Julen i år!

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Andre som har begynt å tenke på den?

Jeg har jo termin såpass kort tid etter jul, 5.Januar, så jeg tenker at i år (imotsettning til alle andre år) så skal jeg være ferdig med alt stresset før vi er i desember!
Jeg har allerede kjøpt 9 julegaver, og er rett imponert over det! :P Veldig ulikt meg å ha gjort det før desember :P
I desember vil jeg bare kose meg! Går ut i perm ca 12.Des, så litt småtteri som å skifte til julegardiner og bake er alt jeg har tenkt til å gjøre av juleforberedelser i adventa! Håper jeg klarer det! :)
Nå spekulerer jeg for fullt hva vi kan gi til mine foreldre og svigers. Voksne folk som har alt er de vanskeligste å kjøpe gaver til syns jeg!

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥

Veldig imponert over at du har kjøpt noen gaver allerede:)Begynner å få litt panikk jeg. Skal begynne å handle nå i september tenkte jeg. Men bekkenet mitt er så vondt om dagen at jeg ikke kan gå over lengre perioder. Så hvis det fortsetter, tror jeg at jeg må bestille mye på nett. Men jula kommer vel uansett om man blir ferdig eller ei.

Jeg har gjort unna tre julegaver foreløpig, har ikke tenkt å bruke desember joggende rundt med giga mage :) skal til Berlin på bursdagen min i oktober så regner med å handle mesteparten da :)

her har vi handlet litt 4 stk ferdige til nå. julen blir helt annerledes i år, har sagt at jeg ikke vil dra bort noen plass siden termin den 29 desember da vil ikke jeg vere lenger unna sykehuset enn hjemme. familiene våre bor ganske spredt rundt allt fra sørlandet til hedmark men min mor og stefar kommer på julaften har sagt til dem at det ikke blir veldig høytidelig for er nok ganske så stor på den tiden kanskje har gutten min akurat kommet til verden ingen som vet derfor en enkel liten feiring hjmme.

Jeg går ikke ut i permisjon før 1 januar tror jeg, og så har jeg kveldsvakt hele jula :( Håper igrunn at jeg blir sykemeldt siste uka og så skal jeg prøve å få meg fri på julaften.

Jeg sleit mye med ryggen på slutten sist, og fødte i uke 36+5 så har igrunn ikke lyst til å være på jobb på slutten i tilfelle eet skulle skje igjen

Må få kjøpt inn julegaver veldig snart.. jeg har mest sannsynlig fått guttane mine til jul kanskje jeg.. eller føder midt i jula.. så blir veldig ta det som kommer i jula.. er nok ikke klar for no stor julefeiring i år gitt ;-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Vi blir to høygravide på julaften i år. Terminer med ti dagers mellomrom. Håper at jeg går helt til termin 12.januar, håper i hvertfall ikke at jeg føder i julen:P Skal hjem til mamma og pappa, ca 40 min fra Oslo, skal bare slappe av, spise julekaker, julemat og sitte med beina høyt :D

Ganske i rute mtp jul. I går skrev jeg opp alle gaver som nå er handet inn i excel med full oversikt over hva, pris, eventuell salgspris og fra hvem. Elsker slike systemer.

Fått unna noen, og planlagt noen. Skal også gi mange hjemmelagde gaver i år, og liste med forslag er skrevet ned.

Gleder meg veldig til jul. Men har ingen planer om å fly rundt på kjøpesenteret med stor mage sammen med en haug stressende mennesker. Skal være ferdig innen desember. I tillegg har datteren min bursdag i desember, så blir å bruke endel tid på selskap der. Og annen kos som baking, pynting, adventsbesøk og juleverksteder.
(Som oftest klar med alle gavene til desember, hender jeg har et par små igjen bare).

Termin 1.februar 2014

Jeg pleier ofte å være tidlig ute med julegaver, men i år har jeg planer om å være enda tidligere ute. Så planen min er å starte handligen så fort formen tilsier at jeg orker akkurat det. Skal iallfall lage meg en oversikt ganske snart. I jula har jeg enda en mnd igjen til termin, så julaften blir her i Oslo, men vet ikke helt hvor enda. Satser på å orke å reise hjem en tur i romjula, hvis kroppen orker fire timer i bil, men det blir antagelig ganske spontant isåfall.

Julen blir nok anderledes for vår familie i år, ja. Jeg føder nok rett før jul eller i romjulen.

Det er godt noen minner meg på at jeg kanskje må begynne planlegge julen allerede nå. Vanligvis løper jeg som en gal i desember, men det tror jeg ikke jeg klarer nå..... kan være lurt ja og kjøpe inn nå litt etter litt.....

Går ut i permisjon 23. desember, men er sikkert sykmeldt før det :D
Julegaver er altfor tidlig for meg å tenke på, men EN ting har jeg planlagt i år, og det er å kjøpe meg rundvask av kåken! Det fortjener jeg jammen! :o)

Begynner allerede å kjenne at jeg ikke orker gå no særlig rundt på kjøpesenteret pga bekkenet, så mye mulig jeg snart begynner å se meg om etter litt gaver på nettet;) Vi skal være hos svigers på julaften...pleier å ligge over der til 1.dag, men vet virkelig ikke om jeg orker den sovesofaen som høygravid asså. Hvis samboeren min har klart å ta lappen innen jul så skal han jaggu få lov til å kjøre hjem den kvelden/natta (bare 30min unna). Liten tru på baby før nyttår, men termin er jo 4.januar så kan vel brått skje...da er vi uansett like nærme kk om vi er hjemme eller hos svigers:)

Jeg har begynt på en del julegaver siden vi ikke vet hvordan høsten og julen vår kommer til å bli. Jeg har sagt i fra at jeg ikke orker å reise over fjellet i år, så det ser ut som vi blir en hel gjeng hos min mor. Vi blir 11 eller 12 rundt bordet, avhengig av om hvor tidlig jeg føder. Har fått beskjed om keisersnitt i uke 36 om ikke ting har endret seg, og det er to uker før jul.
Gleder meg til jul siden vi da endelig vet med sikkerhet hvordan graviditeten har gått, og hvordan mini har det..
Uansett er det nok andre ting enn julegaveshopping som står i fokus når vi når adventstiden.
Blir nok mye hjemmelagete gaver i år og. :)

Noen som har ideer til hjemmelagete gaver?
Jeg har pleid å lage eggelikør, konfekt ol
Korger med mat/snacks/vin... alt etter som hva jeg tenker faller best i smak i romjulen. Er det noen som blir lei av alle kakene og snopet, eller er det noen som ikke kan få nok.
Skal lage vognpose til ei venninnes nyfødt datter
Stelleveske til mannen
Såper og kremer
Lys..

*Krysser fingrene for en god og lykkelig jul i år*

I år skal jeg skrive liste med gaver,til hvrm og hvilken butikk den finnes i og legge den lappen fint i handa til mannen min :-) Så blir jeg hjemme med barna og baker i mellomtiden :-)

Jeg og mannen skal samarbeide om julemiddagen og kose oss sammen med julestria. Jeg har vært høygravid to ganger før,det å sitte i en stol å se på andre lage julestemningen er ikke noe for meg. Men heldigvis er mannen min flink til å steke ribbe :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: H27
Back
Topp