De siste tre helgene har det vært fullt bursdagskjør. Tre forskjellige store selskaper, og da snakker vi minimum 20 personer med stort og smått i hvert selskap. Det sier seg jo selv at det blir mye støy. Og vår lille gutt på snart tre måneder har fått forstyrret søvnen ettersom selskapene har begynt midt i sovetiden hans. Han våkner når vi kler på og av, og tar han inn og ut av bilen. Det er vanskelig for han å sove/sovne med mange mennesker rundt seg og han har dermed blitt overtrøtt.
I tillegg har jeg opplevd det vanskelig å amme, selv når vi setter oss i et annet rom i roligere omgivelser. Han klarer ikke konsentrere seg, enten om det er lydene, omgivelsene eller overtrøttheten som gjør det.
I hvert selskap har han hylt i lang tid før han til slutt har sovnet av utmattelse.
Jeg prøver å late som ingenting, men kjenner at det stresser meg mye, og jeg begynner å grue meg til alle julens selskapeligheter. Jeg elsker egentlig jul og å være sammen med familien, men strever med å finne en god løsning for at lillemann også skal ha det godt i slike sammenhenger.
Noen med gode erfaringer som kan komme med tips til hva jeg kan gjøre?
I tillegg har jeg opplevd det vanskelig å amme, selv når vi setter oss i et annet rom i roligere omgivelser. Han klarer ikke konsentrere seg, enten om det er lydene, omgivelsene eller overtrøttheten som gjør det.
I hvert selskap har han hylt i lang tid før han til slutt har sovnet av utmattelse.
Jeg prøver å late som ingenting, men kjenner at det stresser meg mye, og jeg begynner å grue meg til alle julens selskapeligheter. Jeg elsker egentlig jul og å være sammen med familien, men strever med å finne en god løsning for at lillemann også skal ha det godt i slike sammenhenger.
Noen med gode erfaringer som kan komme med tips til hva jeg kan gjøre?