Julepålegg!

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Ja, kan man spise rømmesild, sursild, tomatsild og slike ting i julen? Jeg har så lyst på!! Vet at ribberull og slikt går greit da dette er kokt, men den silda.. :p

Oi, det har ikke jeg tenkt på mens jeg har vurdert å kjøpe tomatsild... Er det ikke behandlet i det hele tatt?

Sniker fra mai:) men har hørt at laken som de forskjellige silde-påleggene ligger i dreper bakteriene som er "farlige".. Ei som sjekket opp ift at hun bad meg på julemat.. Men det er bare hva hun hadde googlet seg til, så man kan jo sjekke en ekstra gang om man ikke stoler nok på det..:) Jeg holdt meg unna for sikkerhetskyld..

Noen som vet om man kan spise røkt laks?? :P tror jeg kan huske at jeg spiste det forrige svangerskap, så har hatt meg en skive i forrige uke med røkt laks på, men er litt usikker og da jeg ikke fant noe svar på google :P Er det rett at man kan spise det så lenge det er nyåpna pakke?

Sålenge det er ferskest mulig så mener jeg å huske at det skulle gå helt fint. Men slikt burde visst ligge lukket i egen boks i kjøleskapet også. Og annet kjøttpålegg går fint så lenge det er ferskest mulig :)

Back
Topp