Julepålegg

Silla90

Forelsket i forumet
Hvilket pålegg trenger dere til jul? Kjenner jeg er litt uinspirert siden jeg har slitt med dårlig matlyst. Og kjenner det blir spesielt vanskelig å gå gravid i julen og ikke kunne spise roastbiff og spekemat.. :(

Liker ingen av de typiske julepåleggene, så her hår det i gulost som ellers:) edamer da! Så litt julete:p

Fenalår, Westfaler-skinke, røkelaks.. Men nei, ikke i år :o

Her går det i Edamerost og sylte med grov sennep, er ikke så mye annet av det vi pleier å ha som jeg kan spise nå :(

Sylte med sennep, ost med majones, egg med tomat :) Men kan vi spise roastbiff med stekt løk? Den er jo rosa?

Røykelaks blir det i år. Så lenge pakken er nyåpnet og har god holdbarhetsdato:)

Nei, da blir det sikkert det jeg allerede har tenkt ut. Ribberull, sylte og kanskje nyåpnet røykelaks. Gruer meg nesten til å se samboeren spise roastbiff.. Hehe! Omtrent det beste pålegget jeg vet..

Til jul liker jeg å spise sylte, ribberull, røkelaks og roastbiff, men sistnevnte kommer jeg vel til å holde meg unna denne gangen :) I tillegg blir spekemat et stort savn..

Mors hjemmelaga lammerull. Den er kokt og alt så heeeelt safe å spise☺️
Mamma lager en helt insane god rullepølse som vi kaller det, men det er vel det samme som lammerull. Så den gleder jeg meg veeeeldig til å spise :D

Sylte og ribberull :) men nå har jeg dilla på krydder skinke med tomat majones og en liten dæsj salt på!

Mamma lager en helt insane god rullepølse som vi kaller det, men det er vel det samme som lammerull. Så den gleder jeg meg veeeeldig til å spise :D
Vi kaller det også rullepølse... Men sånn at alle skjønte det måtte jeg skive lammerull;-) jeg og sambo spiste opp en idag.. Haha. Hvor er du fra forresten?

Vi kaller det også rullepølse... Men sånn at alle skjønte det måtte jeg skive lammerull;-) jeg og sambo spiste opp en idag.. Haha. Hvor er du fra forresten?
Fra Sogn og Fjordane ☺️ Er en tradisjon som mormor har startet og som mamma har fortsatt og nå begynner jeg å lære meg hvordan de lages, er jo såååå godt ☺️

Fra Sogn og Fjordane ☺️ Er en tradisjon som mormor har startet og som mamma har fortsatt og nå begynner jeg å lære meg hvordan de lages, er jo såååå godt ☺️
Samme her. Men har laga sammen med ho mor de siste tre årene.kjekt det. Ligger dere den i salt lake eller i grovsalt?

Hihi da er det sikkert samme type som vi lager den er bare helt sinnsyk! Svigers har den i lake og koker like etterpå, det er absolutt ikke det samme..

Back
Topp