Julenisse og småbarn

Kan sikkert være både og.. hadde ikke fiksa nissebesøk for en 1-åring jeg personlig, men såklart om det er større søsken så ja

Er vel muligens mer stress enn stas når de er så små. Har vært det hos oss.

Stress uansett synes jeg. Og jeg føler nissen blir mindre magisk av nissebesøk, så her kommer nissen om natta, fyller julestrømper og legger gaver under treet.

Det tror jeg kommer veldig an på ungen :p min fins ikke redd, så har alltid løpt bort.
Mens veldig mange små er, så noe å tenke på alt ettersom hvordan man kjenner barnet sitt ;)

Min elsket nissen både da han var 4 mnd og da han var 16 mnd. Han lo første gangen han så den

Nissen kommer om natta her. Jeg var veldig ung når jeg skjønte at nissen kun var en bekjent kledd ut som nisse og syns det ødela litt :p

Nissen har aldri kommet hjem til oss, men de var livredde nissen i barnehagen og på kjøpesenter når de var under 2 år

Min var livredd for nissen da han var ett år. Det varte vel noen år også. Her kommer alltid nissen på natta, og det har fungert supert.

Kan være skummelt for de minste. Men må si at nisdebesøk kan være skummelt når de er eldste i forhold til å skjule det. Er kun mannens familie som har julenisse på julaften. I fjor skjønte min da nesten 4 åring at julenissen var onkelen. Han snakker om det enda. De er virkelig smarte.

Det er så vanskelig å si. Storesøster elsket nissen, og gjør det enda. Så har jeg flere barn i barnegruppa i bhg som er veldig redde. Kan slå begge veier det det. Forstår de kan bli redde, det kommer en ukjent, sjeggette mann som styrer på og det gjør noe med både energi og stemning.

Vi har nisse på julaften. Alltid hatt det. Han kommer med noen få gaver og resten legges under juletreet. Storesøster (5.5 år) skjønner at det ikke er nissen, men hun tror på nissen da. Vi ser og møter så utrolig mange og forskjellige nisser i desember, så hun har slått seg til ro med at de man møter er nissens hjelpere - og ikke «den ekte», fordi den ekte bor på nordpolen og har fullt opp. Synes det er søtt ❤️

For vår del var det forøvrig null stress, det å hq nisse som har kommet på julaften er en del av vår egen skapte tradisjon , nå er han jo for stor men har kun gode minner fra det.

Har hatt barn som har vært veldig skeptiske til julenissen de første årene, men det spørs jo helt hva slags tradisjoner dere ønsker å ha. :)

Unødvendig tenker jeg :p en 1 åring skjønner jo ikke noe av det..
Enig. Hvis det er bare for et barn under 1 år tenker jeg det er unødvendig å styre med nisse-greier.. Er det eldre søsken også blir det noe annet.

Dropp det, under 1år har ingen ide på hva en julenisse er :p

Ser ikke noe poeng i det med mindre dere voksne vil sette pris på det. :) Om det blir skummelt kan gå begge veier, ikke lett å vite.

Enig. Hvis det er bare for et barn under 1 år tenker jeg det er unødvendig å styre med nisse-greier.. Er det eldre søsken også blir det noe annet.

Ja jeg går liksom utifra at det kun var denne 1 åringen. Er det en 4 åring feks der også så kommer jo nissen uansett :p

Back
Topp