julemiddag

SogS

Forelsket i forumet
Hva pleier dere å ha til julemiddag da???

Vi pleier å ha pinnekjøtt, men siden jeg ikke er så glad id et, noe brødrene mine ikke er heller, så lager mamma litt ribbe ved siden av og [:D] til dessert pleier vi å ha fruktkoctail[;)] nam nam.. Får vann i munnen av å tenke på den gode julematen, og at det kun er 33 dager til jul. jippi, gleder meg så sinnsykt!!![;)]

vi pleier å ha ribbe.julepølse,medisterkaker,lefser,surkål og rødkål...og popteter da...til dessert har vi riskrem eller multekrem.

LUTEFISK!! Oi, som jeg gleder meg. Den er kommet i fryseren, og det blir ingen tyvstart før julaften. Deilig med mandelpotet, gulrot, ertestuing, bacon og sennep.
Ungene på 3 og 4 liker det også godt, håper de fortsetter med det!

siden jeg er egentlig fra østlandet, så er jeg vant til ribbe+ tilbehør.. men nå er det pinnekjøtt som står på menyen her i huset!! [:D]

Vi har både pinnekjøtt og svineribbe med alt tilbehør, men vi pleier og ha grøt litt tidligere på dag også, for det er sååå lenge å gå å vente til middagen blir ferdig.. [:)]

Ribbe med div tilbehør og riskrem til dessert..
har kjøpt meg en brun julebrus og klementiner, skal kose meg med det i kveld og starte planleggingen av julegaveinnkjøpet. Jul er koselig :)

vi pleier å ha grøt på lillejulaften..
ribbe på julaften...
kokt kveite på 1.juledag..
å jeg gleder meg som en unge[:D][:D][:D]

ribbe og alt det vanlige tilbehøret [:)]

Vi har ribbe, julepølse og kjøttkaker vi, med tilbehøret da[:)] Også har vi det beste jeg veit til derssert; RISKREM[:D]

Vi skal på mange julebord framover, så får prøvesmake jula da.... Gleder meg såååå masse [:)]

Risgrøt på formiddagen før vi går i kirka
Pinnekjøtt på ettermiddagen hos foreldra mine, Ribbe hos Svigers
Riskrem til dessert

Riskremen er uansett høydepunktet for meg[;)]

Pinnekjøtt med masse rabbestappe og potet også grove mørpølser. Det har vi vist det er bare meg og sambo. Hos famili så er det ribbe til også.

Ribbe, medisterkaker, julepølser, skinkestek (da gubben m familie er fra møre) poteter og surkål, fløtesaus og vanlig saus. Og alt som hører med. BLir både ribbe og stek da vi feirer sammen... Og RISKREM til dessert...det som er høydepunktet for meg.

Dere som har riskrem til dessert, har dere mandel i? Og mandelgave? Vi har, bare lurer på om det er mange som holder på den tradisjonen..

Vi har oksestek, kjøttkaker og pølser. Til dessert riskrem (med mandel i, en liten presang til den som finner mandelen[:D])

Ribbe og stek hos oss. Jeg er ikke så glad i ribbe, så vil gjerne ha stek i stedet. Med alt tilbehør da (pølse, medisterkaker, surkål med mye mye mer) og så riskrem til dessert.

Og ja, vi har mandel i riskremen, med marsipangris til den som finner mandelen.

ORIGINAL: jannicke T

Dere som har riskrem til dessert, har dere mandel i? Og mandelgave? Vi har, bare lurer på om det er mange som holder på den tradisjonen..

vi har ikke riskrem, men på lille julaften spiaer vi grøt med madel i,.. og den som finner mandelen da, vinner en stor marsipangris[:D]

[:D]Risgrøt til sen frokost, på kvelden er det ribbe medisterpølser ,medisterkaker,sosisser ,mandelpoteter,surkål-og må ikke glemme LEFSE. Til dessert er det riskrem,appelsinfromage og karamellpudding......Alle får det de liker best[:D] Vi har mandelen i frokostgrøten,og gevinsten er en donald-bok. Vi liker Donald alle tre. Marsipan er det liksom nok av fra før......

Back
Topp