Julerengjøring før baby kommer?

Her tror jeg det blir vanlig renhold, sånn innimellom når det passer seg. Har en drøm om å male vinduskarmene etter fødsel en gang, de ble grunnet i fjor sommer, og så har det stått stilt :P

Vi feirer heller ikke jul hjemme hos oss i år.

Og, etter å ha vokst opp i et hjem hvor jeg måtte ha på alarm hver julaftens morgen for å vaske gulver, pusse sølv og masse annet, så har jeg fått et VELDIG avslappet forhold til superrengjøring før jul (valgte å jobbe som frivillig flere år på rad for å unngå julefeiring hjemme..)
 
Vi flytter 3 uker før termin, så hjelp til å pakke ut og få ting på plass får nesten holde. Litt småvask blir det. Flyttevasken tar flyttebyrået seg av [emoji6]
 
Nei, satser på å gjøre det i desember. Grunnet bekkenløsning, har jeg store forhåpninger til at energinivået og kroppen er bedre da :) men er nok å tørke støv og vaske, samt julepynt.. noe annet er unødvendig for oss :p feirer ikke jul hjemme heller, men hos foreldrene mine.
 
Nei, har absolutt ingen planer om det! Orker ikke [emoji14] Tenker at vi får ta så mye julevask vi greier når den tid kommer. Vi reiser uansett bort i jula så er ikke såå nøye :)
 
Jeg feirer heller aldri hjemme, er borte hele jula men får fortsatt fnatt :p
Må søke hjelp :P
 
Tenker og ta julevasken etter baby har kommet! Mye lettere uten en diger mage i veien [emoji1376][emoji4]
 
Har aldri tatt det med julevask så høytidelig. Er likevel igang med rydding og vask av hele huset. Nå har jeg gåt sykemeldt siden mai da, så må ha noe å gjør de dagene jeg orker. Er rydding som tar mest tid..
 
Jeg sliter dessverre med støv på hjernen, så blir stressa om jeg ikke får ha alt rent [emoji14]
Klarer bare ikke å slappe av, blir som et gnagsår. Irriterende :P
Har ikke støv på hjernen til vanlig, men nå er det helt krise [emoji23] mannen er like oppgitt hver gang jeg går i gang, for det betyr at han også må gjøre noe [emoji6]
 
Har bursdag i slutten av september, og har ønsket meg rundvask i bursdagsgave. Så da håper jeg familien spleiser på en grundig vaskehjelp til meg :)
 
Har bursdag i slutten av september, og har ønsket meg rundvask i bursdagsgave. Så da håper jeg familien spleiser på en grundig vaskehjelp til meg :)

Smart! Perfekt gave!
Jeg har prøvd å ønske meg noe lignende, men mannen bare ler av meg. Han nekter å ta jobben alene ;)
 
Smart! Perfekt gave!
Jeg har prøvd å ønske meg noe lignende, men mannen bare ler av meg. Han nekter å ta jobben alene ;)
Mamma ønsket seg det i bursdagsgave et år. Mest for vask av vinduer. Tilfeldigvis da hun ble 50. Så da kjøpte jeg og søsteren gavekort på vask med 2 personer fra et rengjøringsbyrå. Tror det ble 2000kr, at vi tok 2timer. Og de rakk å vaske mye mer enn bare vinduene. :) Dyrt ift om vi hadde gjort det selv, men da slapp vi samtidig å kjøpe en annen gave (som vi hadde gjort hvis vi hadde vasket, og vi ante ikke hva)
 
Relativt rolig med det her, må dog vaske badet snart....blir sånn flekkvis her, tok soverommet vårt i/før helga - vask=fuktig støvmopp samt evt støvsuging av hjørner i taket/bak gardinene og lett støvtørk av møblet etter behov.
Blir nok litt mer fram mot termin, men mest å holde ok orden/vanlig ryddig/rent.
 
Mamma ønsket seg det i bursdagsgave et år. Mest for vask av vinduer. Tilfeldigvis da hun ble 50. Så da kjøpte jeg og søsteren gavekort på vask med 2 personer fra et rengjøringsbyrå. Tror det ble 2000kr, at vi tok 2timer. Og de rakk å vaske mye mer enn bare vinduene. :) Dyrt ift om vi hadde gjort det selv, men da slapp vi samtidig å kjøpe en annen gave (som vi hadde gjort hvis vi hadde vasket, og vi ante ikke hva)
Er noe sånn jeg håper på. Har stor familie, så det blir ikke så mange kronene på hver.
 
Jeg pleier ikke å vaske ned leiligheten til jul. Vasker og tørker støv samtidig som vi finner frem julepynten, og synes egentlig det har vært godt nok. Er nok litt i redebyggingsmodus nå, for her får mannen svingt seg med ommøblering og vask, mens jeg rydder og tørker støv. Må ta litt om gangen pga bekkenløsning, men tipper leiligheten ser helt ok ut til jul. Håper bare vi får vasket vinduene før minusgradene kommer!
 
Jeg skal unne meg skikkelig babyvask og julevask med vaskehjelp i år. DET har jeg fortjent!!!
 
Har ingen planer om noen storrengjøring, vasker en gang i uka, så ser alltid rent ut (har jo ingen barn foreløpig [emoji38]) Hvis vinduene og skap må vaskes overlater jeg det til svigermor! [emoji85]
 
Back
Topp