Juleplaner

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
hei damer:-)

Hvordan går det med dere om dagen?

Er det fullt opp med juleforberedelser og juleaktiviteter eller tar dere ting med ro?

Skal dere reise i jula til familie etc? Eller holder dere mest hjemme?;-)

Her er det pynta til jul og bakt fem sorter Ellers tar vi det veldig med ro. Skal bare være hjemme i jula, men får besøk fra familie som bor 7-8 timer unna. Det blir koselig! Skal gå i julebyen her da.
Får også besøk av storebror og samboer, som har en sønn som er 3 uker eldre enn vår. Gleder oss til å treffe han for første gang

Her er huset pyntet til advent og jeg begynner å bli ferdig med julegavene! Litt bakst har svigermor kommet med:D:D

Vi har ikke bestemt oss for hva vi gjør i jula! Vi skal se ann hvordan det går med litjmann før vi bestemmer oss! Min familie bor 55 mil fra oss, fort 7-8 timer i bil avhengig av når vi passerer Oslo! Så er liksom ikke en svipptur bare:( foreldrene mine og lillesøstra mi har vært her og besøkt oss, men jeg har jo mye familie jeg gjerne vil vise han frem til❤️ Er bare så langt å kjøre med liten bebis på 7 uker:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Vi skal feire jul hos svigers som bor 15 min kjøring unna, det blir lettest. Så da fløy vi nå og besøkte min familie på andre siden av landet forrige uke for å få sett de og overlevert julegaver. :)

Ellers er det ganske chill med juleforberedelsene hos oss. Det blir et par sammenkomster med venner som juleverksted, julegrøt og juleølsmaking før jul, men det er ikke så mye å stresse med. Pynter veldig enkel hjemme og kjøper eller får julekaker heller enn å bake selv. Julegaver er jeg ganske ferdig med, kjøpt det meste på nett!

Her er huset pyntet til advent og jeg begynner å bli ferdig med julegavene! Litt bakst har svigermor kommet med:D:D

Vi har ikke bestemt oss for hva vi gjør i jula! Vi skal se ann hvordan det går med litjmann før vi bestemmer oss! Min familie bor 55 mil fra oss, fort 7-8 timer i bil avhengig av når vi passerer Oslo! Så er liksom ikke en svipptur bare:( foreldrene mine og lillesøstra mi har vært her og besøkt oss, men jeg har jo mye familie jeg gjerne vil vise han frem til❤️ Er bare så langt å kjøre med liten bebis på 7 uker:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Det forstår jeg kjempe godt! Vi skal på en biltur på 1,5 t for å besøke bestemora til samboer når snuppa er nesten 9 uker og jeg synes det er lenge nok i bil foreløpig :-)

Det forstår jeg kjempe godt! Vi skal på en biltur på 1,5 t for å besøke bestemora til samboer når snuppa er nesten 9 uker og jeg synes det er lenge nok i bil foreløpig :)

Ikke sant!! Men på en annen side så må han jo blir vant til mye bilkjøring, for vi kommer jo til å dra dit i ferier og slik i årene fremover! Og nå sover han jo stort sett når vi kjører bil! Men vi må jo ha så himla mange fler stopp enn vi pleier ifht at han ikke kan sitte så lenge i bilstolen av gangen:bored::bored::bored:

Vi skal feire jul hos svigers som bor 15 min kjøring unna, det blir lettest. Så da fløy vi nå og besøkte min familie på andre siden av landet forrige uke for å få sett de og overlevert julegaver. :)

Ellers er det ganske chill med juleforberedelsene hos oss. Det blir et par sammenkomster med venner som juleverksted, julegrøt og juleølsmaking før jul, men det er ikke så mye å stresse med. Pynter veldig enkel hjemme og kjøper eller får julekaker heller enn å bake selv. Julegaver er jeg ganske ferdig med, kjøpt det meste på nett!

Nettshopping er så digg:-)

Jeg er nå helt ferdig med julegavene og venter nå bare på å få resten i posten så jeg kan pakke de inn:-)

Vi skal også feire hos svigers i år som bor 10 min unna med bil, men kjenner at jeg likevell har startet å tenke mye på hvordan julekvelden kan bli, hun har startet med en urolig periode igjen og det er mye sutring og grining, håper det bare er et nytt utviklingstrinn og at det er ferdig til jul.

Ikke sant!! Men på en annen side så må han jo blir vant til mye bilkjøring, for vi kommer jo til å dra dit i ferier og slik i årene fremover! Og nå sover han jo stort sett når vi kjører bil! Men vi må jo ha så himla mange fler stopp enn vi pleier ifht at han ikke kan sitte så lenge i bilstolen av gangen:bored::bored::bored:

Det er sant. Men det er litt lettere når de er større tenker jeg da. Selv om de er mer våken kan man forklare, snakke med de og underholde de på en anen måte, + når de spiser fast føde er det litt lettere å bare ha med matpakke som også kan spises på litt underveis i kjøringen. Og det er ikke behov for like mange pauser på samme måte.

Om det er mulighet for fly tror jeg personlig jeg hadde heller gjort det når han et så liten å heller ta bilturen når han er litt større.:-)

Her har vi pyntet til jul :) litt annerledes når vi har en 3-åring som vil bestemme hvor pynten skal stå, det blir ikke like fint som mor har planlagt :laughing002

Var en tur på åpen gård/julemarked i helga, i morgen skal vi på trilletur med barselgruppa.
Ellers er vi mye inne om dagen, ofte blir det bare en kort trilletur for å hente storesøster i barnehagen.

I jula skal vi være mest hjemme, og en liten tur til svigers som er ca 1,5 time unna. Blir spennende her også å se hvordan det går, har ikke kjørt lenger enn 20 min med lillebror før.

Her har vi pyntet til jul :) litt annerledes når vi har en 3-åring som vil bestemme hvor pynten skal stå, det blir ikke like fint som mor har planlagt :laughing002

Var en tur på åpen gård/julemarked i helga, i morgen skal vi på trilletur med barselgruppa.
Ellers er vi mye inne om dagen, ofte blir det bare en kort trilletur for å hente storesøster i barnehagen.

I jula skal vi være mest hjemme, og en liten tur til svigers som er ca 1,5 time unna. Blir spennende her også å se hvordan det går, har ikke kjørt lenger enn 20 min med lillebror før.

Åpen gård/julemerked hørtes jo kjempe koselig ut:-)

Det er samme her igrunn, kjørt maks 20-30 min strekninger og det har jo gått veldig bra men spent når vi skal kjøre egentlig totalt 3 t tur retur samme dag:-/ krysser fongrene for at det kommer til å gå bra for oss begge:-)

Her har vi startet litt med julepynting, men alt må gjøres på kveldstid (klistermerkebaby som foreløpig verken liker bæresele eller sjal). Da skal vi også få tid til annet husarbeid, middag og kvalitetstid, så å pynte til jul havner ikke helt på prioriteringslisten.

Vi skal ha julaften hjemme hos oss i år. Får besøk som fikser det som trengs. Ganske herlig å kunne overlate alt til andre - samtidig som vi skal være hjemme! Har en liten en som spiser "hele tiden", så det blir greit med avlastning de øyeblikkene han ikke spiser.

Hehe, bare jeg som kjører med baby?! Har kjørt en tur på 2 timer hver vei, en tur på 3,5 timer og til jul får vi 7 timer kjøretur. Har gått veldig fint oå de kjøreturenr vi har vært på. Hun sover, våkner og vil ha mat, spiser og sovner igjen. Vi skal til mine foreldre i jula (har ikke kontakt med min manns familie), og har ikke muligheten til å ta fly. Så, vi kjører på langtur og tar den tiden vi trenger:)

Ellers er jeg snart i mål med julegavene. Bruker å strikke mye, blir ikke riktig like mange hjennestrikkede gaver i år, men noen blir det i allefall. Fordelen med å reise bort er at ens eget hus trenger ikke være på stell.;)

Det er sant. Men det er litt lettere når de er større tenker jeg da. Selv om de er mer våken kan man forklare, snakke med de og underholde de på en anen måte, + når de spiser fast føde er det litt lettere å bare ha med matpakke som også kan spises på litt underveis i kjøringen. Og det er ikke behov for like mange pauser på samme måte.

Om det er mulighet for fly tror jeg personlig jeg hadde heller gjort det når han et så liten å heller ta bilturen når han er litt større.:)

Det er sant! Sånn sett er det enklere når han er eldre! Vi kan fly til Oslo, men da blir det en 3 timers togtur eller busstur videre, og det orker jeg ikke når vi skal ha med gaver etc! Så vi får se hva vi gjør:happy:

Hehe, bare jeg som kjører med baby?! Har kjørt en tur på 2 timer hver vei, en tur på 3,5 timer og til jul får vi 7 timer kjøretur. Har gått veldig fint oå de kjøreturenr vi har vært på. Hun sover, våkner og vil ha mat, spiser og sovner igjen. Vi skal til mine foreldre i jula (har ikke kontakt med min manns familie), og har ikke muligheten til å ta fly. Så, vi kjører på langtur og tar den tiden vi trenger:)

Ellers er jeg snart i mål med julegavene. Bruker å strikke mye, blir ikke riktig like mange hjennestrikkede gaver i år, men noen blir det i allefall. Fordelen med å reise bort er at ens eget hus trenger ikke være på stell.;)

Gutten min hater dessverre å kjøre bil, så vi kunne aldri ha kjørt så langt. Synd, men sant! Håper at det forbedrer seg! Vi har nemlig tenkt oss på bilferie i sommer...:hilarious:

Vi kjørte fra Trondheim til Minnesund i går, ca 40 mil. Vi brukte ca 8 timer og hadde 3 stopp på veien. Det gikk kjempefint!:) hun sov stort sett hele tiden og klagde kun når hun var sulten:) 2åringen var også kjempeflink og tålmodig så her er bilkjøring heldigvis ikke noe problem:D skal kjøre hjem igjen på søndag!

Gutten min hater dessverre å kjøre bil, så vi kunne aldri ha kjørt så langt. Synd, men sant! Håper at det forbedrer seg! Vi har nemlig tenkt oss på bilferie i sommer...:hilarious:

Kanskje han er stor nok til at dete kan bytte til større sete til sommeren:) har lest at mange blir mer fornøyde med bilkjøring npr de er stor nok til å sitte i større sete:)

Har fått pynta til jul, men blir ikke noe baking her i år. Vi har kjøpt kransekake fra et hjemmebakeri, så lager mannen en utrolig god riskrem til lille julaften og nyttårsaften.

Julegavene har vi ikke engang begynt på, så begynner å bli litt stressa over det :wideyed: Men skal på shopping med svigermor til uka, så satser på at jeg får handlet inn en del da.

Lille julaften skal vi ha svigermor på besøk for å ha en liten julefeiring. Julaften reiser vi til hjembyen min og feirer med mamma, stefar, to stk. stebrødre hvorav den ene med sin kjære :) Er en drøy time å kjøre hver vei. Også reiser vi hjem igjen på kvelden.
Romjula er ikke planlagt, men blir jo sikkert å reise på besøk til familie noen av dagene, men håper vi tar oss tid til hjemmekos bare oss tre også :Heartred

Og nyttårsaften blir hjemme med tre vennepar, hvorav to av dem har ett barn hver på henholdsvis ett og tre år :)

Back
Topp