Julepresanger..

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Det er enkelte folk som begynner med disse innkjøpene ganske så tidlig. Her begynner jeg alltid 3 dager før jul, og springer inn og ut av butikkene ganske så kjapt! Har som regel en plan over hva jeg skal kjøpe til hvem..!

Er det noen her som har begynt gavehandelen allerede, eller venter dere til desember før dere tar fatt i julehandelen? 

Jeg er egentlig alltid sein med julegavene! Men i år har jeg handlet tre gaver alt :p orker ikke å stresse før jul i år. Det er så vanskelig å finne på hva man skal handle til folk :-/ noen tips til hva man kan gi til voksne som har det meste?

Har handla 3 så langt... Og kommer til å ha øynene åpne for flere fremover, aner ikke hva jeg skal kjøpe til hvem :(

Nja... Har handla en pakke enn så lenge. Er så mangen bursdager nå fremover at eg må vel få de ferdig først :) men tenker at det begynner for fult uti November. Må vel klare å bli ferdig til desember tenker eg. :)

Kjenner til det dere skriver om å løpe rundt i siste liten ;)
Meh har selv ideen om å ikke gjøre det i år med fireåring og liten en i magen.. planen er å komme i gang i november :) Litt short med penger nå (nylig sykemeldt og venter på NAV penger mens mannen er mellom to jobber..)

I gave til voksne som har alt har jeg tidligere gitt :

* Bladabonnement* og noe snop eller noe ved siden av. Ikke slått feil :)

Spesielle olivenoljer, flotte kubbelys, spesiell te eller kaffesort, noe litt 'uten om det vanlige' godis - slår aldri feil det heller.

"Velvære gaver" er jo alltid populært. Det over kan jo regnes som velværegave. Elles har vi gavekort på SPA behandling eller for min mormor har det vært braksuksess med  :

Billett til teater, kino, opera eller noe slikt. Der jeg selvsagt går dit sammen med henne og sås gjør vi det til en helaften med resturant mm først :)
Gir alltid en liten oppmerksomhet selve julaften også da. som en ordtak bok, litt ekstra julegodis eller noe i den duren, ved siden av et forsegjort gavekort :)

Noen tips i alle fall :)

De vanskeligste gavene føler jeg er til gutter rundt 20 -25. Har noen brødre.. Noen med smarte tips der? :)

Hihi, vi har kjøpt ni presanger så langt.. vi må spre det litt utover, for vi har en hel hauuuug å kjøpe til! Er så heldig å har stor familie, så for å ikke blakke oss helt i desember, begynner vi tidlig =) veldig greit!=) dessuten er jeg det største julemennesket du kan forestille deg, så det gjør meg INGENTING å begynne tidlig! =D

Jeg har kjøpt noen julegaver. Vi har en tradisjon å lage kalender til den nærmeste familien. STOR suksess hver eneste år.. Så det kommer vi til å gjøre i år også.
 De julegavene jeg har kjøpt har jeg faktisk kjøpt  fra en nettbutikk i danmark som heter http://www.julerosen.dk Der har de fantastiske julekuler som man kan bestille med navn og stjerner.. Veldig koselig og personlig gave synes jeg, Falt pladask da jeg så de =) PLUSS at resultatet ble kanon bra. Så det er absolut å anbefale =)

Jeg har begynt å planlegge litt gaver i år, og planen blir litt annerledes i år enn andre år. Vi har tenkt til å gjøre mer ting som ikke er "pakker" men heller "Opplevelser" også skal vi prøve å pakke det inn alikevel da.

Som restaurantbesøk sammen med min bror.
Og barnevakt for niese/nevø (det blir jo da til svoger og svigerinne)
i tillegg til at barna skal få kino og macdonals kveld med oss :)

Dette er ting vi skal spesifisere hvilken måned skal skje i. Sånn "Velg en helg i januar"
eller "velg en kveld i februar". Sånn at vi kan spre utgiftene litt utover sånn også :)

Jeg begynte i dag faktisk. :D 

Var mye bra tilbud på x-tra leker, så md 10+ nvøer/nieser å handle til, så er det veldig ålreit å komme over noen kupp. :D

Mrs.Mona skrev:
Jeg har kjøpt noen julegaver. Vi har en tradisjon å lage kalender til den nærmeste familien. STOR suksess hver eneste år.. Så det kommer vi til å gjøre i år også.
 De julegavene jeg har kjøpt har jeg faktisk kjøpt  fra en nettbutikk i danmark som heter http://www.julerosen.dk Der har de fantastiske julekuler som man kan bestille med navn og stjerner.. Veldig koselig og personlig gave synes jeg, Falt pladask da jeg så de =) PLUSS at resultatet ble kanon bra. Så det er absolut å anbefale =)

Er det sånn at jeg må passe på å ikke bestille for over 200kr pga toll?

j02j06g09?13 skrev:

Mrs.Mona skrev:

Det tror jeg ikke.. Men står veldig greit på siden deres..

Mrs.Mona skrev:

j02j06g09?13 skrev:

Mrs.Mona skrev:

Det tror jeg ikke.. Men står veldig greit på siden deres..

Altså jeg tror denne regelen gjelder. Det gjelder for ALLE varer som bestilles på utsiden av norge. Og fortsatt er denne grensa 200 kroner. Så med mindre man har flaks så skal det fortsatt hvertfall regnes moms på alle varer (finnes jo en del tollfrie varer!:)

Har handlet noen,men har kallenderene til mannen og ungene i fokus,så tar vi julepresandene etter hvert:-)

øhhh.... niks!
Tenker hvert år at jeg skal begynne tidlig... men skjer det?! NEI

Bør vel komme igang, men ikke satt inn noe støt enda... Har en årlig shopping- tur til ullared i desember så da tenker jeg mye blir gjort da:)

Bruker som regel være i siste liten jeg også. Blir vel uansett ikke store greiene i år siden jeg bare har stipend nå :/ Svigermor er en nøtt, hun har alt. I fjor fikk hun teaterbilleter. Det slo an :-)

Handlet ferdig 10 gaver! :-) Skal være ferdig før 1. desember :-) Skriver julegaveliste jeg, så noterer ned hva jeg skal kjøpe FØR jeg drar ut.

har kjøpt 7 gaver til nå, kjekt å begynne tidlig for en gangs skyld:D

Tekniske duppedingser!:p Eller tilbehør til de tekniske duppedingsene! Kjøp et gopro kamera, så kan du kjøpe tilbehør i 10 juler framover!;) Har mye småting og guttemorro på teknikkmagasinet.no. Feks har de sånn vekkerklokke som flyr sin vei, og så må du opp å fange den for å få skrudd den av;) Ellers spill til xbox o.l, sportsutstyr - desom de ikke driver med noe spesielt eller har alt de trenger, hva med noe litt annerledes? Som feks longboard, amerikansk fotball, baseball og hanske osv., treningsutstyr - pulsmåler, iphoneholder, gps osv, headset med trøkk i, tilbehør til telefon/ data osv, bjørn borg boxere (alt annet er bare drit, sier dem) superfantastiske hansker (av typen man kjøper på sportsbutikk til dyre dommer) klær, eller hvis du kjøper en kjedelig og praktisk gave som t skjorter og boxere så kan du jo sprite opp gaven med en "leke" i tillegg? Som feks radiostyrt helikopter!

Selv har jeg en mann på 30 som egentlig er en diger unge i forkledning!! Han og svigerfar tok HELT AV med radiostyrt helikopter i stua!:p

lillespire2013 skrev:
Kjenner til det dere skriver om å løpe rundt i siste liten ;)
Meh har selv ideen om å ikke gjøre det i år med fireåring og liten en i magen.. planen er å komme i gang i november :) Litt short med penger nå (nylig sykemeldt og venter på NAV penger mens mannen er mellom to jobber..)

I gave til voksne som har alt har jeg tidligere gitt :

* Bladabonnement* og noe snop eller noe ved siden av. Ikke slått feil :)

Spesielle olivenoljer, flotte kubbelys, spesiell te eller kaffesort, noe litt 'uten om det vanlige' godis - slår aldri feil det heller.

"Velvære gaver" er jo alltid populært. Det over kan jo regnes som velværegave. Elles har vi gavekort på SPA behandling eller for min mormor har det vært braksuksess med  :

Billett til teater, kino, opera eller noe slikt. Der jeg selvsagt går dit sammen med henne og sås gjør vi det til en helaften med resturant mm først :)
Gir alltid en liten oppmerksomhet selve julaften også da. som en ordtak bok, litt ekstra julegodis eller noe i den duren, ved siden av et forsegjort gavekort :)

Noen tips i alle fall :)

De vanskeligste gavene føler jeg er til gutter rundt 20 -25. Har noen brødre.. Noen med smarte tips der? :)

Tekniske duppedingser!:p Eller tilbehør til de tekniske duppedingsene! Kjøp et gopro kamera, så kan du kjøpe tilbehør i 10 juler framover!;) Har mye småting og guttemorro på teknikkmagasinet.no. Feks har de sånn vekkerklokke som flyr sin vei, og så må du opp å fange den for å få skrudd den av;) Ellers spill til xbox o.l, sportsutstyr - desom de ikke driver med noe spesielt eller har alt de trenger, hva med noe litt annerledes? Som feks longboard, amerikansk fotball, baseball og hanske osv., treningsutstyr - pulsmåler, iphoneholder, gps osv, headset med trøkk i, tilbehør til telefon/ data osv, bjørn borg boxere (alt annet er bare drit, sier dem) superfantastiske hansker (av typen man kjøper på sportsbutikk til dyre dommer) klær, eller hvis du kjøper en kjedelig og praktisk gave som t skjorter og boxere så kan du jo sprite opp gaven med en "leke" i tillegg? Som feks radiostyrt helikopter!

Selv har jeg en mann på 30 som egentlig er en diger unge i forkledning!! Han og svigerfar tok HELT AV med radiostyrt helikopter i stua!:p

Back
Topp