Julematen !

Linka

Gift med forumet
Da skal vi hedre julematen litt. Hva spiser dere på juleaften????

Vi har ribbe, medisterpølser, medisterkaker, poteter, brun saus, gulerøtter, rosenkål, rødkål, rødbeter og tyttebær. Som dessert har vi riskrem og rød saus.

Sambo spiser stek på juleaften og salat, poteter og brun saus. Han er ikke så glad i julematen.

Klem

Mmmm...julematen ja!

Vi har ribbe med sprø svor, medisterkaker, julepølser, hj.laget surkål, rødkål, kokt blomkål og andre gode grønnsaker, brun saus, tyttebær.
Dessert er det riskrem og karamelpudding...

Det romler i magen...enda godt sambo tar med en grandis fra jobb i kveld...nam[&:]

Hehe... ja, jeg spiste akkurat en boks med lapskaus. Har vært og handlet juletre idag og var kjempesulten.

Er stort sett sulten jeg da, men har ikke hatt bil i dag så jeg har ikke fått stilnet holheten med noe snacks...

Men det blir skikkelig digg med god julemat. Tørr ikke helt å glede meg før jeg stikker gaffelen i ribba da[:D]

Blir nok ribbe,stek og noe medisterpølser...Er jo ikke jul uten![&:]
Spent på åssen magen vil ta maten jeg da...[8|]
Har hatt ribbe to ganger allerede,og den har nok ikke ville bli fordøyd nedi der- ikke sikker på om det er pga ribba eller sausen! Så gruer meg jo nesten til maten...
Men gleder meg til i morra da,da skal vi på julegrøt hos tanta til kællen![:D]

Hehe.... tenk om akkurat i det du stikker gaffelen i maten går vannet.... hehehe....
Nei, det var slemt, men jeg ser for meg at det skjer med meg. Har lissom gledet meg slik til julematen.

Velkommen tilbake star83. Koselig å ha deg tilbake.

He he ja og det hadde vært typisk min uflaks. Hadde pakket inn tallerken min med folie og tatt den med meg...[:D][:D]

I år blir det pinnekjøtt med tilbehør og neste år er det jul på østlande så da blir det ribbe.
Men til min store glede får jeg pinnekjøtt der og nå for svigermor har funnet seg en fra Tunisia og han spiser ikke gris.

Jeg fikk streng beskjed av legen at jeg ikke måtte spise salt mat, og det er jo lett på julaften... Jeg får spise sjokolade jeg da. Neida, litt pinnekjøtt må det bli, jeg får heller få litt vann i kroppen. Det renner vel ut igjen.

Det tror jeg du trygt kan gjøre, jeg har spist masse salt mat og potetløv osv... og jeg er ikke plaget med mye vann i kroppen. Så kos deg masse i julen, det er jo jul bare en gang i året[:D][:D][:D] ho ho ho...[:D][:D]

He he skal storkose meg med julemat og julegodter fra i morgen kveld[:D][:D] og det med god samvittighet. Kiloene tar jeg av på nyåret...he he...
Elsker julen og god mat[:D]

Svigers pleier å ha det samme som dere, Linka, men foreldra mine pleier å ha pinnekjøtt..
de siste årene har det vert begge deler i begge familier - men den ene retten på julaften og den andre på første juledag[;)]

RISKREM får vi til dessert på julaften uansett, og DET er det JEG gleder meg til[:D]

Riskrem er så deilig da....nam nam... enig med deg fiorelina[:D]

mmmmmmmmm.... Gleder meg til julematen!! I år har jeg ventet med å prøvesmake også, så nå gleder jeg meg skikkelig til julaften[:D][:D][:D]

Vi er jo blitt invitert til svigers, så dem skal stå for meny. Det blir nok ribbe m tilbehør og medisterpølser. Vi tok litt forsprang til jule mat og spiste ribbe, men jaggu kor æ fikk ond imagen etterpå...va litt grådig vell...[;)]
Men julaften skal æ nok ikke ta det så hard, skal spise mere salat og sånt ja...

Ang salt mat - drikk mye vann, så veier det nesten opp[;)]

Går du på do en gang i timen så har du iallefall fått i deg nok drikke, tenker jeg[;)]

Ja Fiorelina, riskrem er digg. Det er det jeg gleder meg mest til også. Og når man tenker over det kan man jo lage det andre dager i året også, men det blir jo ikke helt det samme.
Klem

Som ekte nordlending jeg er, så har jeg noe helt annet på menyen på julaften, nemlig LUTEFISK med mandelpotet, ertestuing, gulrot, bacon og sennep. NYDELIG!!! Gleder meg, for nå er det lenge siden jeg har spist det. Det beste av alt er at ungene også liker det. P4 hadde en kåring av værste mat i dag, og lutefisk kom dårligst ut ja...[&:]

Lutefisk har aldri vært min favoritt, når mamma hadde det til mat så gikk jeg alltid bort til mormor og spiste middag der...tåler ikke lukten engang jeg...he he...!
Men det er jo mange som har det til jul..[:D]

Back
Topp