Julemiddagen!!!

guttemamma3

duttamor
Desemberskatter 2016
Shit! Jeg begynte i natt og tenke på at jeg kommer hjem fra sykehuset lille- eller julaften. Hvordan i all verden skal det bli med julemiddagen? Flere som har tenkt tanken?

Jeg har en mann som ordner det :D
Ingen stress i det hele tatt

Regner med han handler inn og styrer ja, men hvordan skal det bli tid til å ordne om man skal hentes på sykehuset julaften :o

Jeg har termin 24/12 så kan hende jeg er på sykehuset da, men blir nok en rolig feiring uansett og håper noen vil ta oss imot om vi ikke skulle årke å stelle istand selv.
Mulig noen som vil eventuelt komme til dere å stelle istand eller hjelpe til? :)

Vi skal til svigers denne jula, så det slipper vi å tenke på :D

Jeg har termin 24/12 så kan hende jeg er på sykehuset da, men blir nok en rolig feiring uansett og håper noen vil ta oss imot om vi ikke skulle årke å stelle istand selv.
Mulig noen som vil eventuelt komme til dere å stelle istand eller hjelpe til? :)
Er litt avstander og dårlige veier, pluss turnus på sjøen som gjør at det kan bli vanskelig for de som er aktuelle å i det hele tatt komme seg på land til jul. Men vi har "booket" dem om de får det til

Regner med vi skal være hos mamma eller mormor. Tror ikke vi skal ha svigermor på besøk da jeg ikke orker å ordne ting i år:)

Regner med han handler inn og styrer ja, men hvordan skal det bli tid til å ordne om man skal hentes på sykehuset julaften :o

Jeg å baby får bare bli hentet mellom alt isåfall. Men blir suuur om jeg er på sykehuset på julaften :p

Vi feirer alltid julaften hos mine foreldre, så det slipper jeg :D Ellers hadde mannen måtte trå til da. Det hadde han nok fått til med litt veiledning :)

Jeg er kanskje litt utypisk og vi har ikke barn fra før så den julemiddagen bryr meg midt i ryggen i år. Med termin på julaften så kommer vi nok til å legge lista meget lavt i år. Kanskje vi er hjemme, kanskje ikke. I alle fall er det siste jeg skal holde på med å stresse med middag og det som ellers hører med.

Håper på fødsel til termin 15. Eller helst før slik som storesøster. Uansett pinnekjøttet lager gubben og svigerfar, så kun tilbehør som må skaffes. Mamma kommer for å feire jul med oss så hun ordner tilberedningen.

Kjenner at jeg kommer til å se ann formen. Frister neppe å sitte høygravid å være hyggelig en hele kveld :p Hadde juleaften hos oss ifjor og synes det var utrolig stress til tross for at mannen både lagde maten og ryddet opp etter alt. Alt for mye krav til at pynt skulle være sånn, tre slik og sausen hvertfall ikke sånn.. Så enten en rolig kveld bare oss to eller noen få timer hos svigers som bor 15min unna. Med mindre jeg plutselig føder før termin da xsmile5

Skal være hos svigers så håper på fødsel tidligst 2 juledag da vi skal hjem :) Så trenger ikke lage noe, bare slappe av og bli dullet med :)

I år skal vi være hos foreldrene mine, så det tar jeg med knusende ro :D I tillegg kommer mini ca tre uker før termin, og terminen er 13 :)

Her faller mye på gubben i år. I fjor jobbet jeg jula - natt til julaften, 1. Og 2. Dag og allikevel klarte jeg å lage jul... Så i år får gubben trø til hvis vi får en overtidsunge igjen. Og trør han ikke til, blir det ikke jul her hos oss i år. For vi har ingen familie å spør om hjelp, vi er helt alene.

Jeg har planlagt ks så etter planen får jeg reise hjem enten lille eller julaften. Gubben regner med at han tar julevasken. Så får vi håpe at mamma og familien min på den siden kan komme hit og feire jul med oss. Da er det jo håp om en noen lunde skikkelig julefeiring og :)

Julaften hos svigers her heldigvis. Gull å ha de i nærheten i en tid hvor baby tar all tid og fokus :-)

Vi reiser hjem til mine foreldre....og ellers er jula spekka med julemiddager hos famile så trenger nok ikke lage mat hele romjula vi :D

Back
Topp