Julemiddag og pakkeåpning

Vi spiser kl 17.00, og åpner pakker kl 18.30 etter barne-tv.

Spiser alltid kl 17
Det viker jeg ikke en tomme på;)
Pakker åpnes i 19-20 tiden
Nå er han 10 år men vi har gjort det hele tiden

17:) min er bare 7,5 mnd :) men kommer ikke til å endre tidspunktet:) pakker blir åpnet etter maten :)

Har inntrykk av at mange spiser sent på julaften.. Når spiser dere julemiddagen? Og når åpner dere pakkene? Hvor gamle er barna?

Vi feirer hos svigers, og pleier å spise julemiddag kl.17, for så å pakke opp pakker, men i år skal vi spise kl.16, og vi pakker opp gaver før middag for at minis rutiner ikke skal bli ødelagt, men at alle allikevel får vært med. :)
Mini vil være 21 mnd gammel når vi feirer jul. :)

Etter største kom spiser vi middag kl 16, også har vi begynt på gavene kl 18-18.30. Blir nok sånn i år og :)

Spiser kl.16-17 litt etter hvor vi er. Åpner pakkene i 18-19 tiden. Jr har leggetid kl.19, men får være oppe lengre. Ble akkurat 3 år :)

Vi har alltid tilpasset til ungene.
Det betyr at vi har spist i 15-16 tiden. Dekket av og begynt å pakke opp. Så har vi nok vært ferdig med å pakke opp til ca 19.30/20
Så har de lekt litt før de har lagt seg.

Vi får se hva vi gjør i år. De er nå 7.5 og 4.5

Vi har i grunnen ikke diskutert tidspunkt enda

Middag kl 18 :) Gaveåpning ca 1930, pleier å være ferdig med dem iløpet av en time halvannen så er det julekaker og is/fromasj/riskrem for dem som vil ha det :)

Har i alle år pleid å spise en gang mellom 16.30 og 18, men etter vi fikk barn som trenger faste rutiner på legging så har vi begynt i 16-16.30 tiden. Og latt eldste få sine pakker ihvertfall etterpå. Han har bare opplevd en jul til nå og da var han så trøtt etterpå at vi la han før vi voksne tok våre pakker:-). Får se hvordan vi gjør det i år. Spiser vel en gang mellom 16 og 17, så tar vi pakkene som det kommer:-)

Vi har alltid spist kl 17 - det er da jula ringes inn. Da har vi på sølvguttene i bakgrunnen.

Men de siste par årene har vi spist kl 16 for å ha litt bedre tid med kaker og pakker før sengetid.

Vi spiser middag nøyaktig klokka 17. Når sølvguttene begynner å synge har alle satt seg til bords. :)
Gaver åpnes klokka 19, når det meste fra middagen er ryddet bort.
Etter gaver er det tid for dessert.
Barna får gjerne en gave tidligere på dagen (som jeg vet er noe de kan holde på med en stund) for at det ikke skal bli så lenge å vente.

Vi spiser alltid kl 17, men etter vi fikk barn sitter vi ikke SÅ lenge ved bordet lenger.

Spise kl 17, rydder, nissen kommer, dessert, pakker på kvelden. Gutten vår er oppe så lenge han vik

Spiser mellom 15-16 som regel. Og åpner pakker når middagen er ryddet bort.

Vi spiser middag når julen ringer inn kl 17. Vi sitter gjerne i to timer. Rydder opp og setter oss rundt treet. Vi bruker lang tid på pakkene og har kake og champagne pause i mellom pakkene.

Middagen er klar til Sølvguttene synger julen inn, mener det er kl 17?
Deretter blir det kaffe og dessert kl. 18-19 for så åpning av pakker :)
Merker jeg gleder meg noe fryktelig til adventstida og julaften :happy:

Det har variert litt etterhvert som jeg vokste opp, for på slutten spiste vi nærmere 16-17, men når jeg var liten husket jeg at innen jula ble ringet inn så var ettermiddagskaffen kommet på bordet.

Hos oss blir vi å ha tidlig middag, helst innen kl 15 :) Så få vi ryddet og slappet av en stund, og når jula ringes inn kl 17 kan vi begynne å åpne pakkene :) Så er det litt kaker og slikt underveis, kanskje går vi rundt juletreet etter gavene er borte, og gjerne kveldsmat rundt kl 21-22, gutten på 7 år får lett være oppe så lenge julaften. Det taklet han fint når han var mindre også.

Jeg gleder meg så til jul :D

Vi spiser ca kl 17-1730. Også er det gaver ca kl 1900. Vi voksne tar gjerne en kopp kaffe før vi setter i gang. Vi prøver å fordele gaver på alle sammen, men mulig det må endres litt på i år. Vi spiser dessert etter at gavene er åpnet.

Spiser mellom 16.00 og 17.00. Litt avslapping etterpå, så er det gaveåpning fra ca kl 18.30.

Spiser kl 16 og åpner gaver etterpå. Syns barna skal få god tid til å åpne gavene og leke med de før de skal til sengs. Er jul bare en gang i året, og ungene venter på gaveåpning fra de står opp. Syns lite om å hale det ut bare fordi julen ikke ringer inn før kl17, og vi spiser ikke middag før det. Syns nå jula er litt på barnas premisser jeg :) Ikke tviholde på tradisjonene for sånn har det alltid vært :p

Back
Topp