. Til voksne: prøv å smaksette marsipan med likører, f.eks. appelsinlikør.

Kos deg![;)][:)]

mmm [:)] den må nesten prøves [:D]

Her er en god en:

• Pepper
  • Kaker
Pepperkaker!!!

dytt!!
noen flere herlige oppskrifter?? [:D]

Noen som har oppskriften på vepsebol?

Å jeg som håpa på å få oppskriften på vepsebol før di flytta tråden [8D] Fasik å kjappe di er [;)]

Men du skjønner det.... man kan få svar selv om trådene er flyttet til rett forum også...

Vepsebol, hentet fra www.matoppskrift.no

INGREDIENSER:6 eggehviter
500 g sukker

4 ts vaniljesukker
250 g hakket mandler
200 g hakket kokesjokolade
200 g kokos (Kan droppes men øk da mandelmengden)

FREMGANGSMÅTE:Visp eggehvitene stive.
Ha i sukker og bland forsiktig.
Mandler, kokesjokolade, vaniljesukker og kokos blandes forsiktig inn i eggehviteblandingen.
Legg t-skje store topper på stekeplate. Bruk bakepapir.

Stekes v/ 175-180 grader midt i ovnen i ca 10-15 min.

ORIGINAL: *Stella*

Men du skjønner det.... man kan få svar selv om trådene er flyttet til rett forum også...

Vepsebol, hentet fra www.matoppskrift.no

INGREDIENSER:6 eggehviter
500 g sukker

4 ts vaniljesukker
250 g hakket mandler
200 g hakket kokesjokolade
200 g kokos (Kan droppes men øk da mandelmengden)

FREMGANGSMÅTE:Visp eggehvitene stive.
Ha i sukker og bland forsiktig.
Mandler, kokesjokolade, vaniljesukker og kokos blandes forsiktig inn i eggehviteblandingen.
Legg t-skje store topper på stekeplate. Bruk bakepapir.

Stekes v/ 175-180 grader midt i ovnen i ca 10-15 min.
Tusen takk [:)]

Back
Topp