julemat

• Trådstarter Trådstarter Nummer1(-:
  • Opprettet Opprettet
N

Nummer1(-:

Guest
hva spiser dere på juleaften?
Liker de små det dere spiser?

[:D]Hmm. Starter rmed risgrøt på formiddagen ,så man kan lage riskrem etterpå
Julemiddagen er : Ribbe,medisterpølser,medisterkaker og sosisser - mandelpoteter,surkål,rødkål og LEFSE[:D] Alexander er veldig glad i pølse - i alle varianter ,og ribbe glir også ned. Poteter spiser han,og han elsker surkål[:)] Så her spiser alle det samme ja.
Alexander liker forresten pinnekjøtt og rotmos ,og egentlig alt av julemat.
Eldstemann spiser alt - og det gjør jammen Alexander også heldigvis. Eller ,Alexander spiser ikke sjokolade eller kaker - det liker han ikke! Og drikker ikke brus,eller appelsinjuice - det er æsj!
Så eplejuice,og solbærsaft drikker han ,men vil helst ha melk.
Nå er det straks juleferie dere!! Jeg reiser på fredag ,da er det å være på hytta ,i vinterland... Med snøtunge graner og fyr på peisen.[;)]

Vi spiser pinnekjøtt på julaften, er ikke helt sikker på om Trygve liker det så godt, siden det serveres pølser også[;)] Men pølser, potet og kålstappe/rotemos er ihvertfall godt!![:D]

vi har pinnekjøtt og lutefisk vi....ikke alle vil ha det ene, og disse to rettene enkle å kombinere[:)]

Ribbe,medisterkaker,sossiser, poteter, gulrøtter, rød-og sur kål, grønn erter og jeg må ha fløte/pepper saus.
Hun spiser ikke ribbe, men alt det andre spiser hun[:D]

Vi har både ribbe og pinnekjøtt med tilbehør. Mia eter det meste så tipper hun spiser dette også[:)]

Vi skal ha ribbe og medisterkaker, tviler sterkt på at Tuva spiser det (hun er nesten vegetarianer) Blir vel bare grønnsaker på henne tenker jeg (hun liker ikke poteter heller)

Grøt med mandel på formiddag, og pinnekjøtt til middag. Tror nok Marcus spiser pølsene, medisterkakene osv som er tilbehøret i stedet for pinnekjøttet. Blir for salt for han. Og så har vi hesteskois til dessert. DET elsker han!

Back
Topp